
Η επιστροφή της Yugo είναι δεδομένη και ο άνθρωπος πίσω από την αναβίωση της μάρκας δίνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.
Την προηγούμενη χιλιετία υπήρχαν στην αγορά πολλά μέτρια αυτοκίνητα, ακόμα και μη αποδεκτά. Λίγα όμως μοντέλα της δεκαετίας του ‘80 έχουν αποκτήσει τόσο κακή φήμη όση το Zastava Yugo που κατασκευαζόταν στην πρώην Γιουγκοσλαβία και αποτελούσε το φθηνότερο μοντέλο σε αρκετές δυτικές χώρες.
Αυτές τις μέρες έδωσε συνέντευξη σε τοπικά μέσα ο άνθρωπος που σχεδιάζει να αναβιώσει το θρυλικό μοντέλο, ο Dr. Alexander Bielich που σίγουρα δεν ενστερνίζεται την άποψη ότι το πρώτο Yugo ήταν κακό αυτοκίνητο. Πώς όμως θα επανεκκινήσει την Yugo ο κ. καθηγητής;
BUY NOW

Ο κ. Bielich είναι 50 ετών και έχει γεννηθεί στη Γερμανία, όπου και ζει μαζί με την σύζυγο και τις δυο του κόρες. Κατά την διάρκεια της επαγγελματικής του καριέρας είχε την ευκαιρία να εργαστεί στις Η.Π.Α. και την Ελβετία. Σπούδασε international technical sales και είναι κάτοχος PhD στο risk management in modern organizations.
Παράλληλα, έχει διδάξει στο πανεπιστήμιο του Aalen στη Γερμανία και του Βελιγραδίου στη Σερβία. Έχει ειδικευτεί στις πωλήσεις, το μάρκετινγκ, την ανάπτυξη και εξέλιξη επιχειρήσεων, τις αγορές εξωτερικού (εμπόριο), τις διεθνείς επιχειρήσεις και την επιχειρηματικότητα.
Η εμπειρία του στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι μεγαλύτερη των δύο δεκαετιών σε διάφορες σημαντικές θέσεις εταιρειών, όπως η ZF, η Bosch, η Behr και άλλες, με αποτέλεσμα να έχει δημιουργήσει διαπροσωπικές σχέσεις με όλους αυτούς τους κατασκευαστές μηχανικών μερών. Ταυτόχρονα, του δίνουν συμβουλές και πολύτιμες πληροφορίες που αφορούν την κατασκευή του επερχόμενου Yugo.

Όσον αφορά το όνομα του Yugo και γιατί θέλει να το επαναφέρει στη σημερινή εποχή, ανέφερε ότι η ονομασία Yugo δεν προέρχεται από το όνομα της Γιουγκοσλαβίας, μιας και τα πρώτα μοντέλα ονομάζοταν Jugo με «J» από τον ζεστό και υγρό νότιο άνεμο της Αδριατικής.
Η ονομασία του μοντέλου είναι πολύ σημαντική για τον κ. Bielich, καθώς δημιουργήθηκε εκείνη την εποχή από Γιουγκοσλάβους με ανταλλακτικά που κατασκεύαζαν σε όλη της χώρα. Ταυτόχρονα, η αρχική ιδέα συμβαδίζει με αυτή της Ford και της VW όταν κατασκεύασαν τα Model T και Beetle, προσφέροντας ένα αυτοκίνητο για όλους.
Όσον αφορά τη σχεδίαση του νέου μοντέλου, ο κ. Bielich αναφέρει ότι ζήτησε τη βοήθεια του Σέρβου σχεδιαστή αυτοκινήτων Darko Marcheta που έχει εργαστεί εδώ και δεκαετίες πάνω σε διάφορα διεθνή πρότζεκτ. Αυτή τη στιγμή έχει δημιουργηθεί μια μικρή ομάδα που αποτελείται από επτά άτομα, συμπεριλαμβανομένου του κ. Marcheta και του κ. Bielich. Η νεοσύστατη εταιρεία χρηματοδοτείται από τον ίδιο και εδρεύει στη Γερμανία, αλλά σύντομα θα ανοίξει θυγατρική της στη Σερβία.
Το νέο μοντέλο της Yugo, ένα τρίθυρο χάτσμπακ, θα ονομάζεται Siaj. Η ονομασία του προέρχεται από τον συνδυασμό των πρώτων γραμμάτων των ονομάτων των παιδιών του, και στην διεθνή τεχνητή γλώσσα Εσπεράντο σημαίνει «να είσαι».

Σχεδιαστικά, το νέο Yugo Siaj θα φέρει αρκετές ομοιότητες με τους προγόνους του που θα τριγκάρει τους παλαιότερους, ενώ θα κινήσει το ενδιαφέρον και των νεότερων ηλικιακά που αναζητούν ένα οικονομικό και fun to drive αυτοκίνητο. Οι διαστάσεις του επίσης θα βολέψουν και τις δύο ομάδες πελατών.
Το Yugo Siaj θα προσφέρεται στις αγορές που πωλούνται σήμερα και τα μοντέλα των Dacia και FIAT, και αξίζει να σημειωθεί ότι για ιστορικούς λόγους θα πωλείται σε όλες τις χώρες της πρώην Γιουγκοσλαβίας και τα φυσικά τα Βαλκάνια.
Η παρουσίαση του μοντέλου με σάρκα και οστά θα γίνει στην Έκθεση του Βελιγραδίου το 2027 και θα φέρει 4κύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η ομάδα του ασχολείται ήδη με το θέμα αυτό, με τον κινητήρα και την μετάδοση να παρέχονται από γνωστή εταιρεία. Η παραγωγή του αυτοκινήτου θα μπορούσε να ξεκινήσει προς τα τέλη του 2028.

Ενημερωτικά, οι υποψήφιοι κινητήρες είναι ένας 1,2 λίτρων με 120 ίππους ή ένας 1,4 λίτρων με 150 ίππους, με τον τελευταίο να κερδίζει τις εντυπώσεις και να θεωρείται ως καλύτερη επιλογή για το μέγεθος και το βάρος του μοντέλου.
Τιμολογιακά, στόχος της εταιρείας είναι να το λανσάρει με κόστος κτήσης κάτω από τα 20.000 ευρώ, γιατί σε αντίθετη περίπτωση θα πηγαίνει κόντρα με την φιλοσοφία της εταιρείας. Θα είναι ένα σύγχρονο μοντέλο με όλες τις ανέσεις, περιλαμβάνοντας είσοδο και εκκίνηση κινητήρα χωρίς κλειδί, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, κλιματισμό και σύστημα πλοήγησης.
Τέλος, οι άνθρωποι της Yugo εργάζονται πάνω σε ένα roadster που θα παρουσιαστεί στη Γερμανία τον Σεπτέμβριο, ενώ τον Οκτώβριο θα βρεθούν στη Νέα Υόρκη για την παρουσίαση του Yugo SUV.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ