
Ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές της αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως, προχωρά σε μια από τις μεγαλύτερες αναδιαρθρώσεις της ιστορίας της, με βαρύ τίμημα για τους εργαζομένους της.
Ο λόγος περί της ZF, η οποία, σε μια κρίσιμη καμπή για τη στρατηγική της, ανακοίνωσε περικοπές-μαμούθ και μια νέα συμφωνία αναδιάρθρωσης που θα καθορίσει την πορεία της στα επόμενα χρόνια.
Μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις, η εταιρεία και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων κατέληξαν σε μια «συμμαχία αναδιάρθρωσης» για τη δοκιμαζόμενη μονάδα Electrified Drive Technologies (Division E), με στόχο να παραμείνει εντός του ομίλου και να αναδιαρθρωθεί εκ των έσω.
BUY NOW

Η επιλογή της πώλησης ή του σταδιακού κλεισίματος της μονάδας απορρίφθηκε, ωστόσο οι περικοπές προσωπικού θα είναι τεράστιες, αφού μέχρι το 2030 αναμένεται να χαθούν 7.600 θέσεις εργασίας μόνο στη συγκεκριμένη μονάδα, που αντιστοιχούν σχεδόν στις μισές από τις συνολικά 14.000 περικοπές που έχει προγραμματίσει η ZF στη Γερμανία.
Η συμφωνία προβλέπει ότι οι απολύσεις θα αποφευχθούν όσο είναι εφικτό, με τη μη αντικατάσταση θέσεων που αδειάζουν,προγράμματα εθελούσιας εξόδου και μειώσεις ωραρίου, με τις εβδομαδιαίες ώρες εργασίας να πέφτουν από τις 35 στις 32,5, με αντίστοιχη μείωση αποδοχών.

Παράλληλα, μισθολογικές αυξήσεις και επιδόματα που είχαν συμφωνηθεί θα αναβληθούν ή θα περικοπούν, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου προγράμματος περιστολής δαπανών.
To τμήμα καλείται να επαναπροσδιορίσει το χαρτοφυλάκιό της, καταργώντας μη κερδοφόρα προϊόντα όπως οι φορτιστές επί του οχήματος (on-board chargers), οι μετατροπείς DC και οι ηλεκτρικοί άξονες (eBeam). Αντίθετα, θα συνεχιστεί η επένδυση σε καινοτόμες λύσεις όπως το σύστημα θερμικής διαχείρισης TherMaS και το κιβώτιο 8HP evo plug-in hybrid, που θεωρούνται κρίσιμα για την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας.
Η ZF επανεξετάζει επίσης το αν θα συνεχίσει την εσωτερική παραγωγή ηλεκτροκινητήρων και inverters ή αν θα στραφεί σε συνεργασίες με τρίτους προμηθευτές, μια επιλογή που έχει προκαλέσει αντιδράσεις, καθώς θα έθετε σε κίνδυνο εκατοντάδες θέσεις εργασίας σε εργοστάσια όπως αυτά του Schweinfurt και του Auerbach.

Το καλοκαίρι, η ZF παρουσίασε την πλατφόρμα SELECT, μια νέα γενιά ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης με προκαθορισμένα υποσυστήματα (κινητήρες, inverters, μειωτήρες, λογισμικό), που προσφέρουν στους κατασκευαστές τη δυνατότητα διαμόρφωσης λύσεων ανάλογα με τις ανάγκες τους.
Η παραγωγή των πρώτων ασύγχρονων κινητήρων της πλατφόρμας έχει ήδη ξεκινήσει στην Κίνα, στοιχείο που αναδεικνύει και τη μετατόπιση της βιομηχανικής δραστηριότητας εκτός Ευρώπης.

Ο νέος CEO της ZF, Matthias Miedreich, χαρακτήρισε τη συμφωνία «ορόσημο» για την εταιρεία, σημειώνοντας πως, παρά τις δύσκολες θυσίες, αποτελεί τη μόνη βιώσιμη επιλογή για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και την εξασφάλιση της θέσης της ZF ως κορυφαίου τεχνολογικού προμηθευτή στο μέλλον.
Από την πλευρά της, η συνδικαλιστική οργάνωση IG Metall, τόνισε πως οι εργαζόμενοι έκαναν παραχωρήσεις, αλλά περιμένουν από τη διοίκηση να διασφαλίσει ότι η ZF θα συνεχίσει να αποτελεί εργοδότη με ποιοτικές συνθήκες εργασίας.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ