Η Μεγάλη Παράκαμψη της Αθήνας -Ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα βάλει τέλος στο Νο1 πρόβλημα της πρωτεύουσας

Ο οδικός άξονας των 40 χλμ. θα μπορούσε να συνδράμει καθοριστικά στη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στην πιο επιβαρυμένη οδική αρτηρία της πρωτεύουσας.
Σε ένα ατελείωτο πάρκινγκ μετατρέπονται καθημερινά οι κεντρικοί οδικοί άξονες της πρωτεύουσας, με τους οδηγούς να τίθενεται αντιμέτωποι με τεράστιες καθυστερήσεις, χάνοντας πολύτιμο χρόνο από την ημέρα τους πίσω από το τιμόνι.
Ο πλέον μαρτυρικός άξονας της Αττικής είναι ο Κηφισός που κατά τις ώρες αιχμής πραγματικά παραλύει, με τους οδηγούς να είναι αναγκασμένοι να οπλίζονται με Ολύμπια… υπομονή -μια αρετή που δεν αποτελεί προνόμιο όλων, με αποτέλεσμα να υποπίπτουν σε τροχαίες παραβάσεις όπως η χρήση της ΛΕΑ.
BUY NOW
Όπως έχουν επισημάνει οι συγκοινωνιολόγοι, ένα έργο που θα μπορούσε να αποσυμφορήσει σε μεγάλο βαθμό το «Ποτάμι» είναι η Μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής, δεδομένου ότι παρακάμπτει τον Κηφισό, απορροφώντας μεγάλο κομμάτι του κυκλοφοριακού φόρτου του.
Πρόκειται για τον αυτοκινητόδρομο Οινόφυτα-Ελευσίνα που έχει «πέσει στο τραπέζι» από μεγαλή τεχνική εταιρεία μέσω των Πρότυπων Προτάσεων, ενός εργαλείου που μπορεί να δώσει λύσεις στην ωρίμανση και την εκτέλεση μεγάλων έργων υποδομών, και αναμένεται να υποβληθεί σε νομοθετικές αλλαγές ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η επιβάρυνση του Δημοσίου.
Ο σχεδιασμός προβλέπει έναν αυτοκινητόδρομο μήκους 40 χλμ. με αφετηρία κόμβο στο ύψος των Οινοφύτων κατάληξη στον Άγιο Λουκά σε κόμβο με την Αττική Οδό.

Mέσω του νέου οδικού άξονα, εκτιμάται ότι τα φορτία από τον λιμένα Ελευσίνας θα διακινούνται γρηγορότερα προς την Βόρεια Ελλάδα, θα ανακουφιστεί η κυκλοφορία από τα βαρέα οχήματα στο Θριάσιο Πεδίο και στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Αττικής, ενώ θα μετριαστεί η κυκλοφορία των φορτηγών στη Λεωφ. Κηφισού.
Η ιστορία της Μεγάλης Παράκαμψης Αττικής αριθμεί πολλά χρόνια, αλλά το έργο δεν έχει καταφέρει να φτάσει στη γραμμή της εκκίνησης. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη, με αφετηρία την Υλίκη στη Βοιωτία σε κόμβο με τον Αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και κατάληξη στον Άγιο Λουκά σε κόμβο με την Αττική Οδό.
Ο σχεδιασμός προέβλεπε τη δημοπράτηση του έργου ως σύμβαση παραχώρησης, αλλά το 2015 ακυρώθηκε, διότι κρίθηκε ότι η ολοκλήρωσή του θα οδηγούσε σε αξιώσεις για καταβολή αποζημιώσεων στους παραχωρησιούχους γειτονικών αυτοκινητοδρόμων οι οποίοι, αναπόφευκτα, θα είχαν μειωμένα έσοδα από τα διόδια.
Τους προηγούμενους μήνες το έργο έχει βρεθεί ξανά στο προσκήνιο, δεδομένου ότι η κυβέρνηση αναγνωρίζει την καθοριστική συμβολή που θα μπορούσε να έχει ο εν λόγω οδικός άξονας στη μείωση των χρόνων μετακινήσεων στο Λεκανοπέδιο.
Η Μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής δεν είναι το μοναδικό έργο που θα μπορούσε να συνδράμει στη βελτίωση του κυκλοφοριακού στην πρωτεύουσα. Σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους, καθοριστική βοήθεια θα μπορούσαν να έχουν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και του Μετρό (βλ. Γραμμή 4 και επέκταση Γραμμής 2 προς Ίλιον) όπως και το έργο του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά.