Μηχανικοί άνοιξαν έναν κινητήρα Honda και έτριβαν τα μάτια τους -Τι είδαν
Το χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού του Honda, μας αποδεικνύει πως ακόμη και οι πιο αξιόπιστοι κινητήρες, δεν είναι άτρωτοι στην απόλυτη παραμέληση.
Ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1,5 λίτρων της Honda στο CR-V έχει χτίσει τη φήμη ενός γενικά αξιόπιστου μοτέρ. Οι ιδιοκτήτες αναφέρουν μεγάλη χιλιομετρική απόδοση με λίγα προβλήματα, συχνά επισημαίνοντας ότι ο ίδιος ο κινητήρας είναι αρκετά ολιγαρκής στις απαιτήσεις του, αρκεί να αλλάζετε τα λάδια κατά τακτά χρονικά διαστήματα, και να βεβαιώνεστε ότι τα υγρά βρίσκονται στη σωστή στάθμη.
Ωστόσο δεν είναι άψογος. Ορισμένα από τα πρώτα CR-V συχνά παρουσίαζαν προβλήματα, καθώς κατά τις κρύες εκκινήσεις και τις σύντομές διαδρομές, η βενζίνη εισχωρεί στο λάδι, αραιώνοντας το λιπαντικό και ασκώντας μεγαλύτερη πίεση στα ρουλεμάν και τα εξαρτήματα του turbo. Σε κανονική χρήση, οι συχνές αλλαγές λαδιού διατηρούν ως επί το πλείστον αυτό υπό έλεγχο.
BUY NOW
Το κανάλι I Do Cars στο YouTube, αποσυναρμολόγησε τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,5 λίτρων L15B ενός Honda CR-V, το οποιο είχε αγοραστεί μεταχειρισμένο με περισσότερα από 300.000 χιλιόμετρα, και στη συνέχεια οδηγήθηκε για περίπου 50.000 χιλιόμετρα ακόμα, χωρίς ούτε μια αλλαγή λαδιών.
Τα ευρήματα ήταν εντυπωσιακά. Ο κινητήρας εξακολουθούσε μεν να λειτουργεί, ωστόσο το τούρμπο είχε ουσιαστικά καταστραφεί: ο άξονας είχε σπάσει, η φτερωτή είχε φθείρει το μέταλλο και τα ρουλεμάν έφεραν ένα παχύ μαύρο φιλμ επικαθίσεων. Μόλις αφαιρέθηκε η εισαγωγή και το καπάκι των βαλβίδων, τα πράγματα επιδεινώθηκαν. Το πάνω άκρο ήταν επικαλυμμένο με παχύρευστο λάδι που έμοιαζε με λάσπη, το ίδιο επίσης και οι ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες μεταβλητού χρονισμού γεμάτες. Η ίδια κατάσταση παρατηρήθηκε και κάτω από το κάλυμα όπου βρίσκονται οι ιμάντες.
Ωστόσο, η πραγματική φρίκη υπήρχε στο κάτω μέρος του κινητήρα. Η αφαίρεση του κάρτερ αποκάλυψε αρκετά πυκνή λάσπη ώστε να διατηρεί το σχήμα της, με μια διακριτική μεταλλική λάμψη σε όλη την επιφάνεια. Τα ρουλεμάν ήταν φθαρμένα σε όλη την επιφάνεια, υποδεικνύοντας μακροχρόνια λειτουργία χωρίς νέο λάδι. Το φίλτρο λαδιού έδειχνε να μην έχει αντικατασταθεί για πολλά χρόνια.
Όπως σημειώνει ο παρουσιαστής στο βίντεο, ο κινητήρας μοιάζει κουρασμένος, που πιθανότατα έχει παραμεληθεί τελείως τα τελευταία χρόνια. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα δίνουν υπενθυμίσεις συντήρησης και ποσοστά διάρκειας της ζωής λαδιού, όπως θα έκανε και αυτό το Honda CR-V, αλλά προφανώς αμελήθηκε.
Στους περισσότερους σύγχρονους κινητήρες οι αλλαγές λαδιών πραγματοποιούνται κάθε 15.000 χιλιόμετρα, με ορισμένους βέβαια κατασκευαστές να παρατείνουν το διάστημα αυτό. Ωστόσο σε περιπτώσεις έντονης χρήσης, με πολλά σταμάτα-ξεκίνα μέσα στη πόλη, οι αλλαγές λαδιών προτείνεται να γίνονται νωρίτερα.