Μπαίνουν νέα πράσινα φώτα στα αυτοκίνητα -Ποιος είναι ο ρόλος τους

Κίνηση

Μπορεί τα κόκκινα φώτα στο πίσω μέρος να δείχνουν ότι ο οδηγός φρενάρει, όμως στο άμεσο μέλλον ίσως προστεθεί και ένα αντίστοιχο φως στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

Τα κόκκινα φώτα στο πίσω μέρος των αυτοκινήτων δεν είναι τυχαία. Είναι παγκόσμια συνδεδεμένα με την έννοια του κινδύνου και της προειδοποίησης, ενώ χάρη στην έντονη φωτεινότητα τους μπορούν να γίνουν εύκολα ορατά από μεγάλη απόσταση, αλλά δυστυχώς μόνο από πίσω.

Τώρα, μια καινοτόμος μελέτη από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Γκρατς στην Αυστρία προτείνει την προσθήκη πράσινων φώτων φρεναρίσματος στο εμπρός μέρος των οχημάτων, με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ομάδα των ερευνητών ανέλυσε 200 τροχαία που είχαν σημειωθεί σε διασταυρώσεις του αυστριακού οδικού δικτύου. Χρησιμοποιώντας προσομοιώσεις, μελέτησαν τι θα συνέβαινε αν όλα τα εμπλεκόμενα οχήματα διέθεταν εμπρός φώτα φρεναρίσματος, με το αποτέλεσμα να είναι άκρως αποκαλυπτικό. Συγκεκριμένα αν είχε εφαρμοστεί η εν λόγω τεχνολογία τα ατυχήματα θα μπορούσαν να ήταν έως και 17% λιγότερα.

Επίσης αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι σύμφωνα με την έρευνα, η παρουσία εμπρός φώτων φρεναρίσματος θα μείωνε την ταχύτητα σύγκρουσης σε ένα ποσοστό 25% των περιπτώσεων, περιορίζοντας έτσι τον κίνδυνο σοβαρών τραυματισμών.

Η παρουσία ενός εμπρός πράσινου φωτός φρεναρίσματος φαίνεται πως επιτρέπει στους οδηγούς που έρχονται από την αντίθετη κατεύθυνση να αντιληφθούν έγκαιρα πότε το όχημα επιβραδύνει.

Επιπλέον, με την απενεργοποίηση του γίνεται επίσης πιο ξεκάθαρο πότε το όχημα ξεκινά και πάλι, ενώ βοηθά και τους οδηγούς που πλησιάζουν από το πλάι να αξιολογήσουν καλύτερα τις συνθήκες. Μάλιστα για διασφαλιστεί η ορατότητα ανεξαρτήτως γωνίας θέασης, οι ερευνητές προτείνουν και την προσθήκη πλευρικών φώτων φρεναρίσματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ιδέα του πράσινου φωτός φρεναρίσματος στο μπροστινό μέρος έχει ήδη δοκιμαστεί πιλοτικά σε Βερολίνο και Σλοβακία, με τα αποτελέσματα να συμφωνούν με την έρευνα και να δείχνουν ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία αυξάνει την οδική ασφάλεια. Πάντως προς το παρόν, δεν υπάρχει επίσημη απόφαση για θεσμοθέτηση της τεχνολογίας, ωστόσο το γεγονός ότι τα πράσινα φώτα μπορούν να ενσωματωθούν σχετικά εύκολα στον σχεδιασμό των σύγχρονων οχημάτων, κάνει το σενάριο εφαρμογής τους αρκετά ρεαλιστικό.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ