Η νέα Mercedes-Benz CLA δείχνει το μέλλον των Γερμανών

Mercedes-Benz Concept CLA-Class

Βασισμένο στη νέα συμπαγή πλατφόρμα ΜΜΑ της Mercedes, το γερμανικό πρωτότυπο Concept CLA-Class έκανε την πρεμιέρα του με τεχνολογίες από την EQXX και ηλεκτρική αυτονομία 750 χιλιομέτρων.

Η Mercedes-Benz Concept CLA-Class που αποκαλύφθηκε στην έκθεση IAA 2023 του Μονάχου είναι το πρώτο αυτοκίνητο που βασίζεται στη νέα αρχιτεκτονική Mercedes Modular Architecture, που εδώ έχει συμπαγή διαμόρφωση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό είναι σημαντικό διότι η πλατφόρμα αυτή εξελίχθηκε αποκλειστικά για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα -χωρίς να πρέπει να βασίζει και θερμικές/υβριδικές εκδόσεις. Και επιτρέπει την τοποθέτηση συστημάτων ηλεκτροκίνησης που φτάνουν την αυτονομία της συμπαγούς CLA μέχρι τα 750 χιλιόμετρα (κατά WLTP) με κάθε πλήρη φόρτιση.

Αντλώντας την έμπνευσή του από το πρωτότυπο Vision EQXX, το λεπτεπίλεπτο και αεροδυναμικό στιλ του αμαξώματος έχει μια σειρά από εντυπωσιακές λεπτομέρειες που συνεχίζονται και στο εσωτερικό. Το τελευταίο αποτελείται σε μεγάλο ποσοστό από βιώσιμα υλικά.

Πρόκειται για ένα τετράθυρο coupe -στην κλασσική σιλουέτα της CLA από το 2014- που τώρα απέκτησε εκτενέστερο καπό και πιο συμπαγή ουρά για περισσότερο σπορτίφ εμφάνιση. Πέραν του ζωηρού κόκκινου χρώματος Pomegranate Red, η γρίλια του πρωτοτύπου Concept CLA-Class είναι ακόμα πιο δυναμική με παραπομπές στο roadster Mercedes-AMG SL.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η γρίλια περιλαμβάνει έναν «γαλαξία» από μικρά, φωτιζόμενα αστέρια της Mercedes που την κάνουν να μοιάζει με κόσμημα. Τα αστέρια στο ίδιο μοτίβο κοσμούν και τη γυάλινη οροφή, καθώς και τη νέα φωτεινή υπογραφή στο κέντρο των εμπρός και πίσω LED φωτιστικών σωμάτων. Τα πίσω ενώνονται από μια λεπτή γραμμή χρωμίου, η οποία ωστόσο συνεχίζεται σε όλη την περίμετρο του πρωτοτύπου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι παραπομπές της Concept CLA στη Vision EQXX είναι ακόμη περισσότερες στο εσωτερικό, όπου κυριαρχεί η υψηλής ευκρίνειας, τεράστια Superscreen σε όλο το πλάτος του ταμπλό. Αυτή περιλαμβάνει τρεις διαφορετικές οθόνες, μία στο κέντρο και από μία εμπρός από τον κάθε επιβάτη, που εμπεριέχουν το νέο λογισμικό MB.OS της εταιρείας της Στουτγάρδης. Αυτό είναι υγρόψυκτο (!), για ταχύτερη λειτουργία και υψηλότερη ευκρίνεια των γραφικών.

Στις άκρες της βρίσκονται δύο κυκλικές συσκευές που μοιάζουν με τους κλασσικούς αεραγωγούς «τουρμπίνας» της Mercedes, αλλά είναι στην ουσία περιστροφικοί διακόπτες για τον κλιματισμό. Ο αέρας εξάγεται από ανοίγματα που βρίσκονται πίσω από την οθόνη του ταμπλό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το εσωτερικό της Concept CLA -που θυμίζουμε ότι είναι απλώς ένα πρωτότυπο- έχει λευκού δέρματος επενδύσεις Nappa με γραφικά που απεικονίζουν τα φυτικά υπολείμματα του καφέ που απορρίπτονται, ενώ τα μωβ σημεία των καθισμάτων είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένο ΡΕΤ πλαστικό. Επιπλέον, οι πόρτες έχουν σημεία από μετάξι, τα πατάκι είναι φτιαγμένα από μπαμπού και οι χειρολαβές μαζί με το υποβραχιόνιο είναι από πεπιεσμένο, ανακυκλωμένο χαρτί.

Περνώντας στα συστήματα της ηλεκτροκίνησης, η μπαταρία του Concept CLA είναι υγρόψυκτη και -σύμφωνα με πληροφορίες που απομένει να επιβεβαιωθούν από τη Mercedes- η έκδοση παραγωγής της στο τέλος του 2024 θα διατίθεται με την επιλογή ανάμεσα σε δύο μπαταρίες.

Η πιο οικονομική θα είναι ιόντων-λιθίου και η πιο προηγμένη θα αποτελείται από οξείδια του πυριτίου, που προσφέρουν μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα. Εκτιμάται ότι η δεύτερη θα προσφέρει αυτονομία 750 χιλιομέτρων, ενώ φημολογείται ότι το μέγεθός της μπορεί να προσεγγίζει τις 90 kWh.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αρχιτεκτονική ΜΜΑ είναι φυσικά τεχνολογίας 800V για ταχύτερη φόρτιση που φτάνει μέχρι τις 250 kW, σε ανάλογο σταθμό. Με αυτό το ρυθμό σε 15 λεπτά μπορεί ο ιδιοκτήτης της CLA να αποκτήσει αυτονομία για περίπου 400 χιλιομέτρων.

Η συμπαγής Mercedes-Benz Electric Drive Unit (MB.EDU) ενσωματώνει τον ηλεκτροκινητήρα, το σύστημα μετάδοσης δύο σχέσεων και όλες τις ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου. Η απόδοσή του φτάνει τους 235 ίππους, και τα υλικά κατασκευής που περιλαμβάνουν λιγότερα σπάνια μέταλλα για τη βελτίωση του οικολογικού του αποτυπώματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κινητήρας στο πρωτότυπο είναι τοποθετημένος πίσω, αλλά η πλατφόρμα ΜΜΑ προσφέρει τη δυνατότητα και για δεύτερο ηλεκτρικό μοτέρ, που θα καθιστά τη CLA τετρακίνητη. Μετά την παρουσίαση της CLA στο τέλος του 2024, η ΜΜΑ θα αποτελέσει τη βάση για δύο ηλεκτρικά Crossovers και ένα Station Wagon της Mercedes τα προσεχή χρόνια.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ