ΒΟΑΚ: Ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος που κατασκευάζεται στην Ευρώπη γίνεται πραγματικότητα

βόρειος οδικός άξονας Κρήτης

Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, που θα συνδέσει τον Κίσσαμο με τη Σητεία, θα χαρίσει μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση στο μεγαλύτερο νησί της χώρας.

Ιδιαίτερα σημαντική ημέρα για την Κρήτη είναι η Τετάρτη 25 Ιανουαρίου, καθώς ξεκίνησε ουσιαστικά το πρώτο μεγάλο εργοτάξιο για τον νέο Βόρειο Οδικό Άξονα, ο οποίος αποτελεί τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο που κατασκευάζεται στην Ευρώπη.

Ο πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης, επισκέφτηκε προχθές (Τετάρτη 25 Ιουνίου) το εργοτάξιο του ΒΟΑΚ στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, χαρακτηρίζοντας τον νέο αυτοκινητόδρομο «έργο εμβληματικό» και «έργο πνοής για την Κρήτη» μέσω του οποίου θα ενισχυθεί η οδική ασφάλεια και θα χάνονται λιγότερες ζωές στην άσφαλτο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
βοακ επίσκεψη μητσοτάκη

To συγκεκριμένο τμήμα συμβασιοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2022 μέσω δημόσιας επένδυσης ύψους 186 εκατ. ευρώ, που καλύπτεται πλήρως από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.

Υπενθυμίζεται ότι ο ΒΟΑΚ στην τελική του μορφή θα έχει μήκος 294 χλμ. και προϋπολογισμό ύψους 2,2 δισ. ευρώ, ενώ έχει χωριστεί σε τμήματα που θα προχωρούν ανεξάρτητα σε επίπεδο κατασκευής. Αυτά είναι τα εξής:

Κίσσαμος - Χανιά

• Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 37,5 χλμ.
• Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα.
• 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ και κεντρική νησίδα

Χανιά – Ηράκλειο

• Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.
• Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα από 12,50 σήμερα.
• 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
• 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ.
• 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος
• 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
βοακ επίσκεψη μητσοτάκη

Χερσόνησος – Νεάπολη

• Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 22,44 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου 9,65 χλμ
• Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα.
• 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
• 12 γέφυρες μονού κλάδου (1,7 χλμ.)
• 5 σήραγγες μονού κλάδου (συνολικού μήκους 6,75 χλμ.)
• 1 cut & cover διπλού κλάδου (215 μ.)
• 5 νέους Ανισόπεδους Κόμβους

Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος

• Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 14,0 χλμ.
• Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα
• 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ

Ακόμα, υπάρχει το τμήμα Άγιος Νικόλαος-Σητεία, η μελετητική ωρίμανση του οποίου - όπως δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής - προχωρά.

Αναφορικά με τα οφέλη του ΒΟΑΚ, αυτός θα διευκολύνει τις μετακινήσεις των κατοίκων της Κρήτης, θα μειώσει το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων και θα συμβάλλει στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη του μεγαλύτερου νησιού της χώρας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ