Ένας μηχανικός παραθέτει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των τρικύλινδρων κινητήρων, ενώ στη συνέχεια τους συγκρίνει με τους τετρακύλινδρους και εκμυστηρεύεται ποιον κινητήρα προτιμά ο ίδιος.
Τα τελευταία δεκαετία, οι τρικύλινδροι κινητήρες έχουν επιλεχθεί από αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες, κυρίως για περιβαλλοντικούς λόγους, καθώς ρυπαίνουν λιγότερο σε σχέση με τους μεγαλύτερους.
Οι εν λόγω κινητήρες έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλείς, ειδικά σε μοντέλα που προορίζονται κυρίως για αστική χρήση, ωστόσο πολλοί είναι εκείνοι που προτιμούν τους τετρακύλινδρους κινητήρες, οι οποίοι υπήρξαν η ραχοκοκαλιά της αυτοκινητοβιομηχανίας για πολλά χρόνια, καθώς συνδύαζαν το χαμηλό κόστος συντήρησης με την αξιοπιστία, με ορισμένους μάλιστα να ξεχωρίζουν για την αντοχή τους στον χρόνο και στη σκληρή μεταχείριση.
BUY NOW
Παρά το γεγονός ότι όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν πλέον μεγαλύτερη έμφαση στο εσωτερικό, στα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά συστήματα, καθώς και στις ανάγκες των επιβατών, υπάρχουν ακόμα αγοραστές που ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τον κινητήρα που φοράει το εκάστοτε αυτοκίνητο.
Όσοι μάλιστα έχουν λίγες παραπάνω γνώσεις, γνωρίζουν καλά τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε τύπου κινητήρα, με την πλειονότητα να συμφωνεί ότι τα τετρακύλινδρα μοτέρ είναι η πιο ισορροπημένη επιλογή.
Ο Juan José, μηχανικός σε γνωστή αλυσίδα συνεργείων στην Ισπανία ονόματι Talleres Ebenezer, εξηγεί τα πλεονεκτήματα αυτών των κινητήρων: «Οι τρικύλινδροι κινητήρες τείνουν να είναι πιο συμπαγείς και μικρότεροι σε μέγεθος, κάτι που βοηθά στη μείωση του βάρους και της κατανάλωσης καυσίμου».
Επίσης, για τον μηχανικό, ο αριθμός των κυλίνδρων σχετίζεται και με το κόστος. Επισημαίνει ότι όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των κυλίνδρων, τόσα περισσότερα εξαρτήματα χρειάζονται για τη λειτουργία του κινητήρα, γεγονός που αυξάνει τόσο το κόστος της τακτικής συντήρησης όσο και των πιθανών επισκευών.
Ωστόσο σύμφωνα με τον José, οι τρικύλινδροι κινητήρες είναι πιο επιρρεπείς σε φθορές εξαιτίας των πιο έντονων κραδασμών σε σχέση με τους τετρακύλινδρους. Ο μηχανικός τονίζει ότι αυτός είναι και ο λόγος που ο στροφαλοφόρος άξονας έχει αντίβαρα, ώστε να μειώνονται αυτοί οι κραδασμοί όσο το δυνατόν περισσότερο.
Ο Ισπανός μηχανικός παραδέχεται ότι προτιμά τους τετρακύλινδρους κινητήρες, αν και δεν αποτρέπει τους αγοραστές από το να εμπιστευτούν τους τρικύλινδρους, καθώς έχουν σαφή πλεονεκτήματα, ειδικά για την οδήγηση εντός πόλης.