Αυτό είναι το μεγαλύτερο έργο στην Αθήνα -Πώς θα αλλάξει τις μετακινήσεις μας

stathmos metro peiraias aerodromio

Συνεχίζονται οι εργασίες για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό, η οποία θα αλλάξει πλήρως τις μετακινήσεις των κατοίκων και επισκεπτών της πρωτεύουσας.

Ένα από τα μεγαλύτερα έργα που υλοποιούνται στη χώρα μας χαρακτήρισε την υπό κατασκευή Γραμμή 4 του Μετρό ο πρωθυπουργός της χώρας, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη συνάντησή του με τον Χρήστο Σταϊκούρα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Η Γραμμή 4 του Μετρό αποτελεί το μεγαλύτερο συγκοινωνιακό έργο στην Ελλάδα, έχοντας προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ και αναμένεται να είναι έτοιμη 96 μήνες (8 χρόνια).

Ήδη έχει ξεκινήσει το ταξίδι του, από το Φρέαρ Κατεχάκη, ο πρώτος μετροπόντικας που έχει διανοίξει 30 μέτρα και κατευθύνεται προς τον σταθμό Γουδή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εντός του φθινοπώρου εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει η συναρμολόγηση και του δεύτερου Μετροπόντικα, ώστε προς το τέλος του τρέχοντος έτους να ξεκινήσει να σκάβει τη σήραγγα από το Φρέαρ Βεϊκου προς τον Ευαγγελισμό όπου θα συναντηθεί με το πρώτο μηχάνημα TBM.

Μετροπόντικας Γραμμή 4 Μετρό

Η Γραμμή 4 του Μετρό

Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο τμήμα της Γραμμή 4 του Μετρό είναι το Άλσος Βεϊκου-Γουδή, με μήκος 13 χλμ. και συνολικά 15 σταθμούς οι οποίοι είναι οι εξής: Άλσος Βεϊκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.

Όπως και στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, οι συρμοί θα είναι χωρίς οδηγό και η λειτουργία τους θα ελέγχεται μέσω του Κέντρου Ελέγχου της Γραμμής 4, ενώ στις αποβάθρες θα υπάρχουν αυτοματοποιημένες θύρες που θα ανοίγουν μόνο κατά την άφιξη των συρμών, γεγονός που θα συνδράμει στην ενίσχυση της ασφάλειας του επιβατικού κοινού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Γραμμή 4 Μετρό

Πώς θα αλλάξει την καθημερινότητά μας

Το τμήμα Α της Γραμμής 4 μετρό έχει σχεδιασθεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών της πόλης και την εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτιρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, Δικαστήρια και μεγάλα δημόσια κτίρια Oργανισμών ή Υπουργείων.

Παράλληλα, θα αυξηθεί η δικτύωση των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με 2 σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός). Σταθμός Ακαδημία σύνδεση με τον σταθμό Πανεπιστήμιο (γραμμή 2) και σταθμός Ευαγγελισμός (σύνδεση με τη γραμμή 3).

Μετρό Αθήνας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η διαδρομή Άλσος Βεϊκου-Πανεπιστημιούπολη θα διαρκεί 14 λεπτά, το Άλσος Βεικου-Δικαστήρια 5 λεπτά και το Άλσος Βεϊκου-Γουδή 16 λεπτά.

Επιπροσθέτως, με το έργο θα μετακινούνται περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως, ενώ οι μετακινήσεις με ΙΧ εκτιμάται ότι θα μειωθούν κατά 53.000 περίπου, γεγονός που θα συνδράμει στη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 318 τόνους/ημέρα.

Τέλος, οι αστικές αναπλάσεις στους 15 σταθμούς της Γραμμής 4 θα είναι 85.000 τ.μ. και θα γίνουν 3.000 δενδροφυτεύσεις, ενώ θα δημιουργηθούν και πάνω από 5.000 νέες θέσεις εργασίας.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ