Αυτό είναι το νέο πετρέλαιο που θα δούμε στα βενζινάδικα -Πόσο θα κοστίζει

HVO KLIMADIESEL 1

Το νέο και αρκετά πιο φιλικό προς το περιβάλλον ντίζελ HVO 100, είναι ήδη διαθέσιμο σε αρκετές χώρες της Ευρώπης και αναμένεται να δώσει την πολυπόθητη παράταση ζωής στα οχήματα με κινητήρες συμβατικής τεχνολογίας.

Όλο και αυξάνονται οι χώρες που διαθέτουν στην αγορά το σχεδόν «ουδέτερο» κλιματικά βιοντίζελ. Το νέο καύσιμο παράγεται από παλιά ζωικά ή φυτικά λίπη που έχουν υποστεί επεξεργασία με υδρογόνο και για αυτό τον λόγο ονομάζεται και «πράσινο ντίζελ».

HVO KLIMADIESEL 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό σημαίνει ότι το νέο εναλλακτικό καύσιμο HVO 100 θα επιτρέψει στους ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων αυτοκίνητων παλαιάς τεχνολογίας να κινηθούν σαν πρώτα και φυσικά πολύ πιο «καθαρά».

Το είναι όμως το νέο καύσιμο που θα δούμε σύντομα στα βενζινάδικα; Το HVO 100 σημαίνει «Hydrotreated Vegetable Oil» (υδροεπεξεργασμένο φυτικό λάδι) και προέρχεται από απόβλητα και βιολογικά παραγόμενα λίπη και έλαια.

HVO KLIMADIESEL 7

Βέβαια, η προετοιμασία των πρατηριούχων έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό σε αρκετές χώρες τις Ευρώπης, με αρκετές μάλιστα να το διαθέτουν ήδη στην αγορά. Το HVO 100 πληροί ήδη το πρότυπο DIN EN 15940 (παραφινικό ντίζελ) και θα προσφέρεται και με πρόσμιξη βιοντίζελ, το λεγόμενο B10.

Το παραφινικό ντίζελ έχει δύο μεγάλα πλεονεκτήματα. Το πρώτο από αυτά είναι η συμβατότητά του με όλους τους υπάρχοντες πετρελαιοκινητήρες και δεν απαιτεί καμία τροποποίηση των αυτοκινήτων ή της υποδομής διανομής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
HVO KLIMADIESEL 4

Το δεύτερο είναι ότι βοηθά στο να μειωθούν οι εκπομπές των αερίων θερμοκηπίου έως και 90% κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής των καυσίμων σε σύγκριση με το ορυκτό diesel που γνωρίζουμε. Το μόνο «μειονέκτημα» είναι ότι κοστίζει 18 λεπτά πιο ακριβά από το συμβατικό ντίζελ κίνησης.

Οι εταιρείες που υποστηρίζουν την χρήση βιοντίζελ HVO είναι αρκετές, με τους Ομίλους των Volkswagen και Stellantis να προσφέρουν ήδη αυτή την δυνατότητα στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα τους. Μάλιστα, σύμφωνα με την VW, η παρουσία του νέου βιοντίζελ είναι πιθανό να αποκτήσει ποσοστό έως 30% στην αγορά ενέργειας κατά τα επόμενα δέκα χρόνια.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ