Αυτή είναι η νέα μπαταρία-θαύμα που φέρνει την επανάσταση -Ποιος την κατασκεύασε, πού θα χρησιμοποιηθεί

battery production

Μια μπαταρία δίχως κρίσιμες πρώτες ύλες κατασκεύασε η Northvolt η οποία αποτελεί τη Νο.1 ελπίδα της Ευρώπης στη μάχη κατά του Κίνας.

Πηγή έντονης ανησυχίας αποτελεί για την Ευρώπη η μεγάλη εξάρτησή της από την Κίνα στον τομέα των κρίσιμων πρώτων υλών που έχουν χριστεί απαραίτητες για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και την «πράσινη» οικονομία.

Χείρα βοηθείας στη μάχη της Γηραιάς Ηπείρου για την απεξάρτησή της από την Κίνα φαίνεται πως είναι έτοιμη να προσφέρει η σουηδική εταιρεία Northvolt, η οποία εξέλιξε την πρώτη της μπαταρία ιόντων νατρίου που είναι κατασκευασμένη δίχως λίθιο, νικέλιο, κοβάλτιο ή γραφίτη - κρίσιμα μέταλλα πάνω στα οποία κυριαρχεί το Πεκίνο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόκειται για μια μπαταρία που όπως ανακοίνωσε την Τρίτη 21 Νοεμβρίου η εταιρεία, εξελίχθηκε για τη δημιουργία οικονομικά αποδοτικών και βιώσιμων συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας παγκοσμίως, την ίδια ώρα που προλειαίνεται το έδαφος για την ενσωμάτωσή τους και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η ενεργειακή πυκνότητα της μπαταρίας ανέρχεται σε 160 Wh/kg, κοντά σε αυτή των παραδοσιακών μπαταριών ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται ως συστήματα ενέργειας, αν και αυτές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν ενεργειακή πυκνότητα από 250 έως και 300 Wh/kg.

Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να απαιτούν μεγαλύτερο όγκο και βάρος για να παρέχουν την ίδια ποσότητα ενέργειας με μια μπαταρία ιόντων λιθίου, κάτι το οποίο θα κληθεί να λύσει η σουηδική εταιρεία.

Από την άλλη, υποστηρίζεται ότι είναι φθηνότερες και ασφαλέστερες από τις λιθίου, μιας και λειτουργούν καλύτερα τόσο σε πολύ χαμηλές όσο και σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Peter Carlsson
Peter Carlsson

Ο Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της Northvolt, Peter Carlsson, δήλωσε -μεταξύ άλλων- ότι «ο κόσμος ελπίζει σε μεγάλο βαθμό στις μπαταρίες ιόντων νατρίου και είμαι πολύ χαρούμενος που ανακοινώνω ότι εξελίξαμε μια τεχνολογία που θα αναπτυχθεί ευρέως ώστε να επιταχύνει την ενεργειακή μετάβαση».

Όπως αναφέρουν οι Financial Times, η Northvolt έχει λάβει για παραγγελίες ύψους 55 δισ. δολαριών για μπαταρίες που προορίζονται ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ τυγχάνει της υποστήριξης της VW, της Goldman Sachs και της αμερικανικής πολυεθνικής BlackRock που αποτελεί τον μεγαλύτερο διαχειριστή περιουσιακών στοιχείων στον κόσμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Northvolt επίσης αποτελεί τη μεγαλύτερη ελπίδα της Ευρώπης ώστε να μονομαχήσει με τους μεγαλύτερους παίκτες της Κίνας, της Κορέας και της Ιαπωνίας.

Ξεκίνησε να κατασκευάζει μπαταρίες ιόντων λιθίου για αυτοκίνητα και φορτηγά σε ένα εργοστάσιο ακριβώς κάτω από τον Αρκτικό Κύκλο στη Σουηδία και σχεδιάζει να έχει άλλα τρία εργοστάσια στον Καναδά, τη Γερμανία και τη Σουηδία.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ