Νέοι μπελάδες για την εταιρεία «θαύμα» της Ευρώπης -Γιατί έχει δεχθεί σφοδρή κριτική

Παρόλο που αποτελούσε τη μεγάλη ελπίδα της Ευρώπης για την απεξάρτηση από την Κίνα στον τομέα των μπαταριών, η Northvolt παραδέχθηκε ότι εισάγει ένα κρίσιμο συστατικό των προϊόντων της από τη χώρα-γίγαντα της Ανατολής.
Τον ρόλο του πολιορκητικού κριού της Ευρώπης στην προσπάθειά της να απεξαρτοποιηθεί από την Κίνα στον τομέα των μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχε αναλάβει η σουηδική Northvolt, η οποία λίγο πριν το τέλος του έτους υπέβαλε αίτηση πτώχευσης με αποτέλεσμα να περιέλθει σε καθεστώς αναδιάρθρωσης χρέους.
Το οικονομικό αδιέξοδο της εταιρείας δεν είναι, όμως, το μοναδικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει. Παρόλο που υποστήριζε ότι θα κατασκεύαζε μια 100% ευρωπαϊκή μπαταρία, τελικά η Northvolt παραδέχθηκε ότι ένα ζωτικό συστατικό των συσσωρευτών της είναι εισαγόμενο από την Κίνα, δηλαδή από τη χώρα που θα ανταγωνιζόταν.
BUY NOW

Ντοκιμαντέρ του εθνικού ραδιοτηλεοπτικού φορέα SVT αποκαλύπτει την αποτυχία της εταιρείας να παράγει το δικό της καθοδικό υλικό στο εργοστάσιό της στην πόλη Skellefteå στη βόρεια Σουηδία, με αποτέλεσμα να στραφεί στην προμήθεια αυτού του κρίσιμου συστατικού από την Κίνα. Όπως αναφέρει ο Guardian, η αποκάλυψη έγινε από δύο εργαζομένους της εταιρείας μιλώντας σε δημοσιογράφους του τηλεοπτικού σταθμού.
Η Northvolt ιδρύθηκε το 2016 με στόχο τη δημιουργία της «πιο πράσινης μπαταρίας στον κόσμο» και παρουσιάστηκε ως η μεγάλη ελπίδα της Ευρώπης για μείωση της εξάρτησής της από το πετρέλαιο και τις εισαγόμενες μπαταρίες από την Κίνα. Παρότι αναγνωρίζει ότι προμηθεύεται βασικά υλικά από το εξωτερικό, συνεχίζει να περιγράφει την εμπορική της δραστηριότητα ως την «την πρώτη εγχώρια απάντηση της Ευρώπης στις ευκαιρίες και τις ανάγκες του ηλεκτρικού κόσμου».
Το ντοκιμαντέρ έρχεται σε μια περίοδο αναταράξεων για την εταιρεία. Εν μέσω σοβαρών καθυστερήσεων στην παραγωγή, τον Νοέμβριο η Northvolt υπέβαλε αίτηση υπαγωγής στο κεφάλαιο 11 του πτωχευτικού κώδια στις ΗΠΑ και μόλις λίγες ώρες αργότερα ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος, Peter Carlsson, παραιτήθηκε.

Πριν από λίγες εβδομάδες, η Northvolt συμφώνησε να πουλήσει τη μονάδα βιομηχανικών μπαταριών της, με έδρα το Γκντανσκ της Πολωνίας, στη σουηδική εταιρεία φορτηγών Scania, έναντι αγνώστου ποσού.
Από τη μεριά της η Northvolt υποστηρίζει ότι το ντοκιμαντέρ ουσιαστικά δεν δίνει στο φως της δημοσιότητας κάποιο νέο στοιχείο, μιας και ποτέ δεν είχε κρύψει ότι προμηθευόταν το καθοδικό υλικό από το εξωτερικό.
Προσθέτει ότι αρχικός στόχος της να παράγει η ίδια το συγκεκριμένο συστατικό, αλλά τα σχέδιά της άλλαξαν λόγω της δυσμενούς οικονομικής κατάστασης στην οποία περιήλθε. Δηλώνει επίσης περήφανη που τα καθοδικά υλικά τα οποία προμηθεύεται επιτρέπουν στις μπαταρίες της να έχουν «εξαιρετική περιβαλλοντική απόδοση και χαμηλότερο αποτύπωμα CO2 από τα προϊόντα των περισσότερων αναγωνιστών» της, αν και στο μέλλον επιθυμεί να υλοποιήσει τελικά το όραμά της για την εγχώρια παραγωγή του υλικού.