«Κλειδώνει» ένα ακόμα giga εργοστάσιο αυτοκινήτων στην Ευρώπη -Ποια χώρα έχει το προβάδισμα για την επένδυση-μαμούθ

Η επέλαση της BYD στην Ευρώπη συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό, καθώς η ταχύτατα αναπτυσσόμενη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία ετοιμάζεται να προχωρήσει στην ίδρυση ενός νέου εργοστασίου παραγωγής στην Γηραιά Ηπειρο.
Η εταιρεία, που έχει εξελιχθεί σε έναν από τους κυρίαρχους παίκτες της αγοράς ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων, φαίνεται να έχει καταλήξει στην Ισπανία ως την επικρατέστερη χώρα για τη μεγάλη αυτή επένδυση, η οποία αναμένεται να αλλάξει σημαντικά τον χάρτη των επιχειρηματικών της κινήσεων στην Ευρωπαϊκή αγορά.
Η BYD, που φέτος κατέγραψε άνοδο της τάξεως του 280% στις πωλήσεις της στην Ευρώπη σε σχέση με το 2024, ηδη διαθέτει υπό κατασκευή μονάδες στην Ουγγαρία και στην Τουρκία, ενώ το τρίτο εργοστάσιο αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τη στρατηγική της παρουσία.
BUY NOW

Σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters, η Ισπανία διαθέτει σαφές προβάδισμα έναντι άλλων χωρών, χάρη στο συνδυασμό χαμηλότερου κόστους παραγωγής, ισχυρού ενεργειακού δικτύου και σταθερού πλαισίου για επενδύσεις στην καθαρή ενέργεια.
Όπως δήλωσε ο Alberto De Aza, διευθυντής της BYD για την Ισπανία, η χώρα αποτελεί το ιδανικό επόμενο βήμα για την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας στην Ευρώπη, καθώς προσφέρει χαμηλά λειτουργικά κόστη, φθηνή ηλεκτρική ενέργεια και ευνοϊκό περιβάλλον για επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση.

Οι αναλυτές τονίζουν ότι η επιλογή της Ισπανίας δεν είναι τυχαία, αφού πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοπαραγωγό χώρα της Ευρώπης, η οποία έχει ήδη προσελκύσει σειρά μεγάλων επενδύσεων από εταιρείες όπως η Volkswagen, η Chery και η CATL. Η ισπανική κυβέρνηση, έχει τοποθετήσει κεφάλαια άνω των 5 δισεκατομμυρίων ευρώ για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και την παραγωγή μπαταριών, αξιοποιώντας πόρους από τα ευρωπαϊκά ταμεία ανάκαμψης.
Η απόφαση, πάντως, δεν έχει ακόμη ληφθεί, αφού η τελική έγκριση θα πρέπει να δοθεί από την κεντρική διοίκηση της BYD στην Κίνα, κάτι που αναμένεται να συμβεί πριν από το τέλος του 2025.

Σημειώνεται, ταυτόχρονα, πως οι πολιτικές σχέσεις μεταξύ Κίνας και Ισπανίας φαίνεται να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη συγκεκριμένη απόφαση. Η Ισπανία ήταν από τις χώρες που αντιτάχθηκαν στην πρόταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για επιβολή δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, γεγονός που ενίσχυσε περαιτέρω τους δεσμούς μεταξύ των δύο χωρών.
Η κινεζική κυβέρνηση, αντιδρώντας στο μέτρο, είχε καλέσει τις μεγάλες εταιρείες της να αποφύγουν επενδύσεις σε κράτη που στήριξαν το ψήφισμα, όπως η Γερμανία, εξέλιξη που ουσιαστικά αποκλείει το ενδεχόμενο η BYD να επιλέξει γερμανικό έδαφος για το νέο της εργοστάσιο.

Τελικός στόχος της κινεζικής φίρμας είναι να παράγει εντός Ευρώπης όλα τα μοντέλα που προορίζονται για την ευρωπαϊκή αγορά, μειώνοντας έτσι τα κόστη μεταφοράς και αποφεύγοντας τους δασμούς που επιβάλλονται στα κινεζικά προϊόντα. Το νέο εργοστάσιο, που θα συμπληρώσει τις μονάδες που βρίσκονται υπό κατασκευή σε Ουγγαρία και Τουρκία, αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά την παραγωγική της ικανότητα και να λειτουργήσει ως κεντρικός πυλώνας της ευρωπαϊκής επέκτασης της μάρκας.