Αυτό είναι το μεγαλύτερο φιάσκο στη βιομηχανία -Βουλιάζει εργοστάσιο πριν μπει σε λειτουργία, πετούν στα σκουπίδια επένδυση 1 δισ. δολαρίων

battery-manufacture-2

Η ανταγωνιστικότητα στον τομέα κατασκευής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα απέναντι στην Κίνα παραμένει ένα πολύ σημαντικό ζήτημα τόσο για την Ευρώπη όσο και για τις ΗΠΑ, ωστόσο τώρα μαθαίνουμε ότι εγκαταλείπεται η ολοκλήρωση ενός αντίστοιχου εργοστασίου στη Νότια Καρολίνα.

Οι εργασίες για το εργοστάσιο κατασκευής μπαταριών της Automotive Energy Supply Corporation (AESC) στη Νότια Καρολίνα διακόπτονται επ’ αόριστον, παρά το γεγονός ότι είχαν σχεδόν ολοκληρωθεί, ενώ υπολειπόταν κυρίως η εγκατάσταση μέρους του εξοπλισμού παραγωγής.

Μέσα ενημέρωσης στις ΗΠΑ αναφέρουν ότι η κινεζικών συμφερόντων εταιρεία «πάγωσε» το συνολικής αξίας 1,4 δισ. ευρώ έργο (1,6 δισ. δολάρια), έχοντας ήδη επενδύσει περίπου 900 εκ. ευρώ (1 δισ. δολάρια).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εταιρεία δεν αποκλείει την επανέναρξη των έργων, ωστόσο προς το παρόν τίποτα δεν δείχνει ότι θα υλοποιηθεί στο άμεσο μέλλον. Ο βασικότερος λόγος σχετίζεται πιθανότατα με ένα νομοσχέδιο της κυβέρνησης του Donald Trump, που ονομάστηκε “One Big Beautiful Act”, το οποίο ψήφισαν οι Ρεπουμπλικάνοι στη Βουλή των Αντιπροσώπων τον περασμένο Μάιο.

Το νομοσχέδιο αναμένεται να περικόψει τα οικονομικά κίνητρα για την ανάπτυξη «πράσινων» τεχνολογιών, όπως η ηλιακή και η αιολική ενέργεια, η ηλεκτροκίνηση και οι μπαταρίες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η AESC ανησυχεί ότι αν το νομοσχέδιο ψηφιστεί και από τη Γερουσία των ΗΠΑ, τότε θα αποτελέσει έναν σημαντικό παράγοντα που θα αποθαρρύνει οποιοδήποτε «πράσινο» πρότζεκτ στις ΗΠΑ τα επόμενα χρόνια.

Μάλιστα ορισμένοι αναλυτές σημειώνουν ότι αυτός ήταν και ένας από τους βασικούς λόγους της πρόσφατης διαμάχης μεταξύ Donald Trump και Elon Musk, αν και εκτιμάται ότι το νομοσχέδιο -εφόσον εφαρμοστεί – θα επηρεάσει μικρότερες εταιρείες από την Tesla.

Ωστόσο αρκετοί είναι εκείνοι που επικρίνουν την AESC, εφόσον αυτός είναι πραγματικά ο λόγος για τον οποίο διακόπτει τις εργασίες για το νέο εργοστάσιο μπαταριών. Το κύριο επιχείρημα των επικριτών έχει να κάνει με το πώς γίνεται να στηρίζεται τόσο πολύ μία εταιρεία στις κρατικές επιδοτήσεις, σε σημείο που να εγκαταλείπει τη δραστηριότητά της, προτού καν εκκινήσει την παραγωγή.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ