Νέα μπαταρία φέρνει την επανάσταση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

car-batteries-factory-1

Η General Motors έχει κατασκευάσει και ετοιμάζεται να λανσάρει μία νέα μπαταρία για ηλεκτρικά οχήματα η οποία αναμένεται να εξισώσει τις τιμές των ηλεκτροκίνητων μοντέλων της με εκείνες των θερμικών.

Το αυξημένο κόστος απόκτησης των περισσότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα για την καθιέρωσή τους σε αρκετές αγορές παγκοσμίως. Ίσως η βασικότερη αιτία για αυτό το γεγονός είναι το υψηλό κόστος παραγωγής της μπαταρίας τους.

Η νέα μπαταρία της GM είναι τεχνολογίας λιθίου-μαγγανίου (LMR), και σύμφωνα με την εταιρεία προσφέρει 30% μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα σε σχέση με τις περισσότερες μπαταρίες του εμπορίου, χωρίς ωστόσο να αυξάνει το κόστος παραγωγής.

car-batteries-factory-2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και αυτό γιατί σύμφωνα με την GM, το μαγγάνιο συναντάται συχνότερα στη φύση απ’ ό,τι το νικέλιο ή το κοβάλτιο, τα οποία χρησιμοποιούνται σε μεγάλο ποσοστό στις σύγχρονες μπαταρίες. Η τεχνολογία LMR χρησιμοποιεί κυρίως μαγγάνιο (περίπου 65%), νικέλιο (περίπου 35%) και λιγότερο κοβάλτιο (2%).

Η συγκεκριμένη χημεία επιτρέπει επίσης τη χρήση μεγαλύτερων κυψελών, γεγονός που μειώνει το κόστος παραγωγής.

Αυτή η καινοτομία θα μπορούσε να κάνει τα ηλεκτρικά οχήματα της GM πιο προσιτά, που σημαίνει ότι μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια θα μπορούσαν να κοστίζουν σχεδόν το ίδιο με τα βενζινοκίνητα μοντέλα της εταιρείας.

Σε πρώτο στάδιο, η GM θα χρησιμοποιήσει αυτές τις μπαταρίες σε SUV και pick-up που κατασκευάζονται από τις Chevrolet, GMC και Cadillac. Η παραγωγή θα γίνεται από την Ultium Cells, η οποία αποτελεί κοινοπραξία μεταξύ της GM και της LG Energy Solutions, με την πρώτη μπαταρία να δοκιμάζεται το 2027, και την έναρξη της μαζικής παραγωγής της να υπολογίζεται μέσα στο 2028.

car-batteries-factory-3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Kurt Kelty, πρώην επικεφαλής του τομέα των μπαταριών της Tesla, φαίνεται να είναι ο ιθύνων νους πίσω από αυτή τη νέα στρατηγική. Μάλιστα ο ίδιος δήλωσε ότι η τεχνολογία LMR θα προσφέρει ακόμη περισσότερες επιλογές στο αγοραστικό κοινό της Αμερικής, ενώ θα ενισχύσει παράλληλα την ανταγωνιστικότητα της GM στην παγκόσμια αγορά.

Αν η νέα χημεία LMR αποδειχτεί πιο οικονομική από την LFP, η οποία προς το παρόν κυριαρχεί στην αγορά, θα μπορούσε να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού, προσφέροντας φθηνότερα ηλεκτρικά οχήματα με μεγαλύτερη αυτονομία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ