audi q3

Μπαίνει νέα άσφαλτος στους δρόμους -Πώς θα βάλει τέλος στις λακκούβες

Κίνηση δρόμος

Οι πρόσφατες δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν δείχνουν πως η νέα αυτή τεχνολογία που θα μπορούσε να βάλει οριστικό τέλος στις λακκούβες ίσως να είναι πλέον εφικτή πραγματικότητα.

Μια νέα μορφή ασφάλτου, ενισχυμένη με γραφένιο –ένα από τα ισχυρότερα υλικά στον κόσμο– φαίνεται πως υπερέχει σημαντικά σε αντοχή, διάρκεια ζωής και συμπεριφορά απέναντι στις δύσκολες καιρικές συνθήκες.

Η νέα αυτή «σούπερ άσφαλτος», γνωστή ως Gipave, δοκιμάστηκε από τις αρμόδιες αρχές του Essex στο Ηνωμένο Βασίλειο σε έναν αυτοκινητόδρομο έξω από το Λονδίνο, σε μια εκτενή δοκιμή διάρκειας 3 ετών, με τα αποτελέσματα να κρίνονται από τους ειδικούς ως άκρως εντυπωσιακά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το γραφένιο είναι ένα υλικό που αποτελείται από ένα μόνο στρώμα ατόμων άνθρακα σε διάταξη κυψελών, με αντοχή 200 φορές μεγαλύτερη από εκείνη του χάλυβα και πάχος εκατομμύρια φορές μικρότερο από μια ανθρώπινη τρίχα.

Η χρήση του στον κόσμο της αυτοκίνησης είναι ήδη ευρεία, καθώς εφαρμόζεται σε μπαταρίες και ηλεκτρονικά, με τους μηχανικούς τώρα να αναγνωρίζουν ως ιδιαίτερα υποσχόμενα τα οφέλη της και στην κατασκευή οδοστρωμάτων.

Ενδεικτικά, να πούμε ότι πλαίσιο του πιλοτικού προγράμματος δοκιμής της νέας ασφάλτου στο Essex, τοποθετήθηκαν 165 τόνοι της ασφάλτου Gipave σε μια λωρίδα νέου δρόμου, ενώ στη διπλανή λωρίδα χρησιμοποιήθηκε συμβατική άσφαλτος για σύγκριση.

Όταν, μετά το πέρας των 3 ετών, οι ανεξάρτητοι μηχανικοί προχώρησαν στις εργαστηριακές μετρήσεις, διαπίστωσαν ότι η άσφαλτος με το γραφένιο εμφάνισε 10% μεγαλύτερη δυσκαμψία και 20% καλύτερη αντοχή στην υγρασία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακόμη πιο εντυπωσιακό ήταν ότι όταν η άσφαλτος Gipave έσπαγε, η ζημιά προερχόταν από το χαλίκι της σύνθεσης και όχι από τη συνοχή του υλικού ή το δεσμό του με το υπόστρωμα. Αυτό σημαίνει ότι το γραφένιο ενισχύει όλη τη δομή της ασφάλτου, προσφέροντας μεγαλύτερη σταθερότητα και μακροζωία.

Οι επιστήμονες παραμένουν ακόμη συγκρατημένοι, κυρίως λόγω του κόστους. Η χρήση της νέας αυτής τεχνολογίας υπολογίζεται περίπου σε 3,23 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο. Αν και το ποσό μοιάζει μικρό, η συνολική αναβάθμιση ενός ολόκληρου οδικού δικτύου μπορεί να εκτοξεύσει τις δαπάνες, αφού μόνο ένα χιλιόμετρο τετραδιευθυσμένου αυτοκινητόδρομου περιλαμβάνει πάνω από 23 τετραγωνικά μέτρα ασφάλτου.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ