Τέλος η βενζίνη και το diesel στην Ευρώπη: Σήμερα κρίνεται το μέλλον τους

εκπομπές ρύπων

Το μέλλον των συμβατικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε. βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση έπειτα και από την ακύρωση της ψηφοφορίας για την απαγόρευση των πωλήσεών τους το 2035.

Συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις για το μέλλον των συμβατικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε. έπειτα και από τις τελευταίας στιγμής αντιδράσεις κρατών μελών της Ένωσης στις αρχές Μαρτίου, οι οποίες και οδήγησαν στην ακύρωση του τελικού σχετικού ψηφίσματος που θα απαγόρευε επίσημα την πώληση τους επί ευρωπαϊκού εδάφους από το 2035.

Υπό την προεδρία της Σουηδίας, η τελική ψηφοφορία των κρατών μελών, η οποία και θα έκλεινε και τυπικά την Πράσινη Συμφωνία και είχε προγραμματιστεί για τις 7 Μαρτίου, τελικά αναβλήθηκε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το περασμένο καλοκαίρι η Ιταλία, μαζί με τις Πορτογαλία, Σλοβακία, Βουλγαρία και Ρουμανία είχαν εκφράσει την επιθυμία τους να μετατεθεί η απαγόρευση κατά μία 5ετία, από το 2035 στο 2040, ώστε να υπάρχει περισσότερος διαθέσιμος χρόνος για την δημιουργία υποδομών ικανών να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα που φέρνουν μαζί τους τα ηλεκτρικά οχήματα.

Η Ιταλία, βρήκε σύμμαχο και στο πρόσωπο της Γερμανίας, η οποία έχει προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις στα εναλλακτικά e-καύσιμα (e-Fuels). Οι Γερμανοί, δεχόμενοι και την πίεση της ισχυρότατης εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας τους, επιθυμούν να εξαιρεθούν τα ουδέτερου ανθρακικού αποτυπώματος e-Fuels από τη συμφωνία, κάτι που θα έδινε παράταση ζωής στους κινητήρες εσωτερικής καύσης επί ευρωπαϊκού εδάφους και μετά το 2035.

Για τη διευθέτηση των αντιδράσεων από μερίδα των κρατών μελών της Ε.Ε., αναφορικά με το κλείσιμο της συμφωνίας, πραγματοποιείται σήμερα άτυπη συνάντηση στην έδρα της ευρωβουλής στο Στρασβούργο της Γαλλίας, στην οποία συμμετέχουν οι υπουργοί Μεταφορών των 12 κρατών που έχουν εκφράσει αντίθεση είτε την ημερομηνία της απαγόρευσης είτε ως προς τον τύπο των καυσίμων που θα απαγορευτούν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στόχος της συνάντησης είναι να γίνουν περαιτέρω συζητήσεις και αλλαγές στον επόμενο κανονισμό για τις εκπομπές ρύπων, Euro 7, αλλά και να διευθετηθεί το τι θα γίνει με τα ουδέτερα ανθρακικά e-Fuels, καθώς η χρήση τους μπορεί να παρατείνει τη ζωή των κινητήρων εσωτερικής καύσης και μετά το 2035.

Τα e-Fuels είναι τύπος συνθετικού καυσίμου που παράγεται με τη συγκέντρωση διοξειδίου του άνθρακα από την ατμόσφαιρα και τη χρήση ηλεκτρικού ρεύματος από ανανεώσιμες πηγές για την παραγωγή υδρογόνου.

Η Ιταλία και ακόμη περισσότερο η Γερμανία είναι οι χώρες που θέλουν να ξεκαθαριστεί στο νόμο ότι τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα οποία λειτουργούν με e-Fuels, θα συνεχίσουν να πωλούνται στην Ε.Ε. και μετά το 2035. Ο αρχικός νόμος που υπερψηφίστε από το ευρωκοινοβούλιο έχει σχετική πρόβλεψη, ωστόσο, από τότε μέχρι σήμερα η Κομισιόν δεν έχει επανέλθει στο θέμα με σχετική πρόταση ως όφειλε και η Γερμανία θέλει πιο ξεκάθαρα πράγματα για να δώσει την τελική της συγκατάθεση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ