Μπορεί να μπει υγραέριο στα diesel αυτοκίνητα;

LPG pump

Είναι εφικτό να εγκαταστήσουμε μηχανισμό καύσης υγραερίου (LPG) σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα πετρελαίου; Η απάντηση είναι ναι, αλλά υπό -δαπανηρές- προϋποθέσεις.

Η τεχνολογία που απαιτείται για να τοποθετηθεί σύστημα υγραερίου (LPG) σε αυτοκίνητο με κινητήρα diesel είναι διαφορετική και πιο πολύπλοκη από τις κλασικές μετατροπές βενζινοκίνητων σε διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο).

Το σύστημα που εφαρμόζεται σε αυτές τις περιπτώσεις ονομάζεται Dual Fuel (πετρέλαιο/υγραέριο) και λειτουργεί με παράλληλη καύση των δύο καυσίμων.

Πώς λειτουργεί το σύστημα Dual Fuel σε κινητήρες diesel; Ο κινητήρας δεν μετατρέπεται για να λειτουργεί αποκλειστικά με LPG, όπως συμβαίνει με τους βενζινοκινητήρες, αλλά το υγραέριο εγχέεται ως συμπληρωματικό καύσιμο, βελτιώνοντας την καύση του πετρελαίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πετρέλαιο συνεχίζει να ψεκάζεται στο θάλαμο καύσης, αλλά σε μειωμένες ποσότητες. Το LPG εγχέεται στον αυλό εισαγωγής, σε αέρια μορφή, αναμειγνύεται με τον εισερχόμενο αέρα και καίγεται ταυτόχρονα με το πετρέλαιο.

Η ανάφλεξη παραμένει αυτόματη μέσω του diesel, το οποίο αναφλέγεται λόγω συμπίεσης, και πυροδοτεί την καύση και του LPG. Το αποτέλεσμα είναι πιο πλήρης καύση, αύξηση της θερμικής απόδοσης και μείωση των ρύπων.

Πιο συγκεκριμένα, με το σύστημα αυτό μπορούμε να επιτύχουμε μείωση κατανάλωσης πετρελαίου έως και 40%, μείωση σωματιδίων (PM) και οξειδίων του αζώτου (Nox), καθώς και αύξηση της ισχύος λόγω του υψηλότερου ενεργειακού περιεχομένου του LPG.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η λύση αυτή δύναται να χρησιμοποιείται κυρίως σε λεωφορεία αστικών συγκοινωνιών, σε αγροτικά και βιομηχανικά οχήματα (τρακτέρ, γεννήτριες, φορτηγά εργοταξίων) και βεβαίως σε εταιρικά vans και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, όπου η εξοικονόμηση καυσίμου είναι πιο αισθητή.

Παρά τα τεχνικά πλεονεκτήματα, η χρήση LPG σε πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα παραμένει σχεδόν ανύπαρκτη, κυρίως λόγω τους υψηλού κόστους και της πολυπλοκότητας της σύνθεσης εγκατάστασης. Δεδομένου ότι το κόστος ξεπερνά τα 2.500–3.000 ευρώ, είναι προφανές ότι συμφέρει μόνο για επαγγελματικά ή οχήματα που καλύπτουν πολύ μεγάλο αριθμό χιλιομέτρων.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ