Έρχεται το νέο καύσιμο που βάζει τέλος στη βενζίνη και το diesel -Τι θα καίνε τα αυτοκίνητά μας στο μέλλον

Ένας πρωτοποριακός κινητήρας που καίει αμμωνία και δεν εκπέμπει ούτε γραμμάριο CO₂ παρουσιαστήκε πριν λίγες μερες και υπόσχεται ότι μπορεί να δώσει το φιλί της ζωής στους θερμικούς κινητήρες.
Κανείς δεν περίμενε πως ένα συνηθισμένο υλικό που χρησιμοποιείται σε λιπάσματα και ψυκτικά υγρά θα μπορούσε να «ανάψει φωτιές» στο μέλλον των μηχανών εσωτερικής καύσης. Όμως στη φετινή έκθεση Bauma 2025 στο Μόναχο, ο γερμανο-ελβετικός τεχνολογικός όμιλος Liebherr έκανε ίσως την παρουσίαση του έτους, αφού έφερε στα φώτα της δημοσιότητας έναν κινητήρα που δεν χρησιμοποιεί ούτε βενζίνη, ούτε πετρέλαιο αλλά ούτε κι ηλεκτρική ενέργεια, αλλά αμμωνία, η οποία αναδεικνύεται ως ένας πολλά υποσχόμενος ενεργειακός φορέας και μάλιστα με μηδενικές εκπομπές CO₂.

Η Bauma είναι η μεγαλύτερη παγκόσμια έκθεση για κατασκευαστικά και εξορυκτικά μηχανήματα, ένας θεσμός όπου κάθε νέα τεχνολογία μπορεί να αναδιαμορφώσει το τοπίο σε ολόκληρους κλάδους. Αυτό ακριβώς θέλει να κάνει ο νέος κινητήρας της Liebherr, προσφέροντας μια βιώσιμη και ρεαλιστική εναλλακτική για βαριά μηχανήματα, σε τομείς όπου τα ηλεκτρικά συστήματα ακόμα δυσκολεύονται να σταθούν.
BUY NOW
Ο κινητήρας διαθέτει ένα ένα διπλό σύστημα και λειτουργεί με αμμωνία ως κύριο καύσιμο, ένα υλικό που μπορεί να αποθηκεύσει πράσινο υδρογόνο (παραγόμενο από ανανεώσιμες πηγές) και είναι πολύ πιο εύκολο στη μεταφορά και διαχείριση σε σχέση με το καθαρό υδρογόνο.

Για να επιτευχθεί η ανάφλεξη, η αμμωνία χρειάζεται θερμοκρασία περίπου 650 βαθμούς κελσίου, σημαντικά υψηλότερη από τα συμβατικά καύσιμα. Εκεί μπαίνει στο παιχνίδι μια μικρή ποσότητα υδρογόνου, η οποία εξάγεται επιτόπου από την αμμωνία με χρήση ενός καταλύτη, επιτρέποντας τη λειτουργία του κινητήρα χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Προς το παρόν, η τεχνολογία αυτή δεν στοχεύει στα επιβατικά οχήματα, αλλά σε εφαρμογές βαρέος τύπου, όπως εργοτάξια, λατομεία ή απομακρυσμένες περιοχές χωρίς υποδομές φόρτισης. Αν όμως το σύστημα αποδειχθεί αξιόπιστο και αποτελεσματικό σε αυτές τις σκληρές συνθήκες, κανείς δεν αποκλείει ένα μέλλον όπου κινητήρες αμμωνίας θα εξοπλίζουν και οχήματα δρόμου.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ