Μηχανικός προειδοποιεί -Ποιο λάθος κάνουν οι οδηγοί στο μποτιλιάρισμα και μπορεί να τους κοστίσει μια περιουσία

Το μποτιλιάρισμα είναι ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα του οδικού δικτύου στις ελληνικές πόλεις, με τους ειδικούς να προειδοποιούν ότι ορισμένες συνήθειες των οδηγών μπορούν να φθείρουν πιο γρήγορα τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου.
Το συνεχές "σταμάτα-ξεκίνα" σε συνδυασμό με τις μικρές αποστάσεις που διανύουν τα αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια ενός μποτιλιαρίσματος «επιταχύνει» το ρυθμό φθοράς σε συγκεκριμένα μηχανικά μέρη και εξαρτήματα, με αποτέλεσμα να προκύπτουν κάποιες βλάβες που μπορεί να μας κοστίσουν ακριβά.
Έχοντας ως στόχο να παροτρύνει τους οδηγούς να υιοθετήσουν καθημερινές οδηγικές συνήθειες που θα μειώσουν τις εν λόγω φθορές, ένας Ισπανός μηχανικός αυτοκινήτων που εργάζεται στο συνεργείο Talleres Ebenezer επισημαίνει ένα συχνό λάθος που κάνουν πολλοί οδηγοί κατά τη διάρκεια ενός μποτιλιαρίσματος.
BUY NOW

Το λάθος αφορά κυρίως τα αυτοκίνητα που είναι εφοδιασμένα με σύστημα start-stop. Απώτερος σκοπός του εν λόγω συστήματος είναι η μείωση κατανάλωσης καυσίμου, κάτι που επιφέρει παράλληλα και μείωση στις εκπομπές ρύπων.
Ωστόσο το σύστημα start-stop ενεργοποιείται και απενεργοποιείται πολλές φορές σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος, με τον Ισπανό μηχανικό να τονίζει ότι μια τόσο έντονη δραστηριότητα καταπονεί το μοτέρ της μίζας και τη μπαταρία, αλλά και ότι η «κόπωση» αυτή επεκτείνεται και στον κινητήρα.

Οι κατασκευαστές ενσωματώνουν πλέον στα αυτοκίνητα που διαθέτουν start-stop ενισχυμένη μίζα, πιο προηγμένο δυναμό, ενισχυμένη σε απόδοση μπαταρία και έναν κινητήρα που φέρει μεγάλη αντοχή στους διαδοχικούς κύκλους ενεργοποίησης-απενεργοποίησης.
Παρ' όλα αυτά, η αλόγιστη χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας δεν αποκλείεται να αποτελέσει αιτία να επισκεφτούμε το συνεργείο.

Σύμφωνα με τον Ισπανό μηχανικό, «το διαρκές σταμάτα-ξεκίνα έχει τα καλά και τα κακά του. Αυτό που πρέπει οπωσδήποτε να κάνετε όταν είστε κολλημένοι στην κίνηση είναι να απενεργοποιήσετε το σύστημα start-stop. Διαφορετικά θα φθείρετε τόσο τη μίζα όσο και τη μπαταρία του αυτοκινήτου».
Επίσης, ο μηχανικός συμβουλεύει τους οδηγούς να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τη χρήση του συμπλέκτη. Όσο πιο συχνά τον χρησιμοποιούμε, τόσο περισσότερο φθείρονται τα εξαρτήματά του.

Προτείνει λοιπόν «αντί οι οδηγοί να προχωρούν συνεχώς ακολουθώντας κολλημένοι το προπορευόμενο όχημα, καλύπτοντας μικρές αποστάσεις, να περιμένουν μέχρι να δημιουργηθεί ένα μεγαλύτερο περιθώριο κίνησης και μετά να ξεκινούν».