Νέα επένδυση μαμούθ στην Ευρώπη -Ποια χώρα του Νότου διεκδικεί το υπερ-εργοστάσιο των Κινέζων
Η BYD ετοιμάζεται να ανοίξει νέα μονάδα παραγωγής στην Ευρώπη, με μια χώρα να προηγείται στη «μάχη» για τη φιλοξενία του κινεζικού κολοσσού.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, η BYD, βάζει πλώρη για νέα επένδυση στην Ευρώπη, και τα βλέμματά της στρέφονται αυτή τη φορά προς τον Νότο. H εταιρεία, μία από τις ελάχιστες κινεζικές που λειτουργούν χωρίς κρατική συμμετοχή, έχει καταφέρει μέσα σε μόλις μία δεκαετία να εισέλθει στο top-10 των παγκόσμιων κατασκευαστών αυτοκινήτων.
Είναι μάλιστα μία από τις ελάχιστες εταιρείες που ελέγχουν εξ ολοκλήρου τη διαδικασία παραγωγής, κατασκευάζοντας τα πάντα εσωτερικά, από τη λαμαρίνα των αμαξωμάτων έως και τις μπαταρίες των ηλεκτρικών της μοντέλων. Η πλήρης αυτή καθετοποίηση, χωρίς εξάρτηση από εξωτερικούς προμηθευτές, έχει αποδειχθεί καθοριστική αφού χάρη σε αυτήν, η BYD κατάφερε να ξεπεράσει ακόμη και την Tesla σε παγκόσμιες πωλήσεις, επιβεβαιώνοντας ότι η επιτυχία της μόνο τυχαία δεν είναι.
BUY NOW
Το 2024, η BYD παρήγαγε πάνω από 4,3 εκατομμύρια ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, απειλώντας πλέον ανοιχτά την κυριαρχία παραδοσιακών κολοσσών όπως η Volkswagen και η Stellantis. Ωστόσο, η στρατηγική της δεν περιορίζεται στην εξαγωγή αυτοκινήτων με πλοία τύπου Ro-RO από την Κίνα αλλά ακολουθεί ένα μοντέλο «παραγωγής επί τόπου», επενδύοντας σε τοπικές εγκαταστάσεις που της επιτρέπουν να μειώνει το κόστος, να παρακάμπτει δασμούς και να αυξάνει την ταχύτητα διάθεσης στην αγορά.
Ήδη η BYD διαθέτει δύο εργοστάσια υπό κατασκευή στην Ουγγαρία και την Τουρκία, τα οποία αναμένεται να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους μέσα στους επόμενους μήνες. Η επόμενη μονάδα, σύμφωνα με διεθνή δημοσιεύματα, σχεδιάζεται να δημιουργηθεί στη Νότια Ευρώπη, με στόχο την κάλυψη της αυξημένης ζήτησης για πιο προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα στις αγορές της Ισπανίας και της Ιταλίας.
Η Ισπανία, που ήδη φιλοξενεί συνεργασίες όπως αυτή της Ebro με την Chery στη Βαρκελώνη, αποτελεί το πλέον πιθανό σενάριο. Πηγές αναφέρουν ότι η απόφαση έχει ουσιαστικά ληφθεί, ενώ ο υπουργός Βιομηχανίας και Εργασίας της Καταλονίας, Miquel Samper, έχει επιβεβαιώσει την έναρξη επίσημων διαπραγματεύσεων με τον ασιατικό κολοσσό.
Παρότι περιοχές όπως η Κανταβρία, η Βαλένθια και η Αστούρια διεκδικούν επίσης τη μεγάλη επένδυση, φαίνεται πως η Καταλονία έχει το προβάδισμα. Η περιοχή έχει ήδη πετύχει την αναβίωση της παλιάς μονάδας της Nissan στη Zona Franca, γεγονός που λειτουργεί ως ισχυρό δέλεαρ για τη BYD, η οποία αναζητά έτοιμες υποδομές και ένα φιλικό επενδυτικό περιβάλλον.
Αν το deal ολοκληρωθεί, η Ισπανία θα ενισχύσει ακόμη περισσότερο τη θέση της ως κόμβος της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ