208

Η νέα βενζίνη που θα σώσει τους κινητήρες diesel και βενζίνης -Γιατί είναι τόσο φθηνή

antlia(6)

Ανεξάρτητα από το αν θα εφαρμοστεί η απαγόρευση του 2035 ή όχι, η νέα αυτή βενζίνη μπορεί όχι μόνο να σώσει τα θερμικά μοτέρ, αλλά και να προστατεύσει την τσέπη σου από σημαντικά έξοδα.

Η συζήτηση γύρω από το μέλλον των θερμικών κινητήρων στην Ευρώπη παραμένει έντονη, όσο πλησιάζουμε στο ορόσημο του 2035, οπότε και προβλέπεται η απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και diesel. Παράλληλα με τις διαφορετικές απόψεις που ακούγονται για ενδεχόμενη αναβολή ή ακόμη και άρση της απαγόρευσης, στο τραπέζι έχουν μπει νέες παράμετροι που αναδιαμορφώνουν το τοπίο. Μία από αυτές είναι το νέο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών της Ε.Ε. (ETS II), το οποίο αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από το 2027 και να επιφέρει σημαντική αύξηση στο κόστος καυσίμων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι μετριοπαθείς εκτιμήσεις κάνουν λόγο για ανατιμήσεις άνω του 25% σε βενζίνη και diesel μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, γεγονός που θα φέρει ξανά στο προσκήνιο εικόνες ανάλογες με εκείνες της ενεργειακής κρίσης των προηγούμενων ετών. Έτσι, τα εναλλακτικά καύσιμα δεν προβάλλουν πλέον μόνο ως ένας τρόπος διατήρησης στη ζωή των κινητήρων εσωτερικής καύσης, αλλά και ως μια οικονομικότερη λύση για τους οδηγούς κατά τη μεταβατική περίοδο.

Τα βιοκαύσιμα, στην ουσία τους, είναι καύσιμα βιολογικής προέλευσης, όπως η βιοαιθανόλη και το βιοντίζελ, που παράγονται από φυτικά υλικά και προσφέρουν μια πιο φιλική προς το περιβάλλον λύση, μειώνοντας το ανθρακικό αποτύπωμα. Η βιοαιθανόλη, που παράγεται κυρίως από σιτάρι, καλαμπόκι και ζαχαρότευτλα, μπορεί να αναμειγνύεται με τη βενζίνη σε διαφορετικά ποσοστά, ανοίγοντας τον δρόμο για νέα καύσιμα με διαφοροποιημένα χαρακτηριστικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη Γερμανία, λοιπόν, έχει ξεκινήσει η δοκιμαστική χρήση του καυσίμου Ε20, με περιεκτικότητα σε βιοαιθανόλη έως 20%. Το ενδιαφέρον εδώ είναι ότι το ορυκτό μέρος του καυσίμου είναι εκείνο που θα επιβαρύνεται με τον νέο φόρο CO₂, γεγονός που θα καταστήσει το Ε20 πιο οικονομικό από τη συμβατική βενζίνη υψηλών οκτανίων άλλα και από το ήδη υπάρχον Ε10 (με 10% περιεκτικότητα). Παράλληλα, η χρήση του αναμένεται να μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά περίπου 16%, ενώ με την προσθήκη προηγμένων προσθέτων το ποσοστό μπορεί να φτάσει έως και το 40%.

Σημειώνεται δε πως σε καμιά περίπτωση δεν μιλάμε για ένα ολοκληρωμένο και τελικό προϊόν. Σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πρότυπο DIN EN 228, που ορίζει τις προδιαγραφές για την αμόλυβδη βενζίνη, η περιεκτικότητα σε βιοαιθανόλη στα καύσιμα που επιτρέπεται να πωλούνται στην Ευρώπη περιορίζεται μέχρι στιγμής στο 10%. Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστούν αναπροσαρμογές στη νομοθεσία για να μπορέσει το Ε20 να καθιερωθεί σε ευρεία κλίμακα. Παράλληλα, δεν είναι όλα τα οχήματα συμβατά με το νέο καύσιμο. Αν και οι περισσότεροι κατασκευαστές επισημαίνουν ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς πρόβλημα, η προσαρμογή παλαιότερων μοντέλων θα απαιτούσε υψηλό κόστος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι πρώτες δοκιμές του Ε20 ξεκίνησαν το 2023 στο Μάνχαϊμ της Γερμανίας με επιλεγμένα οχήματα στόλου. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η κατανάλωση αυξάνεται ελαφρώς, έως 3%, ωστόσο το συνολικό κόστος μετακίνησης μειώνεται σημαντικά λόγω της χαμηλότερης τιμής του καυσίμου.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι σε άλλες αγορές, όπως η Ινδία, το Ε20 έχει ήδη καθιερωθεί με επιτυχία. Μάλιστα, η χώρα κατάφερε να πετύχει τον στόχο για 20% συμμετοχή του Ε20 στα καύσιμα έως το 2025, πέντε χρόνια νωρίτερα από τον αρχικό σχεδιασμό.

Παρ’ όλα αυτά, η εμπορική του διάθεση σε ευρωπαϊκή κλίμακα δεν αναμένεται -τουλάχιστον-πριν το 2028.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ