Μπήκαμε μέσα στα μοντέλα της τουρκικής Togg στο Μόναχο -Πότε ξεκινούν οι πωλήσεις στην Ευρώπη

Η τουρκική Togg ξεκινάει την επίθεσή της στην Ευρώπη λανσάροντας τα μοντέλα της στη Γερμανία. Εμείς, είδαμε από κοντά τα νέα T10X και T10F στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου και σας μεταφέρουμε όλες τις εντυπώσεις μας.
Η Togg ιδρύθηκε το 2018 αποτελώντας ένα προσωπικό στοίχημα του ίδιου του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, για τη δημιουργία ενός εγχώριου αυτοκινήτου που δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από αντίστοιχες δημιουργίες παραδοσιακών κατασκευαστών.
Με έδρα την Προύσα και ισχυρούς βιομηχανικούς εταίρους στο πλευρό της, η Togg παρουσίασε το πρώτο της μοντέλο το 2022 και από τότε έχει παραδώσει περισσότερα από 70.000 οχήματα. Το T10X είναι πλέον το best-seller ηλεκτρικό SUV στη γειτονική χώρα, ενώ η εταιρεία επενδύει σε μπαταρίες, δίκτυο φόρτισης και ψηφιακές υπηρεσίες μέσω θυγατρικών.
BUY NOW

Στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου, η Togg κάνει το μεγάλο βήμα προς την Ευρώπη, παρουσιάζοντας δύο μοντέλα, το T10X SUV που πραγματοποίησε την ευρωπαϊκή του πρεμιέρα και το T10F sedan που παρουσιάστηκε παγκοσμίως για πρώτη φορά.
Σχεδιαστικά, η μάρκα Togg αντλεί έμπνευση από την τουλίπα, ένα σύμβολο της Ανατολίας που αποτυπώνεται στη μάσκα και στις ζάντες των αυτοκινήτων της, κάτι που ήδη αναγνωρίστηκε με iF Design Award για το T10X. Πίσω από την εμφάνιση των μοντέλων της βρίσκονται ο Murat Günak και η in-house ομάδα σχεδίασης της Togg, σε συνεργασία βέβαια με τον Pininfarina.

Το T10X είναι ένα μεσαίο SUV με μήκος 4,60 μέτρα, διαθέσιμο με μπαταρία 52,4 kWh και αυτονομία 314 χλμ. ή με μεγαλύτερη μπαταρία 88,5 kWh που φτάνει τα 523 χλμ. Το μοτέρ αποδίδει 218 ίππους, με την ισχύ να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, ενώ υποστηρίζεται ταχυφόρτιση που επιτρέπει το 20-80% σε λιγότερο από μισή ώρα.
Το T10F έρχεται να προστεθεί δίπλα του ως μια μεγαλύτερη και σπορτίφ fastback μπερλίνα με μήκος σχεδόν 4,8 μέτρα και σχεδίαση που συνδυάζει τις κομψές αναλογίες με τη λειτουργικότητα, τις δυναμικές γραμμές, τα boomerang DRL και την καθαρή εμπρόσθια όψη. Η τουρκική κουλτούρα αποτυπώνεται και στην παλέτα των χρωμάτων με τις αποχρώσεις Anatolia Red, Pamukkale White, Cappadocia Beige, Gemlik Blue, Oltu Black, Kula Grey και Ayder Green.

Το T10F προσφέρεται συνολικά σε τρεις ηλεκτροκίνητες εκδόσεις. Οι δύο με 218 ίππους, κίνηση στους πίσω τροχούς και αυτονομία από 350 έως 623 χιλιόμετρα (με μπαταρία 52,4 kWh και 88,5 kWh αντίστοιχα) και μια τετρακίνητη έκδοση με δύο μοτέρ, 435 ίππων, 700 Nm ροπής και 0-100 σε 4,1 δευτερόλεπτα. Υποστηρίζει γρήγορη φόρτιση σε αντίστοιχους χρόνους με το SUV, ενώ προσθέτει Vehicle-to-Load, ώστε να λειτουργεί ως φορητή πηγή ρεύματος για εργαλεία ή κάμπινγκ.

Στο εσωτερικό, το πρώτο πράγμα που τραβά το μάτι και στα δύο μοντέλα είναι η «από άκρη σε άκρη» διάταξη οθονών 41,3 ιντσών, που αποτελείται από ένα ψηφιακό πίνακα 12,3 ιντσών, μια κεντρική οθόνη για το infotainment 29 ιντσών και ένα επιπλέον κεντρικό πάνελ αφής 8 ιντσών χαμηλά στην κονσόλα για τις λειτουργίες που χρησιμοποιεί ο οδηγός περισσότερο.
Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, με μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και μαλακές επενδύσεις στις πόρτες. Οι χώροι πίσω στο T10X είναι επαρκείς για τα γόνατα των ενηλίκων, με τον χώρο αποσκευών να ξεκινά από τα 441 λίτρα και να φτάνει τα 1.515 λίτρα με πεσμένες τις πλάτες των καθισμάτων. Στο T10F, όπως είδαμε στο Μόναχο, οι χώροι είναι ακόμη καλύτεροι και άνετοι ακόμη και για υψηλόσωμους επιβάτες, την ώρα που το πορτ-μπαγκάζ των 505 λίτρων ανοίγει μαζί με το τζάμι, προσφέροντας ένα μεγάλο άνοιγμα και πρακτικότητα τύπου liftback.
Στον τομέα της ασφάλειας και της υποβοήθησης οδηγού, αμφότερα είναι βαθμολογημένα με 5 αστέρια Euro NCAP και προσφέρουν στάνταρ επτά αερόσακους, με το T10X να διαθέτει έναν επιπλέον αερόσακο δίπλα στο κάθισμα του οδηγού.

Το ADAS των μοντέλων περιλαμβάνει Adaptive Cruise Control, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και αναγνώριση σημάτων, 360° κάμερα, αυτόματο παρκάρισμα, επιτήρηση τυφλών σημείων και προσοχής οδηγού, προειδοποίηση πίσω σύγκρουσης και εγκάρσιας κίνησης, όλα αναβαθμίσιμα over-the-air. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ηλεκτρονική αρχιτεκτονική και το λογισμό της infotainment είναι έργο της ίδιας της Togg, με στόχο την εξέλιξη των δυνατοτήτων τους στο πέρασμα του χρόνου μέσω ασύρματων ενημερώσεων.
Η καρδιά του οικοσυστήματος είναι το Trumore. Πρόκειται για την ψηφιακή ραχοκοκαλιά που ενώνει όχημα, υποδομές, υπηρεσίες και χρήστες. Είναι OTA-capable, ανοιχτό σε τρίτους και μετατρέπει το αυτοκίνητο σε νέο ψηφιακό living space. Μέσα από το Trumore ο οδηγός έχει πρόσβαση σε υπηρεσίες κινητικότητας, ενέργειας και χρηματοοικονομικών με λειτουργίες όπως πλοήγηση, προγραμματισμός φόρτισης, επιλογές ψυχαγωγίας και ψηφιακές πληρωμές, είτε από το infotainment είτε από την εφαρμογή στο κινητό.

Στον πυρήνα του οικοσυστήματος βρίσκονται τέσσερις θεματικές. Η Go.more για έξυπνη πλοήγηση και δεδομένα φόρτισης σε πραγματικό χρόνο, η Earn.more για ψηφιακές πληρωμές, rewards και συλλεκτικό περιεχόμενο, η Play.more για infotainment, άνεση και AI-generated digital art και η Scale.more για πρόσβαση σε ένας συνεχώς διευρυνόμενο δίκτυο συνεργατών σε mobility, finance και lifestyle.
Σε επίπεδο εξοπλισμού, ήδη από τις βασικές εκδόσεις συναντάμε τη διάταξη οθονών 41,3 ιντσών, Wi-Fi hotspot, USB-C μπροστά και πίσω, ασύρματη φόρτιση όπου προσφέρεται, keyless και προεγκατάσταση για ψηφιακό κλειδί με δυνατότητα key sharing μέσω Trumore. Στον προαιρετικό εξοπλισμό και στις πλουσιότερες εκδόσεις προστίθενται σύστημα ήχου Meridian, πανοραμική γυάλινη οροφή, θερμαινόμενα πίσω καθίσματα, διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών και ambient φωτισμός.

Το μήνυμα της Togg στο Μόναχο είναι ότι έρχεται ως «πάροχος κινητικότητας» και όχι απλώς ως ένας ακόμη κατασκευαστής. Από κοντά, τα αυτοκίνητα δείχνουν προσεγμένα, με καλή αίσθηση υλικών και χώρους που ικανοποιούν τόσο στο SUV Τ10Χ, όσο και στο 5θυρο σεντάν Τ10F.
Τα δύο μοντέλα θα ξεκινήσουν την εμπορική τους διαδρομή στη Γερμανία στις 29 Σεπτεμβρίου, με το T10F να προηγείται στην τοπική αγορά της Τουρκίας από τις 15 Σεπτεμβρίου.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ