Η Γερμανία σε σοκ -Μεγάλη εταιρεία απολύει 13.000 υπαλλήλους

Εργοστάσιο Ευρώπη

Η γερμανική κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει αμείλικτη, χτυπώντας πλέον σφοδρά ακόμη και παραδοσιακούς «γίγαντες».

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βιώνει τη μεγαλύτερη αναταραχή των τελευταίων δεκαετιών. Η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, οι υψηλές τιμές ενέργειας, αλλά και η πίεση από την Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες ανατρέπουν ισορροπίες που έμοιαζαν ακλόνητες. Μεγάλοι όμιλοι που για δεκαετίες αποτελούσαν σύμβολα σταθερότητας αναγκάζονται πλέον να μειώνουν κόστος και προσωπικό, στέλνοντας σαφές μήνυμα ότι η κατάσταση γίνεται ολοένα πιο δύσκολη.

Η κραταιά στη Γερμανία Bosch και επιπλέον, ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές εξαρτημάτων στον κόσμο, πλήττεται σοβαρά από τη μεγάλη κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία, και πλέον, ανακοίνωσε ότι θα περικόψει περίπου 13.000 θέσεις εργασίας στη μονάδα εξαρτημάτων αυτοκινήτου μέχρι το 2030.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
bosch

Το μέτρο αφορά περίπου το 10% του προσωπικού της στη Γερμανία και το 3% του συνολικού εργατικού δυναμικού της, που σήμερα ανέρχεται σε περίπου 418.000 εργαζομένους. Ήδη μέσα στο 2024 είχε προχωρήσει σε μείωση κατά 11.500 θέσεις, σηματοδοτώντας μια δεύτερη, ακόμη πιο δραστική φάση αναδιάρθρωσης.

Οι περικοπές επικεντρώνονται στο τμήμα Mobility, δηλαδή στην «καρδιά» της παραγωγής εξαρτημάτων για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Η εταιρεία εξηγεί ότι η ζήτηση για προϊόντα μετατοπίζεται πλέον εκτός Ευρώπης, ενώ η πίεση από τον ασιατικό και ιδίως τον κινεζικό ανταγωνισμό, σε συνδυασμό με τους αμερικανικούς δασμούς, καθιστούν το κόστος δυσβάσταχτο.

bosch
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Stefan Grosch, μέλος του Δ.Σ. της Bosch, δήλωσε: «Πρέπει να ενισχύσουμε επειγόντως την ανταγωνιστικότητά μας στο Mobility και να μειώσουμε μόνιμα το κόστος. Δυστυχώς, δεν θα μπορέσουμε να αποφύγουμε νέες περικοπές προσωπικού πέρα από όσες έχουμε ήδη ανακοινώσει. Αυτό μας πληγώνει βαθιά, αλλά δεν υπάρχουν εναλλακτικές».

Η εταιρεία εκτιμά ότι χρειάζεται να εξοικονομεί 2,5 δισ. ευρώ ετησίως σε παγκόσμιο επίπεδο, με στόχο να διπλασιάσει το περιθώριο λειτουργικού κέρδους στο 7% από το 3,8% που πέτυχε το 2024. Για να το πετύχει, σχεδιάζει εκτεταμένη χρήση τεχνητής νοημοσύνης στην παραγωγή και στην ανάπτυξη προϊόντων, μείωση κόστους πρώτων υλών και εξοπλισμού, περιορισμό κεφαλαιουχικών δαπανών και αναδιοργάνωση της εφοδιαστικής αλυσίδας.

bosch

Παράλληλα, ο CEO Stefan Hartung τόνισε ότι προβλέπεται ήπια αύξηση του τζίρου το 2025, περίπου 2% σε σχέση με τα 90,5 δισ. ευρώ του 2024, αλλά με «αναγκαίες δομικές προσαρμογές».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι αιτίες είναι πολυπαραγοντικές. Η παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων δεν αναπτύσσεται με τον ρυθμό που είχαν προεξοφλήσει οι πολιτικές του Green Deal, η διείσδυση της αυτόνομης οδήγησης καθυστερεί και οι πιέσεις στις τιμές στο παραδοσιακό αυτοκινητικό κομμάτι παραμένουν ασφυκτικές.

bosch

Από την άλλη ο πρόεδρος του συμβουλίου εργαζομένων Frank Sell ήδη προειδοποίησε ότι απορρίπτουν κατηγορηματικά περικοπές τέτοιου μεγέθους χωρίς παράλληλη δέσμευση για τη διασφάλιση των εγκαταστάσεων στη Γερμανία.

Η εξέλιξη αυτή καταρρίπτει, όπως σημειώνουν γερμανικά και ιταλικά μέσα, τον μύθο ότι η «πράσινη» μετάβαση θα δημιουργούσε περισσότερες θέσεις εργασίας. Αντίθετα, η περίπτωση της Bosch γίνεται χαρακτηριστικό παράδειγμα των τεράστιων κοινωνικών και οικονομικών προκλήσεων που συνοδεύουν την ενεργειακή και τεχνολογική στροφή της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ