Η μεγαλύτερη εναέρια οδός στην Ελλάδα θα κατασκευαστεί στη Θεσσαλονίκη

flyover thessaloniki

Μέσα στο προσεχές φθινόπωρο θα υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο για την κατασκευή του Flyover, ενός υπερσύγχρονου αυτοκινητοδρόμου που θα ανακουφίσει τη συγκοινωνιακή λειτουργία της Θεσσαλονίκης.

Μπαίνει στις ράγες η κατασκευή του Flyover στη Θεσσαλονίκη, με τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, να αναφέρει ότι η σύμβαση με τον ανάδοχο θα υπογραφεί εντός του προσεχούς φθινοπώρου, ώστε να πάρει σειρά η υλοποίηση του έργου.



ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το Flyover θα αναβαθμίσει σημαντικά την εμπειρία μετακίνησης των πολιτών, θα αποσυμφορήσει τον κυκλοφοριακό φόρτο και βέβαια θα ενισχύσει τα επίπεδα οδικής ασφάλειας», επισήμανε χαρακτηριστικά ο υπουργός μέσω δημοσίευσής σε προσωπικό του λογαριασμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Υπενθυμίζεται ότι ανάδοχο σχήμα στο έργο είναι η ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ που επικράτησε στον σχετικό διαγωνισμό. Πρόκειται για το πρώτο έργο ΣΔΙΤ για την πόλη της Θεσσαλονίκης, με το κόστος να ανέρχεται σε 462,5 εκ. ευρώ με ΦΠΑ και 373 εκ. ευρώ δίχως ΦΠΑ.

Για την κατασκευή του θα χρειαστούν 4 χρόνια, και επομένως εκτιμάται ότι θα δοθεί στην κυκλοφορία προς το τέλος του 2026. 

flyover θεσσαλονίκη

Τι περιλαμβάνει το έργο

Ο Flyover θα αποτελεί έναν νέο οδικό άξονα ο οποίος θα κατασκευαστεί στην ανατολική πλευρά της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, ενώ ένα τμήμα του, με μήκος περίπου 4 χλμ., θα είναι υπέργειο (εξου και η ονομασία «flyover»).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναλυτικότερα, θα κατασκευαστεί μια Υπερυψωμένη Ταχεία Λεωφόρος (ΥΤΛ) μήκους 13,5 χλμ., από τα οποία τα 4 χλμ. σε συνεχή γέφυρα, με 4 λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση. Επιπροσθέτως, το έργο περιλαμβάνει τη δημιουργία 9 ανισόπεδων κόμβων, 8 νέων γεφυρών και 3 σηράγγων.

flyover θεσσαλονίκη

Πρόκειται για τη μεγαλύτερα εναέρια οδό στην Ελλάδα, η οποία θα ανακουφίσει τη συγκοινωνιακή λειτουργία της πόλης, επιτρέποντας στους οδηγούς να παρακάμπτουν γρήγορα και με ασφάλεια τον αστικό ιστό. Αυτό σημαίνει πως θα μειωθεί ο όγκος οχημάτων εντός της πόλης, και επομένως θα δοθεί τέλος στην κυκλοφοριακή ασφυξία.

Δεν θα έχει διόδια, ενώ μαζί με το Μετρό (θα λειτουργήσει στο τέλος του 2023) θα αναδείξουν τη Θεσσαλονίκη σε μια «διαφορετική, πρωταγωνιστική, σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη που θα προσελκύει καινοτόμα επιχειρηματικότητα, τουριστικές και τεχνολογικές επενδύσεις».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε πώς θα είναι ο Flyover

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ