Κίνηση στους εμπρός ή στους πίσω τροχούς είναι καλύτερη στο χιόνι; (video)

fwd vs rwd

Δύο αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν πανομοιότυπα ελαστικά, έρχονται αντιμέτωπα στο ίδιο ακριβώς χιονισμένο περιβάλλον. Η μοναδική διαφορά είναι ο άξονας, στον οποίο μεταδίδεται η κίνηση.

Η απορία που γεννάται είναι… κάπως παλιά. Όταν όλοι οι υπόλοιποι παράγοντες είναι ίδιοι, τελικά ποια είναι καλύτερη στο χιόνι, η μπροστινή ή η πίσω κίνηση; Με το παρακάτω ολιγόλεπτο video στο YouTube, είμαστε σε θέση πλέον, να έχουμε μια απάντηση.

Οι δοκιμαστές επέλεξαν δύο παρόμοια γερμανικά μοντέλα, τα οποία έχουν κίνηση στους εμπρός και στους πίσω τροχούς. Οι ανταγωνιστές είναι λοιπόν αντίστοιχα το Audi A4 και μια BMW σειρά 3. Εξοπλίζονται με ισχυρούς κινητήρες diesel και φορούν ελαστικά Goodyear UltraGrip Performance 3, σε ίδιες διαστάσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρά τις διαφορές στην κατανομή βάρους, τα οχήματα φαίνεται πως αποδίδουν σχεδόν το ίδιο, όταν πρόκειται για επιτάχυνση σε ευθεία γραμμή, με ενεργοποιημένο το traction control. Απενεργοποιώντας το σύστημα πρόσφυσης, η BMW αποκτά ένα ελαφρύ προβάδισμα. Κυρίως λόγω του ότι το βάρος πιέζεται προς τα πίσω, όπου βρίσκονται και οι κινητήριοι τροχοί.

Στην εκκίνηση από στάση με 15% κλίση και πάλι η BMW δείχνει να υπερτερεί ελαφρώς, αλλά η διαφορά είναι μικρή. Στην περίπτωση της πλευρικής επιτάχυνσης και τα δύο αυτοκίνητα είναι ίσα. Τα πράγματα γίνονται πιο ενδιαφέροντα όταν πάμε στη δοκιμασία χειρισμού και μετρήσεων χρόνου σε γύρο πίστας. Εκεί, η BMW συμπεριφέρεται καλύτερα όταν το traction control είναι off, ενώ όταν είναι ενεργοποιημένο, το Audi είναι ταχύτερο.

Αν πρέπει να βγει ένα συμπέρασμα, αυτό είναι πως ανεξαρτήτως ποιοι τροχοί μεταδίδουν την κίνηση, το σημαντικότερο πράγμα για να είστε ασφαλείς στο χιόνι, είναι ότι πρέπει να υπάρχει το κατάλληλο set ελαστικών στο αυτοκίνητο.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ