
Σύμφωνα με τις δοκιμές πρόσκρουσης, ένα μεγάλο σε μέγεθος αυτοκίνητο δεν προσφέρει τη μέγιστη προστασία.
Αρκετοί αναφέρουν ότι όσο μεγαλύτερο και βαρύτερο είναι ένα αυτοκίνητο, τόσο ασφαλέστερο είναι για τους επιβάτες του. Στην πραγματικότητα, ένα τεράστιο SUV εμπνέει εμπιστοσύνη και φαίνεται πιο ασφαλές σε περίπτωση ατυχήματος, αλλά η πραγματικότητα είναι πολύ πιο περίπλοκη, μιας και σύμφωνα με τους ειδικούς οι μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις δεν εγγυώνται την μέγιστη προστασία.

Ως γνωστόν, η φυσική παίζει πραγματικά σημαντικό ρόλο. Μελέτες έχουν δείξει ότι η αύξηση του βάρους ενός αυτοκινήτου κατά 500 κιλά αυξάνει τις πιθανότητες επιβίωσης κατά περίπου 19%. Όταν ένα «κλασικό» αυτοκίνητο συγκρούεται με ένα SUV, η ορμή κατανέμεται με τέτοιο τρόπο που το ελαφρύτερο αυτοκίνητο θα δεχθεί το μεγαλύτερο μέρος της ενέργειας από την πρόσκρουση. Ως αποτέλεσμα, το SUV είναι πιο πιθανό να γλυτώσει τις μεγάλες ζημιές, ενώ το μικρό αυτοκίνητο μπορεί να γίνει ένας μεταλλικός σωρός. Τα οφέλη του μεγάλου μεγέθους όμως τελειώνουν εδώ.
BUY NOW
Μια σειρά από δοκιμές πρόσκρουσης από το Αμερικανικό Ινστιτούτο Αυτοκινητοδρόμων (IIHS) αποδεικνύουν ότι το μεγάλο μέγεθος δεν σημαίνει και υψηλότερη βαθμολογία ασφάλειας. Σε μετωπικές συγκρούσεις, ένα σενάριο που ευθύνεται για περίπου το ένα τέταρτο των θανατηφόρων ατυχημάτων, ακόμη και τα μεγάλα SUV παρουσιάζουν παραμόρφωση της καμπίνας. Τα ανδρείκελα που αντικαθιστούν τους επιβάτες στο αυτοκίνητο κατέγραψαν υψηλό κίνδυνο τραυματισμών στα πόδια των οδηγών και των επιβατών. Επίσης, κατά τη διάρκεια των δοκιμών, όλα τα μοντέλα απέτυχαν στην προστασία των πίσω επιβατών.
Τα στατιστικά στοιχεία ατυχημάτων καταρρίπτουν επίσης τον συγκεκριμένο μύθο. Μια ανάλυση των ατυχημάτων κατά την περίοδο 2017-2022 έδειξε ότι το ποσοστό θνησιμότητας των επιβατών σε βαριά SUV και pick-up, είναι ελαφρώς χαμηλότερο από ό,τι στα επιβατικά αυτοκίνητα. Ταυτόχρονα, οι συγκρούσεις τέτοιων βαρέων οχημάτων με μικρά αυξάνουν τον κίνδυνο θανάτου σε ένα μικρό αυτοκίνητο κατά περίπου 7 περιπτώσεις ανά εκατομμύριο ατυχημάτων. Δηλαδή, ένα μεγάλο SUV είναι πιο πιθανό να μεταφέρει την απειλή σε άλλους χρήστες του δρόμου παρά να προστατεύσει πλήρως τους επιβάτες του.

Η κατανομή βάρους του αυτοκινήτου είναι επίσης σημαντική, όπως και το ψηλό κέντρο βάρους ενός SUV που αυξάνει τον κίνδυνο ανατροπής, αν και τα σύγχρονα συστήματα ελέγχου της ευστάθειας αντισταθμίζουν εν μέρει το πρόβλημα.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το μέγεθος του αυτοκινήτου να μην αποτελεί πανάκεια σε μια σύγκρουση. Αναντίλεκτα, το βάρος βοηθά σε μια μετωπική σύγκρουση, αλλά χωρίς υψηλή ποιότητα κατασκευής και σύγχρονη τεχνολογία, ένα SUV παραμένει εξαιρετικά ευάλωτο. Και αντίστροφα βέβαια, ένα compact αυτοκίνητο με ένα ισχυρό και μελετημένο πλαίσιο, και υποστήριξη από ένα σύνολο σύγχρονων συστημάτων υποβοήθησης δεν θα συμπεριφερθεί υποδεέστερα, ενώ μερικές φορές τα καταφέρνει καλύτερα από ένα ογκώδες SUV.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ