O νέος αυτοκινητόδρομος που αλλάζει την Πελοπόννησο -Πότε θα είναι έτοιμος

νέος οδικός άξονας στην Ελλάδα

Ο νέος σύγχρονος οδικός άξονας θα μειώσει τους χρόνους μετακίνησης, θα αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια και θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση σε πολλές περιοχές.

Στη φάση της έναρξης των κατασκευαστικών εργασιών είναι ο δρόμος Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος - Μεθώνη, όπως δήλωσε την Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου ο Δημάρχος Πύλου-Νέστορος, Παναγιώτης Καρβέλας.

Πρόκειται ένα σπουδαίο αναπτυξιακό οδικό έργο για τη Μεσσηνία και τη Νότια Πελοπόννησο, με μήκος 49 χλμ. εκ των οποίων τα πρώτα περίπου 20 χλμ. αφορούν σε αναβάθμιση των υφιστάμενων οδών και τα υπόλοιπα σε κατασκευή νέας αρτηρίας.

Το έργο-ΣΔΙΤ έχει αναλάβει η INTRAKAT, με την υπογραφή της σύμβασης να γίνεται τον περασμένο Απρίλιο, και τη χρηματοδότηση να κλειδώνει τον Σεπτέμβριο, όταν και εντάχθηκε στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021-2025 του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος - Μεθώνη

Η σύμβαση σύμπραξης έχει διάρκεια 30 χρόνια, από τα οποία 4 χρόνια είναι η διάρκεια της κατασκευής και 26 χρόνια η περίοδος συντήρησης.

Ο νέος σύγχρονος οδικός άξονας θα μειώσει τους χρόνους μετακίνησης, θα ενισχύσει τα επίπεδα οδικής ασφάλειας και θα συνδέει την πρωτεύουσα της Μεσσηνίας, με τους σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς σε Πύλο και Μεθώνη, λειτουργώντας συνεργατικά με το Διεθνές Αεροδρόμιο Καλαμάτας.

Το αντικείμενο του έργου

(α) Το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος έχει μήκος 16,4 Km και αφορά στη βελτίωση του υφιστάμενου οδικού δικτύου. Η αρχή του έργου (ΧΘ 0+000) βρίσκεται σε υφιστάμενο ισόπεδο κόμβο, στην περιοχή της εξόδου από την πόλη της Καλαμάτας και το τέλος του στη ΧΘ 16+411, στην οποία συνδέεται με το οδικό δίκτυο Ριζόμυλος – Πύλος

(β) Το τμήμα Πύλος - Ριζόμυλος έχει μήκος 25,7 Km, χωροθετείται κοντά στην Πύλο, σε απόσταση 380μ. περίπου νοτιοδυτικά από τη θέση γνωστή ως «μηδέν». Το πέρας της χάραξης χωροθετείται στον οικισμό Ριζόμυλος, όπου συναρμόζεται με τον οδικό άξονα Ριζόμυλος – Καλαμάτα. Το τμήμα αυτό εκτός από την αρτηρία μήκους 25,7 Km, περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών συνολικού μήκους 21,3 Km, κάθετων οδών συνολικού μήκους 3,5 Km, 5 γεφυρών συνολικού μήκους 764 m, 52 κιβωτοειδών οχετών, 1 ανισόπεδου κόμβου, 7 ισόπεδων κόμβων, 6 ισόπεδων κυκλικών πλατειών,6 ανισόπεδων κάτω διαβάσεων και 1 ανισόπεδης άνω διάβασης και

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

(γ) Το τμήμα Πύλος – Μεθώνη έχει μήκος 7,9 Km και χωροθετείται επί της υφιστάμενης Ε.Ο. Πύλος – Μεθώνη και ταυτίζεται με το τέλος της μελέτης «Ενιαία παράκαμψη Γιάλοβας και Πύλου» (Χ.Θ. 13+266,40). Το πέρας της χάραξης χωροθετείται στη βόρεια είσοδο της πόλης Μεθώνης. Το τμήμα αυτό εκτός από την αρτηρία μήκους 7,9 Km, περιλαμβάνει την κατασκευή παράπλευρων οδών και κάθετων οδών συνολικού μήκους 0,5 Km, 10 κιβωτοειδών οχετών και 3 ισόπεδων κόμβων.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ