Μειώνονται τα όρια ταχύτητας στην Ελλάδα -Σε ποιους δρόμους θα απαγορεύεται το γκάζι

Αλλάζουν όλα στα όρια ταχύτητας -Ποιοι οδηγοί επηρεάζονται

Τέλος στα τροχαία ατυχήματα που οφείλονται στην υπερβολική ταχύτητα θέλει να βάλει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών που θα προχωρήσει στην αναθεώρηση των ορίων.

Στη Βουλή θα κατατεθεί σύντομα το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας, όπως αποκάλυψε μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς.

Υπενθυμίζεται ότι το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας, αφορά στην περίοδο 2021-2030 και σχετίζεται με τον καθορισμό, την εφαρμογή και την παρακολούθηση των απαραίτητων δράσεων για τη δραστική μείωση του αριθμού των νεκρών και τραυματιών σε οδικά ατυχήματα.

τροχαίο ατύχημα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μία από αυτές τις δράσεις είναι και η αναθεώρηση των ορίων ταχύτητας, με την Yφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, να αναφέρει πρόσφατα ότι δρομολογείται η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός των πόλεων στα 30 χλμ./ώρα, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να επιτευχθεί η ομαλή συμβίωση των οδηγών αυτοκινήτων με τους χρήστες οχημάτων μικροκινητικότητας, τα οποία κερδίζουν συνεχώς έδαφος.

Φυσικά, το όριο των 30 χλμ./ώρα δεν θα έχει ορίζοντια εφαρμογή σε κάθε δρόμο των πόλεων, μιας και θα ήταν παράλογο να κινούμαστε με μια τέτοια ταχύτητα σε δρόμους όπως η Κηφισίας, η Συγγρού και ο Κηφισός. Έτσι, αρμόδιοι για την επιλογή των δρόμων όπου θα εφαρμοστεί η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα θα είναι οι δήμοι και οι περιφέρειες, με έμφαση στους δρόμους όπου κυκλοφορεί μεγάλος όγκος πεζών και ποδηλατών.

Η δράση αναθεώρησης των ορίων ταχύτητας προβλεπει, επίσης, αλλαγές και στο υπεραστικό δίκτυο, με μείωση του ορίου στα 80 χλμ./ώρα, από 90 χλμ./ώρα που είναι σήμερα.

κοντέρ ταχύτητα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσον αφορά στους αυτοκινητοδρόμους, προβλέπεται η εισαγωγή μεταβλητών ορίων ταχύτητας, κάτι που συνεπάγεται μελέτες για τον καθορισμό των τμημάτων που χρήζουν μείωσης ή και αύξησης του ορίου.

Για τη μείωση, ωστόσο, του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων με αιτία την υπερβολική ταχύτητα, δεν αρκεί από μόνη της η δράση μείωσης των ορίων. Στο πλαίσιο αυτό, στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας προβλέπονται -μεταξύ άλλων- εντατικοποίηση των τροχονομικών ελέγχων σε οδικά τμήματα, έργα υποδομών, αλλά και δυναμικές πινακίδες ένδειξης ταχύτητας που θα επισημαίνουν στους οδηγούς το πόσο γρήγορα οδηγούν.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ