Μετά την Αθήνα, ηλεκτρικά λεωφορεία και στη Θεσσαλονίκη

BYD λεωφορείο

Προ των πυλών βρίσκεται η προμήθεια των πρώτων ηλεκτρικών λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη, με τον ΟΣΕΘ να χρηματοδοτεί τις απαιτούμενες ενέργειες προκειμένου να δημιουργηθεί πρόσφορο έδαφος για την απρόσκοπτη λειτουργία τους.

Συμπληρώνεται σιγά-σιγά το παζλ για τον μετασχηματισμό του στόλου των αστικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, κάτι που θα επιτευχθεί, μεταξύ άλλων, με την προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων τα οποία θα συνδράμουν καθοριστικά στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Πρόσφατα, μάλιστα, ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) πραγματοποίησε ένα σημαντικό βήμα για την προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων, μέσω της υπογραφής δύο συμβάσεων που αφορούν σε διαδικασία υπηρεσιών συμβούλων από δύο μεγάλες τεχνικές εταιρείες και αποτελούν τμήμα των ενεργειών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη χρηματοδότηση της προμήθειας νέου «καθαρού» στόλου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως ανακοινώνει ο ΟΣΕΘ, με την προμήθεια, σε πρώτη φάση αναμένονται περίπου 130-150 σύγχρονα ηλεκτρικά οχήματα στη Θεσσαλονίκη. Αυτά εκτιμάται ότι θα ενταχθούν στον συγκοινωνιακό στόλο στα μέσα του προσεχούς έτους.

Το αντικείμενο των συμβάσεων

Αναλυτικότερα, ο ΟΣΕΘ ανέλαβε να επιβλέψει και να χρημαδοτήσει σε σύντομο χρονικό διάστημα δύο μελέτες υποστήριξης ύψους 60.000 ευρώ που αφορούν στη διεξοδική ανάλυση και θα διευκρινισθεί αφενός ο τελικός προσδιορισμός της απαιτούμενης ηλεκτρικής ισχύος και των απαιτούμενων έργων και διαμορφώσεων στα αμαξοστάσια της αστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης.

Με παράλληλες ενέργειες, θα μελετηθεί και θα ολοκληρωθεί επίσης η απαραίτητη διαδοχική σχεδιαστική απεικόνιση των έργων και η διαμόρφωση του δικτύου των γραμμών στις οποίες θα «τρέξουν» νέα σύγχρονα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία.

Όπως επισημαίνει ο ΟΣΕΘ, ήδη εκπονείται η στρατηγική στους τομείς της κινητικότητας, της ανάπτυξης των χρήσεων γης αλλά και του πολεοδομικού συγκροτήματος, την ίδια ώρα που μελετώνται και οι απαιτήσεις εξυπηρέτησης από την αστική συγκοινωνία.

Τα παραπάνω αναμένεται να διαδραματίζουν σημαίνοντα ρόλο στην διαμόρφωση του καμβά της βιώσιμης κινητικότητας των επόμενων ετών στη Θεσσαλονίκη, λαμβάνοντας υπόψιν και τα στοιχεία από τη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης (ΜΑΜΘ) που υλοποιεί η Αττική Μετρό.

«Η ηλεκτροκίνηση, όπως σε κάθε μεγάλη πόλη της Ευρώπης, θα προσδώσει νέα δυναμική και ουσιαστική βελτίωση των περιβαλλοντικών μεταβλητών στο πολεοδομικό συγκρότημα. Το παραπάνω γεγονός, ο στόλος χαμηλού αποτυπώματος άνθρακα, μαζί με τη λειτουργία του μετρό και των τερματικών χώρων, τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Αρχής Μεταφορών, τις αναδιαρθρώσεις και την εφαρμογή σύγχρονης πολιτικής κομίστρου στην αστική συγκοινωνία, θεωρούνται ως οι καλύτεροι «πρεσβευτές» της ψηφιακής και βιώσιμης Θεσσαλονίκης των μεταφορών του 2030», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ηλεκτρικά λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη

Τα ηλεκτρικά λεωφορεια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Συνολικά οι δύο μεγαλύτερες ελληνικές πόλεις θα παραλάβουν 350 ηλεκτρικά λεωφορεια, στο πλαίσιο διαγωνισμού, με τίτλο «Ανανέωση Στόλου Αστικών Λεωφορείων για τις μείζονες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης», που έχει προκηρύξει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Ειδικότερα, ο διαγωνισμός αφορά στην προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ. και την προμήθεια σταθερών φορτιστών αργής φόρτισης – ένας ανά όχημα ή 1 ανά δύο οχήματα, δηλαδή στο σύνολο 50 ή 100 φορτιστές. Επίσης, θα υπάρχουν και 3 φορητά συστήματα φόρτισης για τον ανεφοδιασμό των λεωφορείων σε περίπτωση ανάγκης.

Παράλληλα, θα υπάρξουν και επιπλέον 250 ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία μήκους 12 μέτρων με ελάχιστη αυτονομία 180 χλμ, που θα συνοδευτούν από 125 ή 250 σταθερούς φορτιστές (ένας ή δύο ανά όχημα). Επιπροσθέτως, θα υπάρχουν και 7 κινητές μονάδες φόρτισης για τη φορητή εξυπηρέτηση ηλεκτρικών λεωφορείων σε περίπτωση ανάγκη φόρτισης επιτόπου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ηλεκτρικά λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ