Αυτός είναι ο νέος αυτοκινητόδρομος που ενώνει την Αθήνα με τη Δυτική Ελλάδα -Πότε θα είναι έτοιμος

πάτρα πύργος

Προχωρούν οι εργασίες κατασκευής του νέου οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος που θα μειώσει τους χρόνους ταξιδιού και θα παρέχει οδική πρόσβαση σε περιοχές που σήμερα είναι αποκλεισμένες.

Συνεχίζεται η αναβάθμιση του ελληνικού δικτύου αυτοκινητοδρόμων, με νέους οδικούς άξονες που φέρνουν πιο κοντά μεγάλες πόλεις της Ελλάδα, ενισχύουν την οδική ασφάλεια, και δίνουν αναπτυξιακή ώθηση στην περιφέρεια.

Στους σημαντικότερους αυτοκινητοδρόμους που έχουν καταγράψει μεγάλη πρόοδο υλοποίησης και ο χρόνος μετράει αντίστροφα για την ολοκλήρωσή τους συγκαταλέγεται και ο Πάτρα-Πύργος που θα ενσωματωθεί στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού. 

Πρόκειται για έναν εναν ιδιαίτερα σημαντικό οδικό άξονα που θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού για το Αθήνα-Πύργος σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά, και ταυτόχρονα θα προκαλέσει μια σειρά ευεργετικών επιδράσεων στην οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη ολόκληρης της Δυτικής Πελοποννήσου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Πάτρα Πύργος

Μιλώντας στο carandmotor.gr, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, δήλωσε ότι οι εργασίες έχουν ήδη υλοποιηθεί σε ποσοστό άνω του 40%, ως το τέλος του έτους αναμένεται να φτάσουν στο 80% και η παράδοση στην κυκλοφορία θα γίνει εντός του 2025.

Ο αυτοκινητόδρομος θα είναι συνολικού μήκους 75 χλμ., εκ των οπoίων τα 13 χλμ. στην υφιστάμενη χάραξη και τα 62 χλμ. σε νέα, μέσω της κοιλάδα της Ήλιδας.

Το έργο έχει χωριστεί σε τρία εργοτάξια (Μιντιλόγλι-Καραίικα, Καράικα-Γαστούνη, Γαστούνη-Πύργος) καθένα εκ των οποίων έχει αναλάβει ένας κατασκευαστικός όμιλος.

Η σχεδιαστική ταχύτητα του αυτοκινητοδρόμου θα είναι 120 χλμ./ώρα, ενώ θα έχει 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση με κεντρική διαχωριστική νησίδα.

Παράλληλα, θα υπάρχουν 8 κόμβοι και ημικόμβοι (Μιντιλόγλι, ΒΙΠΕ, Κάτω Αχαΐα, Βάρδα, Κυλλήνη, Γαστούνη, Αμαλιάδα και Πύργο) που θα συνδέουν τον αυτοκινητόδρομο με πολλά χωριά και πόλεις καθώς και με τη βιομηχανική ζώνη της Πάτρας, με σχεδόν 200.000 ωφελούμενους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Πάτρα Πύργος

Προβλέπονται και δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων στη Χ.Θ. 8+450 μεταξύ των Α/Κ ΒΙΠΕ και Κάτω και Κάτω Αχαϊας καθώς και περί την Χ.Θ. 67+900 μεταξύ των Α/Κ Αμαλιάδας και Α/Κ Πύργος.

Επίσης θα υπάρχουν πλευρικοί σταθμοί διοδίων στους Ανισόπεδους Κόμβους Κάτω Αχαΐας & Αμαλιάδας. Στο νέο τμήμα της Ολυμπίας Οδού θα λειτουργήσουν και δύο αμφίπλευροι Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και ΚΕΣ περί τις Χ.Θ. 21+000 και 72+000. Ακόμα θα κατασκευαστούν 15 γέφυρες, 8 κόμβοι, 27 άνω και 37 κάτω διαβάσεις.

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 332 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 216 εκατ. χρηματοδοτούνται από την Ολυμπία Οδό (106 εκατ. ευρώ δάνεια και 10 εκατ. ίδια κεφάλαια) και τα υπόλοιπα από την ΕΕ και το ελληνικό Δημόσιο.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ