Αυτή είναι η νέα υποθαλάσσια σήραγγα στην Ελλάδα -Πού θα κατασκευαστεί

zeyksi leukadas

Το έδαφος για την υλοποίηση ενός ιδιαίτερα σημαντικού έργου προλειαίνουν τα πρόσφατα εγκαίνια του αυτοκινητοδρόμου Άκτιο-Αμβρακία.

Σε πλήρη λειτουργία βρίσκεται εδώ και λίγα 24ωρα ο νέος σύγχρονος δρόμος Άκτιο-Αμβρακία, τον οποίο επισκέφτηκε το carandmotor.gr στο πλαίσιο της τελετής παράδοσης του έργου, την Τετάρτη 31 Ιανουαρίου.

Πρόκειται για έναν δρόμο, με χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητοδρόμου, μήκους 49,5 χλμ. χωρίς διόδια, που αποτελεί τον πρώτο κάθετο οδικό άξονα της Ιόνιας Οδού και εξασφαλίζει -μεταξύ άλλων- ταχύτερη πρόσβαση από Αθήνα σε Λευκάδα, Πρέβεζα, Άκτιο και Ηγουμενίτσα.

Ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία, όχι μόνο δίνει αναπτυξιακή ώθηση σε πολλές περιοχές της Δυτικής Ελλάδας, αλλά ταυτόχρονα προλειαίνει το έδαφος ώστε να πάρει την άγουσα της υλοποίησης το μεγάλο έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης Λευκάδας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ιόνια Οδός

Η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είχε χαρακτηρίσει την υποθαλάσσια σήραγγα «φυσική συνέχεια της Αμβρακίας Οδού», επισημαίνοντας ότι χωρίς «ολοκληρωμένο οδικό δίκτυο που να οδηγεί στη Λευκάδα, δεν θα είχε νόημα να συζητείται το έργο που θα αντικαταστήσει την υφιστάμενη σύνδεση μέσω πλωτής γέφυρας».

Η υλοποίηση της ζεύξης μέσω ΣΔΙΤ (σύμπραξη δημόσιου με ιδιωτικού τομέα) αποτελεί και προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης, με το έργο να βρίσκεται στο στάδιο της ωρίμανσης, ώστε να φτάσουμε στο στάδιο των τευχών δημοπράτησης και την εκκίνηση της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Υπενθυμίζεται ότι το 2013 είχε βγει στον αέρα διαγωνισμός (σύμβαση παραχώρησης), ύψους 50 εκατ. ευρώ, ο οποίος ωστόσο δεν τελεσφόρησε.

Για τη σύνδεση της Λευκάδας με το εθνικό δίκτυο της Αιτωλοακαρνανίας θα εκτελούνταν έργα συνολικού μήκους 3,11 χλμ., εκ των οποίων τα 1,24 χλμ. σε επίχωμα με χαλικοπασσάλους, ενώ για τη διέλευση κάτω από το δίαυλο Λευκάδας προβλεπόταν υποθαλάσσια σήραγγα συνολικού μήκους άνω του ενός χιλιομέτρου, εκ των οποίων 450 μ. αφορούν το τμήμα κλειστής διατομής, ενώ 310 μ. και 270 μ. αφορούν τις προσβάσεις εισόδου και εξόδου αντίστοιχα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
πλωτή γέφυρα λευκάδα

Η προτεινόμενη μέθοδος κατασκευής της υποθαλάσσιας σήραγγας βασιζόταν στην κατασκευή της σήραγγας εν ξηρώ, με εκσκαφή και επανεπίχωση.

Η μόνιμη οδική σύνδεση της Λευκάδας με την ηπειρωτική χώρα είναι επιβεβλημένη, ώστε να δοθεί τέλος στις μεγάλες ουρές οχημάτων που δημιουργούνται τους καλοκαιρινούς μήνες κατά την αθρόα προσέλευση τουριστών στο νησί.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ