Τι είναι αυτά τα νέα κολωνάκια που μπαίνουν στους δρόμους -Ποιος είναι ο ρόλος τους

Κολωνάκια

Νέου τύπου κολωνάκια εγκαθίστανται στους δρόμους της Ευρώπης με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, χωρίς να απαιτείται ανθρώπινη παρουσία και επίβλεψη.

Η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους και ακόμη περισσότερο των θανατηφόρων βρίσκεται ανάμεσα στις προτεραιότητες της ΕΕ προς έναν μέλλον για τις μεταφορές απαλλαγμένο από σοβαρά τροχαία.

Η μείωση των ατυχημάτων στους δρόμους της Ευρώπης δεν αφορά μόνο τον ανθρώπινο παράγοντα αλλά και τα άγρια ζώα (και όχι μόνο), τα οποία διασχίζουν ή χρησιμοποιούν κάποια μέρη του οδηγού δικτύου για να μετακινηθούν με κίνδυνο να χάσουν τη ζωή τους από κάποιο διερχόμενο όχημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Κολωνάκια

Σε πολλά μέρη του κόσμου λαμβάνονται πλέον μέτρα για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στα οποία εμπλέκονται ζώα και μια από τις λύσεις που αξιοποιούνται είναι η τοποθέτηση ηχητικών και οπτικών φάρων αυτόματης λειτουργίας.

Τελευταία μέχρι στιγμής περιοχή στη Γηραιά Ήπειρο που υιοθετεί και εγκαθιστά τα νέου τύπου κολωνάκια στους δρόμους της είναι η αυτόνομη κοινότητα Εστρεμαδούρα της Ισπανίας.

Έπειτα και από απόφαση της τοπικής κυβέρνησης η αυτόνομη ισπανική κοινότητα αποφάσισε να τοποθετήσει τους αυτόνομης λειτουργίας ηχητικούς φάρους στον δρόμο ΕΧ-206 σε ένα πρόγραμμα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας που υλοποιείται αρχικά σε πιλοτική φάση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι αυτόνομης λειτουργίας ηχητικοί φάροι φέρουν αισθητήρες κίνησης και «κοιτάζουν» τόσο προς τον δρόμο όσο και πίσω από αυτόν. Αν τα κολωνάκια εντοπίσουν κάποιο ζώο και ταυτόχρονα και ένα όχημα που κινείται στον δρόμο προς αυτό, σε κοντινή απόσταση, τότε εκπέμπουν ένα ηχητικό αλλά και οπτικό σήμα που έχει σαν στόχο να αποτρέψει το ζώο από το να διασχίσει τον δρόμο εκείνη τη στιγμή.

Οι αισθητήρες που φέρουν τα αυτόματα κολωνάκια-φάροι που χρησιμοποιούνται στην αυτόνομη ισπανική κοινότητα εξελίχθηκαν από την εταιρεία Visere σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο της Καστίγια-Λα Μάντσα και το ισπανικό Ερευνητικό Ινστιτούτο Κυνηγιού και Άγριας Ζωής (Instituto de Investigación en Recursos Cinegéticos -IREC).

Οι αισθητήρες των φάρων καλύπτουν πεδίο 160 μοιρών και μπορούν να ενεργοποιηθούν όταν το ζώο βρίσκεται σε απόσταση 13-17 μέτρων από αυτούς. Με την τοποθέτησή τους ανά 20 μέτρα έχουν τη δυνατότητα να καλύπτουν πλήρως το μήκος του δρόμου που έχουν τοποθετηθεί.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ