Αυτό είναι το νέο καύσιμο που θα παράγεται στην Ελλάδα -Πώς θα σώσει τους παλιούς κινητήρες

Βενζινάδικο

Ένα συνθετικό καύσιμο που μπορεί να κρατήσει στη ζωή τους θερμικούς κινητήρες των ΙΧ θα παράγει η Motor Oil στην Ελλάδα.

Μια καινοτόμο μονάδα που θα συνδυάζει τη δέσμευση άνθρακα με την παραγωγή συνθετικής μεθανόλης (e-μεθανόλη), η οποία αποτελεί συνθετικό καύσιμο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί -μεταξύ άλλων- από τους θερμικούς κινητήρες των αυτοκινήτων, θα κατασκευάσει η Motor Oil στο Διυλιστήριο των Αγίων Θεοδώρων.

Το έχει την ονομασία “IRIS” και θα επιχορηγηθεί με ένα ποσό της τάξης των 127 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Καινοτομίας, μετά και την υπογραφή της σχετικής συμφωνίας από τη Motor Oil και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως ανακοίνωσε η Motor Oil, το IRIS θα ενσωματώσει διάφορες καινοτόμες βιομηχανικές διεργασίες σε κλίμακα που δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ ξανά σε ανεξάρτητο διυλιστήριο. 

motor oil

Η μονάδα παραγωγής e-μεθανόλης θα είναι μία από τις πρώτες που θα δημιουργηθούν στην Ευρώπη και θα αποτελεί το προϊόν του διαθέσιμου ανανεώσιμου υδρογόνου και μέρους του δεσμευόμενου διοξειδίου του άνθρακα.

Η έναρξη κατασκευής του έργου, αφού ολοκληρωθούν όλες οι απαραίτητες επιμέρους συμφωνίες και ληφθεί από την εταιρεία η τελική επενδυτική απόφαση, αναμένεται να εκκινήσει στα μέσα του 2025 με τριετή ορίζοντα ολοκλήρωσης, ώστε να τεθεί σε λειτουργία στα μέσα του 2028, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Το έργο θα συμβάλλει στη σημαντική μείωση, κατά 25%, των εκπομπών CO2 του Διυλιστηρίου, και επομένως στην επίτευξη των ομιλικών αλλά και εθνικών και ενωσιακών στόχων απανθρακοποίησης της βιομηχανίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
e-fuel

To IRIS συγκαταλέγεται στα 41 που επελέγησαν ανάμεσα σε 239 προτάσεις που κατατέθηκαν στο πλαίσιο του δεύτερου κύκλου προσκλήσεων υποβολής έργων «μεγάλης κλίμακας» του Ταμείου Καινοτομίας της ΕΕ, και μόλις το τρίτο που αφορά σε μονάδα αναμόρφωσης μεθανίου με ατμό (Steam Methane Reformer) στην Ευρώπη.

Τι είναι η e-μεθανόλη

Όπως προαναφέραμε, η e-μεθανόλη αποτελεί ένα συνθετικό καύσιμο που παράγεται από «πράσινο» υδρογόνο (δηλ. παράγεται μέσω ηλεκτρόλυσης του νερού από ηλεκτρικό ρεύμα από ΑΠΕ) και διοξείδιο του άνθρακα, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης και να διανεμηθεί μέσω των υφιστάμενων δικτύων.

Τα συνθετικά καύσιμα, όταν καίγονται, εξακολουθούν να παράγουν CO2, αλλά αυτές οι εκπομπές αντισταθμίζονται θεωρητικά από το διοξείδιο του άνθρακα που αφαιρείται από την ατμόσφαιρα για την παραγωγή του καυσίμου. Επομένως, θεωρούνται ανθρακικά ουδέτερα.

Υπενθυμίζεται ότι τα συνθετικά καύσιμα, εφόσον είναι ανθρακικά ουδέτερα, αναμένεται να αποτελέσουν τη μοναδική εναλλακτική στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, από το 2035 και έπειτα, όταν και θα σταματήσει η διάθεση καινούργιων αυτοκινήτων που «καίνε» βενζίνη και diesel.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ