Αυτές είναι οι νέες σήραγγες που θα δώσουν τέλος στο κυκλοφοριακό χάος της Αθήνας

tounel megala erga ellada

Στις ράγες της υλοποίησης μπαίνουν κάποιες μεγάλες οδικές σήραγγες στην Αθήνα που θα αλλάξουν τον χάρτη των μετακινήσεων της πρωτεύουσας.

Τη δική τους σημαίνουσα θέση στον κόσμο των υποδομών έχουν οι οδικές σήραγγες, δεδομένου ότι μειώνουν τις αποστάσεις, και αναβαθμίζουν την ασφάλεια.

Ενδεικτικά είναι τα τούνελ στην Κακιά Σκάλα που σηματοδότησαν το τέλος των αποτόμων στροφών και της επιβράδυνσης της κυκλοφορίας, όπως και οι σήραγγες στα Τέμπη που παρακάμπτουν την «αιματοβαμμένη» κοιλάδα.

Καθοριστικό ρόλο στην αναβάθμιση των μετακινήσεων των πολιτών δεν διαδραματίζουν αποκλειστικά οι οδικές σήραγγες στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας μας. Εξίσου σημαντικές θα είναι και κάποιες σήραγγες που βρίσκονται σε τροχιά υλοποίησης, εντός της Αττικής, και θα αλλάξουν πλήρως τον χάρτη των μετακινήσεων στην πρωτεύουσα. Ακολουθούν τα τούνελ της Αθήνας που βρίσκονται προ των πυλών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επέκταση Λεωφ. Κύμης προς Εθνική Οδό

Mέσα στους προσεχείς μήνες αναμένεται να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης που έχει ως προσωρινό ανάδοχο το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Αττική Οδός

Πρόκειται για μία σήραγγα μήκους 2,5 χλμ, από τα συνολικά 3,5 χλμ του έργου που θα είναι η μεγαλύτερη εντός πόλης στη χώρα.

Με το συγκεκριμένο έργο θα δημιουργηθεί μία νέα έξοδος προς την Εθνική Οδό στον κόμβο της Καλυφτάκη και έτσι οι οδηγοί θα γλιτώνουν τις ουρές που σχηματίζονται στον κόμβο της Μεταμόρφωσης. Επιπροσθέτως, το έργο προϋπολογισμού 245 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι θα αποσυμφορήσει την κίνηση σε Γαλάτσι, Νέα Ιωνία, Ηράκλειο, Πεύκη, Λυκόβρυση και Μαρούσι.

Εφόσον υπογραφεί το έργο υπογραφεί μέσα στην άνοιξη, θα είναι έτοιμο το 2028. Αναμένεται η ετυμηγορία του Συμβουλίου της Επικρατείας σε προσφυγή που κατατέθηκε.

Υπογειοποίηση Ποσειδώνος

Σε πιο προχωρημένο στάδιο, όπως αποδεικνύει -μεταξύ άλλων- και μια σειρά βίντεο που δείχνουν την πρόοδο των εργασιών βρίσκεται η υπογειοποίηση της Ποσειδώνος, ένα έργο που είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το παγκόσμιας εμβέλειας πρότζεκτ “The Ellinikon”.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η υπόγεια διαδρομή, η οποία θα είναι μία από τις πιο σύγχρονες στην Ευρώπη, θα είναι μήκους 1,5 χλμ. σε κάθε ρεύμα, θα έχει 3 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και ανώτατο όριο ταχύτητας 70 χλμ./ώρα. Θα ξεκινά από την παραλία Αλίμου και θα φθάνει έως το ύψος της μαρίνας του Ελληνικού.

Με την υπογειοποίηση θα καταργηθούν τουλάχιστον 6 φωτεινοί σηματοδότες κατά μήκος της Λεωφ. Ποσειδώνος.

Σήραγγα Ηλιούπολης

Αναφορικά με το έργο της σήραγγας Ηλιούπολης, αυτό προετοιμάζεται να προχωρήσει στο πλαίσιο ενός ενιαίου διαγωνισμού με τις υπόλοιπες επεκτάσεις της Αττικής Οδού (προς Ραφήνα και Λαύριο). Υφίσταται ενδιαφέρον να προχωρήσει μέσω πρότυπων προτάσεων και όχι ως δημόσιο έργο.

Η σήραγγα Ηλιουπόλεως, η οποία θα προσφέρει ταχύτερη πρόσβαση στον πόλο του Ελληνικού, θα συνδέσει την Περιμετρική Υμηττού με τη Λεωφ. Βουλιαγμένης. Ειδικότερα, θα έχει μήκος περίπου 3 χλμ. και ξεκινά περίπου από τα στρατόπεδα Σακκέτα και θα καταλήγει στη Λ. Βουλιαγμένης. Θα αποτελείται από δύο διακριτούς κλάδους, έναν για το κάθε ρεύμα κυκλοφορίας και θα διαθέτει τρεις λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τη μετακίνηση από τη Λεωφ. Κατεχάκη στη Λεωφ. Βουλιαγμένης θα απαιτούνται περίπου 10 λεπτά, όταν σήμερα – και ειδικά κατά τις ώρες αιχμής – ο χρόνος ανέρχεται στα 30 λεπτά.

Σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου

Χείρα βοηθείας στην αναβάθμιση της ποιότητας των μετακινήσεων θα έχει και το έργο της σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου.

Βρισκόμαστε σε αναμονή για τη δημοπράτηση του έργου (περιλαμβάνει και την ολοκλήρωση του τριπλού κόμβου Σκαραμαγκά) ύψους 55 εκατ. ευρώ που θα αποσυμφορήσει την κίνηση των οχημάτων τόσο στην Εθνική Οδό – από και προς Κόρινθο – όσο και στις λεωφόρους Σχιστού και Αθηνών.

σήραγγες σκαραμαγκά

Το έργο αφορά στην ολοκλήρωση του τελευταίου 1,5 χιλιομέτρου της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω (που ουσιαστικά λειτουργεί ως προέκταση της Αττικής Οδού), ώστε η τελευταία να συνδέεται με την Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου με την κατασκευή του ανισόπεδου ημικόμβου (Η/Κ) Σκαραμαγκά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κατασκευή του τριπλού κόμβου θα οδηγήσει στην απευθείας σύνδεση της Εθνικής Οδού με τη Λ.Σχιστού, την ολοκλήρωση της ημιδιανοιγμένης Περιφερειακής Αιγάλεω που θα συνδέσει τη Λ. Σχιστού με την Αττική Οδό, αλλά και τη λειτουργία των διανοιγμένων σηραγγών-«φαντάσματα» που βρίσκονται στροφή προς Σκαραμαγκά και πριν την Λίμνη Κουμουνδούρου.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ