Μπλόκο στα παλιά αυτοκίνητα -Σε «καραντίνα» 6 εκατομμύρια οχήματα

traffic

Την απαγόρευση εισόδου σε ζώνες χαμηλών ρύπων αντιμετωπίζουν εκατομμύρια οχήματα μεγάλης ευρωπαϊκής χώρας ελέω νέων περιβαλλοντικών μέτρων που πρόκειται να εφαρμοστούν σύντομα.

Η ώρα έχει έρθει στην Ισπανία για εκατομμύρια αυτοκίνητα που βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε κυκλοφορία, τα οποία αντιμετωπίζουν αποκλεισμό από μεγάλα αστικά κέντρα για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικότερα και σύμφωνα με τους νέους ισπανικούς νόμους, που υποτίθεται ότι βρίσκονται ήδη σε ισχύ αλλά εφαρμόζονται προς το παρόν με μεγάλη χαλαρότητα λόγω και των δημοτικών εκλογών που διενεργήθηκαν στη χώρα στα τέλη Μαΐου, σε 149 πόλεις της χώρας με πληθυσμό άνω των 50.000 κατοίκων υπάρχουν ήδη ενεργές Ζώνες Κυκλοφορίας όπου επιτρέπεται η κίνηση μόνο οχημάτων χαμηλών ή μηδενικών ρύπων.

Η ισχύς του παραπάνω περιβαλλοντικού μέτρου σημαίνει ότι σε αυτές τις ζώνες απαγορεύεται πλέον η κυκλοφορία σχεδόν για ένα στα τρία αυτοκίνητα που κυκλοφορούν νόμιμα στους δρόμους, οι κάτοχοι των οποίων δεν μπορούν να προμηθευτούν με το ειδικό περιβαλλοντικό σήμα.

Σύμφωνα με υπολογισμούς ο αριθμός ξεπερνά ελαφρώς τα έξι εκατ. οχήματα και αναλογεί στο 28% επί του συνολικού στόλου οχημάτων της Ισπανίας, ενώ από τις 149 πόλεις που πρέπει να εφαρμόσουν το περιβαλλοντικό μέτρο ούτε το 10% δεν είναι έτοιμο για να το κάνει με επιτυχία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για το μέτρο, που έχει προκαλέσει όπως είναι φυσικό αντιδράσεις σε μια μεγάλη μερίδα του κοινού, λύσεις προτείνει ο Οργανισμός Καταναλωτών της χώρας (OCU) απευθυνόμενος στους δήμους όπου πρέπει να εφαρμοστεί ο νόμος ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος του κοινωνικού αποκλεισμού.

Ο οργανισμός προτείνει μια σειρά από επιπλέον μέτρα και έργα που θα πρέπει να πραγματοποιήσουν οι δήμοι για να προσφέρουν πρόσβαση στα αστικά κέντρα στους κατόχους συμβατικών αυτοκινήτων που δεν πληρούν πλέον τις προδιαγραφές.

Ανάμεσα στα πιο σημαντικά από αυτά είναι το δικαίωμα του πολίτη να εισέρχεται σε αυτές τις ζώνες χωρίς να κινδυνεύει με πρόστιμο τρεις φορές κάθε χρόνο, κάτι που θα τον διευκολύνει σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Ο οργανισμός προτείνει επίσης την δημιουργία δωρεάν χώρων στάθμευσης για αυτά τα αυτοκίνητα κοντά στα όρια των Ζωνών Χαμηλών Ρύπων, οι οποίοι θα συνδέονται με τα αστικά κέντρα με ΜΜΜ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα ο OCU προτείνει την ξεκάθαρη σήμανση των Ζωνών Κυκλοφορίας Χαμηλών Ρύπων με πινακίδες που δεν θα αφήνουν καμία αμφιβολία για το πού ξεκινούν και που τελειώνουν αλλά και μαζικές καμπάνιες ενημέρωσης των πολιτών, πολλοί εκ των οποίων εξακολουθούν να αγνοούν την ύπαρξη του μέτρου λόγω και της χαλαρότητας με την οποία εφαρμόζεται προς το παρόν.

Σε κάθε περίπτωση η καραντίνα για εκατομμύρια αυτοκίνητα που θεωρούνται πλέον μη φιλικά προς το περιβάλλον αποτελεί γεγονός για μια μεγάλη ευρωπαϊκή χώρα, με τον στόλο αυτών των οχημάτων να μεγαλώνει στο μέλλον αφού όλο και μεγαλύτερο είναι το διάστημα που ένας Ισπανός κρατά στην κατοχή του ένα αυτοκίνητο: το 2010 ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων στην Ισπανία ήταν κάτω από οχτώ χρόνια ενώ τώρα έχει ξεπεράσει τα 14 έτη.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ