audi q3

Μέχρι πότε θα μπορώ να οδηγώ αυτοκίνητο βενζίνης ή diesel -Οι δύο ημερομηνίες που πρέπει όλοι να γνωρίζουν

Telos thermiki kinitires

Το χρονόμετρο μετρά αντίστροφα για τους θερμικούς κινητήρες, που μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να γλιτώνουν ακόμα κι αν διαθέτουν υβριδικά συστήματα.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, παρά τα όσα ακούγονται, δεν φαίνεται να εξετάζει το ενδεχόμενο να αναθεωρήσει τη στρατηγική που έχει χαράξει εδώ και σχεδόν μια δεκαετία για το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Παρά τις διαρκείς πιέσεις των κατασκευαστών και τα εμπόδια στην ταχεία διείσδυση των ηλεκτρικών, το ισχύον πλάνο παραμένει μέχρι σήμερα αμετάβλητο, αφού έχει τεθεί ημερομηνία λήξης τόσο για τα υβριδικά όσο και για τα παραδοσιακά θερμικά μοντέλα.

Αν και στη πράξη η μετάβαση δεν εξελίσσεται όπως είχε υπολογιστεί, καθώς ένα μεγάλο μέρος των οδηγών είτε δεν μπορεί είτε δεν επιθυμεί να περάσει σε ηλεκτρικό, παρά το γεγονός ότι οι κατασκευαστές έχουν ήδη επενδύσει πάνω από 100 δισ. ευρώ στον εξηλεκτρισμό της γκάμας τους, η Ε.Ε. είχε προβλέψει «σημεία χωρίς επιστροφή». Πρόκειται για συγκεκριμένες ημερομηνίες–ορόσημα που κλειδώνουν το τέλος των κινητήρων βενζίνης και diesel, ανεξάρτητα από το πώς θα κυλήσει η αγορά τα επόμενα χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
thermikoi kinitires

Σύμφωνα με το σημερινό θεσμικό πλαίσιο, η 1η Ιανουαρίου 2035 αποτελεί τη γραμμή τερματισμού για την πώληση οποιουδήποτε νέου αυτοκινήτου που διαθέτει κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό σημαίνει πως από το 2035 δεν θα μπορούν να διατεθούν στην αγορά ούτε βενζινοκίνητα ούτε πετρελαιοκίνητα, ούτε καν υβριδικά, αφού κάθε υβριδικό, από mild έως plug-in, περιλαμβάνει θερμικό κινητήρα.

Η δεύτερη κρίσιμη ημερομηνία είναι το 2050. Από εκεί και μετά, κανένα αυτοκίνητο που κινείται με ορυκτά καύσιμα δεν θα έχει δικαίωμα κυκλοφορίας εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Με απλά λόγια, θα απαγορεύεται να «πάρει μπροστά» όχημα που καίει βενζίνη ή diesel, κάτι που επηρεάζει άμεσα και τα υβριδικά.

thermikoi kinitires
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ζήτημα είναι ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία δεν μπορεί να επιβιώσει αν οι πωλήσεις θερμικών σταματήσουν τόσο απότομα. Με τις επενδύσεις να τρέχουν και τις υποδομές φόρτισης να μην αναπτύσσονται με την ίδια ταχύτητα, η Κομισιόν βρίσκεται σε ένα εξαιρετικά λεπτό σημείο ισορροπίας. Δεν θέλει να οδηγήσει τον κλάδο στο κενό, αλλά ούτε μπορεί να αγνοήσει τον ήδη συμφωνημένο οδικό χάρτη.

Οι πρώτες εξαιρέσεις που αναμένεται να διευκρινιστούν μέσα στον Δεκέμβριο αφορούν οχήματα που χρησιμοποιούν συνθετικά ή ανανεώσιμα καύσιμα, ικανά να θεωρηθούν «μηδενικών εκπομπών». Πρόκειται για τη μοναδική, ίσως, πιθανή χαραμάδα που θα κρατήσει ζωντανό τον θερμικό κινητήρα μετά το 2035, όμως μένει να φανεί αν θα γίνει αποδεκτή και σε ποιο εύρος.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ