208

Νέα μεγάλη επένδυση στην Ευρώπη -Ποια χώρα έχει το προβάδισμα

Ευρώπη

Η κινεζική εταιρεία Leapmotor, στην οποία η Stellantis έχει τα διεθνή δικαιώματα πλειοψηφίας, επιβεβαίωσε ότι θα ξεκινήσει παραγωγή στην Ευρώπη, με έδρα την Ισπανία, στο πλαίσιο της στρατηγικής της επέκτασης.

Η ανακοίνωση έγινε από τον CEO της Stellantis, Antonio Filosa, σε εκδήλωση του χρηματοοικονομικού ομίλου Kepler Cheuvreux, όπου αποκάλυψε ότι η ευρωπαϊκή παραγωγή της Leapmotor θα ξεκινήσει το 2026. Δεν ξεκαθαρίστηκε ποιο εργοστάσιο θα αναλάβει το έργο, ούτε ποιο ακριβώς μοντέλο θα κατασκευαστεί πρώτο.

Όλα δείχνουν, πάντως, ότι το εργοστάσιο της Σαραγόσα αποτελεί το επικρατέστερο σενάριο, αφού εκεί παράγονται ήδη τα Peugeot 208, Opel Corsa και Lancia Ypsilon, ενώ προγραμματίζεται και η λειτουργία μιας νέας μονάδας κατασκευής μπαταριών LFP, ύψους 4,1 δισ. ευρώ, σε συνεργασία Stellantis και της κινεζικής CATL.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρώτο μοντέλο που αναμένεται να περάσει στη γραμμή παραγωγής είναι το Leapmotor B10, ένα crossover μήκους 4,5 μέτρων που στοχεύει κατευθείαν στην καρδιά της κατηγορίας C. Στη συνέχεια θα μπορούσε να ακολουθήσει και το συγγενικό hatchback B05. Η παραγωγή στην Ευρώπη θα επιτρέψει στη Leapmotor να αποφύγει τον πρόσθετο δασμό 20,7% που επιβάλλεται σήμερα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα.

Στην ευρωπαϊκή γκάμα της μάρκας έχουν ήδη λανσαριστεί τα T03 (μικρό city car) και C10 (SUV), τα οποία είχαν αναπτυχθεί πριν από τη συμφωνία με τη Stellantis. Ωστόσο, ο Tianshu Xin, CEO της Leapmotor International, τόνισε ότι τα επόμενα μοντέλα –συμπεριλαμβανομένων των B10 και B05– θα επωφεληθούν από τα ερευνητικά κέντρα της Stellantis στην Ευρώπη, ώστε να είναι πιο προσαρμοσμένα στις ανάγκες του ευρωπαϊκού κοινού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Όταν είσαι μια μάρκα που αναπτύσσει και παράγει αυτοκίνητα στην Κίνα, χρειάζεται χρόνος για να κατανοήσεις τη συμπεριφορά των Ευρωπαίων πελατών», ανέφερε ο Xin σε πρόσφατες δηλώσεις του. «Η δική μας δουλειά είναι να συλλέγουμε τα σχόλια των καταναλωτών και να τα περνάμε στην ομάδα μηχανικών, ώστε να βελτιώνουν συνεχώς το προϊόν. Η ταχύτητα και η ενέργεια που αφιερώνονται στη βελτίωση της παραγωγής είναι πραγματικά εντυπωσιακές».

Κάνοντας απολογισμό της πρώτης χρονιάς παρουσίας της Leapmotor στην Ευρώπη, στο πρόσφατο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου, ο Xin παραδέχθηκε: «Είμαι χαρούμενος για την πρόοδο, αλλά αν με ρωτήσετε αν είμαι ικανοποιημένος, η απάντησή μου είναι ‘όχι, μπορούμε να τα πάμε ακόμα καλύτερα’. Περιμένω αυτή η πρόοδος να επιταχυνθεί με το B10».

Η εταιρεία τονίζει σε κάθε ευκαιρία πως παραμένει προσηλωμένη στη στρατηγική της να τοποθετεί τα μοντέλα της σε χαμηλότερες τιμές από τον ανταγωνισμό. Τόσο για το C10 όσο και το επερχόμενο B10, το πλάνο είναι να προσφέρονται με τιμές που συγκρίνονται περισσότερο με τα μοντέλα της αμέσως χαμηλότερης κατηγορίας. Σύμφωνα με τον Xin, αυτό είναι εφικτό επειδή η Leapmotor ελέγχει μεγάλο μέρος της εφοδιαστικής της αλυσίδας και κατασκευάζει πολλά εξαρτήματα η ίδια, μειώνοντας έτσι το κόστος από το σχεδιασμό έως την παραγωγή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Δεν χρειάζεται να συνεννοούμαστε με προμηθευτές Α, Β και Γ για να βγει το αυτοκίνητο», σχολίασε χαρακτηριστικά. Παράλληλα, υπενθύμισε ότι η Leapmotor ξεκίνησε ως εταιρεία ηλεκτρονικών, γεγονός που της δίνει πλεονέκτημα στον χώρο της ηλεκτροκίνησης.

Ο Xin σημείωσε επίσης ότι η μάρκα έχει δουλέψει εντατικά για να χτίσει εμπιστοσύνη με τους εμπόρους, αποφεύγοντας τα «σημεία τριβής» που έχουν δημιουργήσει προβλήματα σε άλλες κινεζικές μάρκες, είτε λόγω ζητημάτων ποιότητας είτε λόγω ελλείψεων ανταλλακτικών. Σε αυτόν τον τομέα, υπογραμμίζει και η στενή συνεργασία και τη ενσωμάτωση από τη Stellantis προσφέρει στη Leapmotor ένα σαφές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ