Μικρά και προσιτά -Αυτη είναι η νέα κατηγορία αυτοκινήτων που έρχεται στην Ευρώπη

Μια νέα κατηγορία προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα κάνει την εμφάνισή της στη γηραιά ήπειρο, με σκοπό να αλλάξει τα δεδομένα στις μετακινήσεις.
Οι δρόμοι της Ευρώπης θα μπορούσαν σύντομα να γεμίσουν με μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σε μια προσπάθεια αντίστασης της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας στην επέλαση των Κινέζων.
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, προτείνει μια συνεργασία με την βιομηχανία για τη δημιουργία νέων προσιτών αυτοκινήτων που θα παραπέμπουν στα αντίστοιχα kei cars της Ιαπωνίας.
BUY NOW

Η ευρωπαϊκή εκδοχή των ιαπωνικών μικρών αυτοκινήτων, προτάθηκε για πρώτη φορά από τον πρόεδρο της Stellantis, John Elkann, και τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου Renault, Luca de Meo, τον Ιούλιο, με σκοπό να προσφέρουν στο αγοραστικό κοινό αυτοκίνητα που είναι φθηνότερα στην κατασκευή, εκπέμπουν λιγότερες εκπομπές ρύπων στον κύκλο ζωής τους και πληρούν υποδεέστερες προδιαγραφές ασφάλειας.
Το ιαπωνικά kei cars είναι ελαφριά αυτοκίνητα αστικού χαρακτήρα που πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές για τους κινητήρες και το μήκος τους δεν ξεπερνά τα 3,4 μέτρα, το πλάτος τα 1,48 μέτρα και το ύψος τα 2 μέτρα.
Οι προδιαγραφές των kei cars δημιουργήθηκαν το 1949 και με την πάροδο των ετών έχουν δεχθεί αλλαγές για να είναι επίκαιρα τεχνολογικά. Οι νεότερες προδιαγραφές τους ισχύουν από το 1998, αλλά η επιτυχία τους βασίζεται στο γεγονός ότι έχουν μαζεμένες διαστάσεις.
Υιοθετώντας αυτή την προσέγγιση για την δημιουργία της νέας κατηγορίας μικρών αυτοκινήτων, η Ε.Ε. αντιστέκεται στα φθηνά ανταγωνιστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που προέρχονται από την Ασία, με την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν να δηλώνει: «Δεν μπορούμε να αφήσουμε την Κίνα και τους υπόλοιπους παίκτες της Ασίας να κατακτήσουν αυτή τη αγορά (των μικρών αυτοκινήτων).

Η πρωτοβουλία για την εξέλιξη μικρών προσιτών αυτοκινήτων έρχεται μετά την απαίτηση του επικεφαλής της Stellantis, Jean-Philippe Imparato, από την Ε.Ε. να χαλαρώσει τις προδιαγραφές που αφορούν τα μικρότερα αυτοκίνητα, με σκοπό οι κατασκευαστές να μπορούν να εξελίξουν και να κατασκευάσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τιμή 15.000 ευρώ και αυτονομία 110 χλμ., έχοντας παράλληλα κέρδος.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας της, η κ. Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ανέφερε ότι εκατομμύρια Ευρωπαίοι θέλουν να αγοράσουν προσιτά ευρωπαϊκά αυτοκίνητα, επομένως θα πρέπει να επενδύσουμε σε μικρά και προσιτά αυτοκίνητα για την ευρωπαική αγορά, αλλά και για εξαγωγές.
Οι τρόποι με τους οποίους τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούσαν να γίνουν προσιτά περιλαμβάνουν την αφαίρεση ορισμένων λειτουργιών του ADAS, όπως η υποβοήθηση διατήρησης της λωρίδας.

Τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (ADAS) κοστίζουν στην παραγωγή, αλλά οι κατασκευαστές δεν μπορούν να αυξήσουν τις τιμές πώλησης των αυτοκινήτων για να καλύψουν το κόστος αυτού του κιτ ασφαλείας.
Σχολιάζοντας τα λόγια της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ο επικεφαλής της Stellantis δήλωσε ότι «προσιτό αυτοκίνητο σημαίνει καθαρότερος αέρας, ασφαλέστεροι δρόμοι, αυξημένη βιομηχανική παραγωγή και ταχύτερη απαλλαγή από τον άνθρακα. Οι αυστηρές προδιαγραφές έχουν αυξήσει το κόστος παραγωγής, καθιστώντας αυτά τα αυτοκίνητα μη κερδοφόρα στην παραγωγή. Ο Όμιλος Stellantis αναφέρει ότι το 2019 πωλούνταν 49 αυτοκίνητα αξίας κάτω των 15.000 ευρώ και σήμερα υπάρχει μόνο ένα».
Στόχος της Ε.Ε. είναι η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035, αλλά οι κατασκευαστές ζητούν χαλάρωση των κανονισμών που θα περιλαμβάνουν και τις εκπομπές CO2 του κύκλου ζωής των οχημάτων, αντί να μετρούν μόνο τις εκπομπές καυσαερίων.