
Η προσθήκη του υπόσχεται περισσότερη ασφάλεια, λιγότερο μποτιλιάρισμα, καθώς και μειωμένη κατανάλωση.
Μπορεί να έχουμε μάθει ότι το φανάρι έχει τρία χρώματα, κόκκινο, κίτρινο και πράσινο, αλλά όπως όλα δείχνουν σύντομα θα υπάρξει κι ένα τέταρτο, το οποίο ήρθε για να μείνει.
Η συγκεκριμένη προσθήκη δεν είναι απλά μια αισθητική αλλαγή, αλλά μια σημαντική προσαρμογή στα δεδομένα της νέας εποχής που φέρνουν τα αυτόνομα οχήματα, υποσχόμενη πιο ομαλή, ασφαλή και οικολογική κυκλοφορία.
BUY NOW

Η ιδέα έρχεται από το Πανεπιστήμιο της Πολιτείας της Βόρειας Καρολίνας στις ΗΠΑ και προβλέπει την εισαγωγή ενός νέου λευκού φωτός στα φανάρια. Ο ρόλος του είναι να καθοδηγεί τους οδηγούς με βάση τις κινήσεις των αυτόνομων οχημάτων, τα οποία ήδη επικοινωνούν μεταξύ τους για να ρυθμίζουν την κυκλοφορία.
Όταν, λοιπόν, υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός αυτόνομων οχημάτων σε μια διασταύρωση, αυτά θα αναλαμβάνουν να συντονίσουν την προτεραιότητα. Σε αυτό το σενάριο, το λευκό φως θα ενεργοποιείται, δείχνοντας στους οδηγούς ότι πρέπει απλώς να ακολουθούν το όχημα που βρίσκεται μπροστά τους.
Η διαδικασία είναι απλή. Αν το αυτόνομο όχημα μπροστά σταματήσει, οι «άνθρωποι οδηγοί» σταματούν, αν προχωρήσει, συνεχίζουν κι εκείνοι. Έτσι, η ροή θα γίνεται πιο ομαλή, χωρίς περιττές καθυστερήσεις και με λιγότερα μποτιλιαρίσματα.

Η λεγόμενη «λευκή φάση» μπορεί επίσης να μειώσει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων, κάτι που σημαίνει εξοικονόμηση για τον οδηγό αλλά και καθαρότερο αέρα. Παράλληλα, αφαιρεί την αβεβαιότητα από τις διασταυρώσεις, κάνοντας τις κινήσεις πιο προβλέψιμες και ασφαλείς για οδηγούς, πεζούς και ποδηλάτες.
Ο κύριος στόχος αυτής της αλλαγής είναι να διασφαλίσει ότι όλοι οι χρήστες του δρόμου, άνθρωποι και μηχανές, κατανοούν τις ενέργειες των άλλων, ώστε να αποφεύγονται οι συγχύσεις και, πάνω απ’ όλα, επιδιώκει να καταστήσει την αστική κινητικότητα πιο αποδοτική για όλους.

Όταν όμως δεν υπάρχουν αρκετά αυτόνομα οχήματα στο σημείο, το σύστημα γυρίζει αυτόματα στον κλασικό τρόπο λειτουργίας, με κόκκινο, κίτρινο και πράσινο. Το αν θα δούμε σύντομα τη «λευκή φάση» και στην Ευρώπη μένει να αποδειχθεί. Το βέβαιο είναι πως το τέταρτο φως στο φανάρι ανοίγει μια νέα σελίδα στη σχέση ανθρώπων και μηχανών στον δρόμο.