
Η γερμανική βιομηχανία και το εργατικό της δυναμικό αντιμετωπίζουν νέο πλήγμα, καθώς η αναδυόμενη κρίση φτάνει σε επίπεδα-ρεκόρ και οι απολύσεις αυξάνονται με ανησυχητική ταχύτητα.
Η γερμανική Bosch, ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές εξοπλισμού αυτοκινήτου παγκοσμίως, βρίσκεται σε μια από τις πιο δύσκολες φάσεις της τελευταίας δεκαετίας. Η εταιρεία αναγκάζεται να επιταχύνει το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης, προχωρώντας σε νέες μαζικές περικοπές προσωπικού, καθώς προσπαθεί να καλύψει το τεράστιο χρηματοδοτικό κενό που έχει δημιουργηθεί από τη βαθιά κρίση στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Όπως ανακοινώθηκε, στόχος είναι η εξοικονόμηση περίπου 2,5 δισ. ευρώ ετησίως «το συντομότερο δυνατό», κάτι που σηματοδοτεί την έλευση ενός νέου και σφοδρού κύματος απολύσεων.
Ο όμιλος απασχολεί σήμερα περισσότερους από 418.000 εργαζομένους σε όλο τον κόσμο, ενώ μόλις λίγα χρόνια πριν, βρισκόταν σε τροχιά ευφορίας, επενδύοντας τεράστια ποσά στην ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση. Ωστόσο, οι καθυστερήσεις τόσο στην ευρεία υιοθέτηση των ηλεκτρικών όσο και στην αυτοματοποίηση, φαίνεται πως έχουν δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στο πλάνο βιωσιμότητας της εταιρείας.
BUY NOW

Παρότι η Bosch δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει σε ποιες χώρες θα επικεντρωθούν οι νέες περικοπές, η Γερμανία φαίνεται να βρίσκεται στο επίκεντρο. Τα υψηλά μισθολογικά κόστη, οι βαρύτατες κοινωνικές εισφορές και η κόπωση της εγχώριας αγοράς καθιστούν τη χώρα λιγότερο ανταγωνιστική σε σχέση με τους διεθνείς αντιπάλους. Ήδη το καλοκαίρι που πέρασε, η Bosch είχε ανακοινώσει περικοπές 1.100 θέσεων μέχρι το 2029 στη Γερμανία, μετά τις 7.000 απολύσεις που είχαν προηγηθεί τον προηγούμενο χρόνο.
Οι προβλέψεις για το 2025 είναι ήδη δυσοίωνες, καθώς η μονάδα Mobility της Bosch αναμένεται να καταγράψει ανάπτυξη μικρότερη του 2%, πολύ χαμηλότερη από τις προσδοκίες των προηγούμενων ετών. Το πλάνο της γερμανικής μάρκας είναι να επενδύσει σε τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης, ελπίζοντας έτσι να αυξήσει την παραγωγικότητα της, μειώνοντας ταυτόχρονα τα κόστη.

Σημειώνεται, επίσης, ότι πρόκειται για μια κρίση που δεν αφορά μόνο τη Bosch, με ολόκληρη τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να βρίσκεται σε ιστορικά χαμηλά επιδόσεων και κερδών. Μεταξύ άλλων, η Daimler Truck έχει ήδη ανακοινώσει 5.000 απολύσεις, ενώ αντίστοιχα, μεγάλοι προμηθευτές όπως η ZF και η Schaeffler προχωρούν και αυτοί σε δραστικές κινήσεις μείωσης προσωπικού.