citroen aposirsi

Αυτός είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα -Πόσο κοστίζουν τα διόδια

Εγνατία Οδός

Ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα έχει μήκος 670 χιλιομέτρων και αποτελεί τμήμα της Ευρωπαϊκής Οδού 90 (Ε90), η οποία ξεκινά από τη Λισαβόνα στην Πορτογαλία και καταλήγει στα σύνορα Τουρκίας-Ιράκ.

Η ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού το 2014 κάλυψε μία επιτακτική ανάγκη για τους κατοίκους της Βόρειας Ελλάδας, αφού τους πρόσφερε τη δυνατότητα εύκολης και γρήγορης μεταφοράς ανθρώπων και αγαθών, διασυνδέοντας Θράκη, Μακεδονία και Ήπειρο.

Η ένταξη της στα έργα προτεραιότητας των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, επισφράγισε την ευρωπαϊκή διάστασή της ως οδού που συνδέει τις αγορές της Ανατολής με τα μεγάλα βιομηχανικά κέντρα της Δύσης.

egnatia odos 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Εγνατία Οδός έχει μεγάλη γεωστρατηγική σημασία για τα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Ευρώπη, δεδομένου ότι συνιστά οδικό άξονα των πανευρωπαϊκών διαδρομών που οδεύουν από Βορρά προς Νότο και αντίστροφα, και είναι οι εξής:

- Βερολίνο – Σόφια – θεσσαλονίκη
- Ελσίνκι – Αλεξανδρούπολη
- Βιέννη – Βελιγράδι – θεσσαλονίκη

Ο Αυτοκινητόδρομος 2 (Α2), όπως ονομάζεται η Εγνατία Οδός, είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της Ελλάδας με μήκος 670 χιλιόμετρα και όπως αναφέραμε και προηγουμένως αποτελεί τμήμα της Ευρωπαϊκής Οδού 90. Ξεκινάει από την Ηγουμενίτσα στην Ήπειρο και καταλήγει στα Ελληνοτουρκικά σύνορα στους Κήπους της Θράκης.

egnatia odos 4

Οι εργασίες για την κατασκευή του ξεκίνησαν το 1994, με το έργο να ολοκληρώνεται το 2014. Η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα είναι τα 130 χλμ/ώρα, ενώ περιλαμβάνει πλήθος σηράγγων και γεφυρών, καθώς διέρχεται διαμέσου του ορεινού αναγλύφου της οροσειράς της Πίνδου και πλησίον του ορεινού όγκου του Βερμίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο συνολικός αριθμός των δίδυμων οδικών σηράγγων επί της Εγνατίας Οδού είναι 73, με συνολικό μήκος 100 χιλιόμετρα (σε μονό κλάδο, 50 χλμ. κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου). Όλο το έργο της Εγνατίας Οδού κοστολογείται κοντά στα 6 δισεκατομμύρια ευρώ, με τις σήραγγες να κοστολογούνται κοντά στα 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ. 

egnatia odos 5

Τα πρώτα διόδια που τοποθετήθηκαν στην Εγνατία Οδό ήταν τα διόδια Πολυμύλου και λειτούργησαν τον Σεπτέμβριο του 2010. Υπάρχουν 14 μετωπικοί σταθμοί διοδίων στον άξονα του αυτοκινητόδρομου με κόστος διέλευσης που κυμαίνεται για ελαφρά οχήματα από 55 λεπτά του ευρώ μέχρι 2,70 ευρώ. Το σύνολο που καλείται να πληρώσει ο οδηγός ενός αυτοκινήτου αν τον διασχίσει από άκρη σε άκρη ανέρχεται στα 24,45 ευρώ.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ