
Η Subaru είναι μια αυτοκινητοβιομηχανία που διαφοροποιείται σημαντικά, συγκριτικά με τις υπόλοιπες. Όλα της σχεδόν τα αυτοκίνητα είναι τετρακίνητα και όσα χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης, ξεχωρίζουν έχοντας μια ιδιαιτερότητα.
Οι πιο δημοφιλείς κινητήρες είναι οι V, όταν οι κύλινδροι έχουν διάταξη V και οι εν σειρά (π.χ. inline 6), όταν αυτοί βρίσκονται τοποθετημένοι σε ευθεία γραμμή. Ωστόσο τι συμβαίνει με τους boxer;
Οι boxer ονομάζονται και επίπεδοι, διότι τα έμβολά τους είναι επίπεδα όταν κινούνται και ο κινητήρας λειτουργεί. Η ιαπωνική εταιρεία είναι η μοναδική που κατασκευάζει μαζικά μοντέλα με τέτοιους κινητήρες.
BUY NOW
Ή σχεδόν η μοναδική. Η πρόσφατη συνεργασία της με την Toyota είχε ως αποτέλεσμα το GR86, σαν το αδελφό Subaru BRZ. Επομένως υπάρχει και το αυτοκίνητο της Toyota.
Επίσης, δεν πρέπει να ξεχάσουμε φυσικά και την Porsche. Οι Γερμανοί εξακολουθούν και έχουν μοτέρ boxer στην γκάμα τους, ακόμα και σήμερα. Στην 911, αλλά και στις 718 Boxster/Cayman.

Τα πλεονεκτήματα των επίπεδων κινητήρων είναι οι λιγότεροι κραδασμοί (ειδικά στα 4κύλινδρα μοτέρ), το χαμηλότερο κέντρο βάρους (λόγω του ότι είναι φαρδιοί και τα βαρύτερα εξαρτήματα βρίσκονται πιο χαμηλά) και η ασφάλεια στην περίπτωση σύγκρουσης. Εξαιτίας της σχεδίασής τους, αν τυχόν συμβεί ατύχημα, κινούνται κάτω από το αυτοκίνητο και μακριά από τους επιβάτες.
Βέβαια υπάρχουν και κάποια μειονεκτήματα. Πρώτον η κατασκευή τους είναι πιο πολύπλοκη και δεύτερον το αυξημένο πλάτος τους, περιορίζει το διαθέσιμο χώρο για τα υπόλοιπα εξαρτήματα και την ανάρτηση.
Επίσης, πολλές φορές «δυσκολεύει» η κατάσταση κατά τη συντήρησή τους (πρόσβαση στις κυλινδροκεφαλές). Μια απλή αλλαγή μπουζί που γίνεται πανεύκολα σε έναν εν σειρά, εδώ χρειάζεται σαφέστατα μεγαλύτερη προσπάθεια.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ