Έρχεται ο νέος αυτοκινητόδρομος που αλλάζει πλήρως τη Μεσσηνία -Ποιες περιοχές θα ενώσει
Ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομής που βρίσκονται αυτή την περίοδο σε εξέλιξη στην Ελλάδα φαίνεται να μεταμορφώνει ουσιαστικά τον χάρτη των μετακινήσεων στη νοτιοδυτική Πελοπόννησο.
Πρόκειται για έργο που εντάσσεται στη συνολική στρατηγική της πολιτείας για την εκτεταμένη αναβάθμιση του οδικού δικτύου της Πελοποννήσου,μετά την παράδοση του μεγαλύτερου μέρους του αυτοκινητόδρομου Πάτρα–Πύργος και την επικείμενη ολοκλήρωση του τελευταίου τμήματος των 10 χιλιομέτρων που απομένει.
Στο επίκεντρο της επόμενης μεγάλης οδικής αναβάθμισης βρίσκεται πλέον ο νέος οδικός άξονας που θα ενώνει την Καλαμάτα με τον Ριζόμυλο, την Πύλο και τη Μεθώνη,ένα έργο συνολικού μήκους περίπου 49 χιλιομέτρων που υλοποιείται μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), με κατασκευαστή τον όμιλο AKTOR.
BUY NOW
Μάλιστα, όπως ενημέρωσε η ίδια η εταιρεία μέσω των κοινωνικών δικτύων της,
ο Όμιλος πλέον εντείνει τις εργασίες στο τμήμα αυτό, με τα έργα να προχωρούν με ταχείς ρυθμούς και να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη στα περισσότερα σημεία του νέου αυτοκινητόδρομου.
Σημειώνεται πως ο συνολικός προϋπολογισμός διαμορφώνεται στα 239,2 εκατομμυρίων ευρώ και αποτελείται από τρεις ανεξάρτητες ενότητες: Καλαμάτα – Ριζόμυλος (16,4 χλμ.), Ριζόμυλος – Πύλος (24,4 χλμ.) και Πύλος – Μεθώνη (7,9 χλμ.).
Ταυτόχρονα, ο όμιλος AKTOR αναλαμβάνει όχι μόνο την κατασκευή αλλά και τη λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου για χρονικό ορίζοντα 26 ετών, εξασφαλίζοντας την παροχή σταθερά υψηλών υπηρεσιών προς τους χρήστες.
Η ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου αναμένεται να μεταμορφώσει την καθημερινότητα κατοίκων, επαγγελματιών και επισκεπτών της Μεσσηνίας, καθώς στοχεύει στην άμεση αύξηση της οδικής ασφάλειας, τη μείωση των χρόνων μετακίνησης, καθώς και στην ενίσχυση του τουρισμού και της τοπικής οικονομικής δραστηριότητας.
Το έργο θα προσφέρει παράλληλα νέο άξονα ταχείας κυκλοφορίας με σύγχρονα χαρακτηριστικά ασφαλείας, πολλαπλούς κόμβους και παράπλευρα δίκτυα, βελτιώνοντας την πρόσβαση σε καίριες δομές και υποδομές, όπως το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, το νοσοκομείο της πόλης, τις βιομηχανικές ζώνες και, φυσικά, το Costa Navarino.
Στη σύνθεση του περιλαμβάνονται υψηλής πολυπλοκότητας τεχνικές κατασκευές, όπως μεγάλες κοιλαδογέφυρες, πλήθος κάτω διαβάσεων, καθώς και ένας μεγάλος ανισόπεδος κόμβος που θα παρέχει σύνδεση προς την Κορώνη, ενώ η Μεσσήνη θα παρακάμπτεται μέσω νέας χάραξης μήκους τεσσάρων χιλιομέτρων.
Η ακτινογραφία του Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη
Το τμήμα Καλαμάτα-Ριζόμυλος αφορά στη βελτίωση του υφιστάμενου οδικού δικτύου συνολικού μήκους περίπου 16,4 χλμ. Η αρχή του έργου βρίσκεται σε υδιστάμενο ισόπεδο κόμβο, στην περιοχή της εξόδου από την πόλη της Καλαμάρας και το τέλος του στη ΧΘ 16+411 στην οποία συνδέεται με το οδικό τμήμα Ριζόμυλος-Πύλος.
Το τμήμα Πύλος-Ριζόμυλος χωροθετείται κοντά στην Πύλο σε απόσταση 380 μ. περίπου νοτιοδυτικά από τη θέση γνωστή ως «μηδέν», ενώ το πέρας της χάραξης στον οικισμό Ριζόμυλος όπου συναρμόζεται με τον οδικό άξονα Ριζόμυλος-Καλαμάτα.
Το τμήμα Πύλος-Μεθώνη χωροθετείται επί της υφιστάμενης Ε.Ο. Πύλος-Μεθώνη και ταυτίζεται με το τέλος της μελέτης «Ενιαία Παράκαμψη Γιάλοβας και Πύλου (Χ.Θ. 13+266,40), ενώ το πέρας χωροθετείται στη βόρεια είσοδο της πόλης Μεθώνης.
Ο νέος δρόμος θα είναι ταχείας κυκλοφορίας, δηλαδή με πιο ήπια χαρακτηριστικά και δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, και στόχος είναι να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2028.
Διαβάστε επίσης: