Μεγάλη ανακάλυψη: Έρχεται το ηλιακό diesel -Γιατί θα αλλάξει τα πάντα στις μετακινήσεις

Κίνηση σε δρόμο

Ελβετική start-up εξέλιξε ένα «πράσινο» καύσιμο που όπως φαίνεται μπορεί να προσφέρει σανίδα σωτηρίας στους πετρελαιοκινητήρες.

Την πλάτη τους στο diesel δείχνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, στον βωμό της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση και τη μείωση των εκπομπών ρύπων. Συν τω χρόνω, οι πετρελαιοκίνητες προτάσεις στην προϊόντική γκάμα των κατασκευαστών μειώνονται και κατά συνέπεια το μερίδιο των σχετικών μοντέλων στην αγορά να συρρικνώνεται, με ενδεικτικό το μερίδιό τους τον περασμένο Απρίλιο στην Ελλάδα το οποίο περιορίστηκε σε μόλις 3,7%, όταν τον αντίστοιχο μήνα του περασμένου έτους ήταν 9,3%.

Πολλοί, ωστόσο, συνεχίζουν να πιστεύουν στο diesel ή τουλάχιστον σε εναλλακτικές του, με χαρακτηριστικό παράδειγμα μια ελβετική start-up υπό την ονομασία “Synhelion” η οποία μετέτρεψε μια ουτοπική σε πρώτη ανάγνωση ιδέα σε πραγματικότητα: δημιούργησε συνθετικό πετρέλαιο κίνησης χρησιμοποιώντας ηλιακή ενέργεια, απόβλητα και αέρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Synhelion

Πώς λειτουργεί το ηλιακό diesel;

Το κλειδί βρίσκεται στη διαδικασία παραγωγής του καυσίμου. Η Synhelion χρησιμοποιεί καθρέφτες για να συγκεντρώσει το ηλιακό φως, δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο πολύ υψηλές θερμοκρασίες οι οποίες μπορούν να μετατρέψουν το διοξείδιο του άνθρακα και το μεθάνιο -που προέρχονται από αγροτικά απόβλητα- σε ένα μείγμα υδρογόνου και μονοξειδίου του άνθρακα.

Από το εν λόγω μείγμα συντίθενται υδρογονάνθρακες όπως το ηλιακό ντίζελ, ένα καύσιμο το οποίο σύμφωνα με την start-up έχει πολλά πλεονεκτήματα: Είναι συμβατό με τους υπάρχοντες πετρελαιοκινητήρες και επομένως δεν απαιτούνται τροποποιήσεις.

Synhelion
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του μειώνει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως και 80%, και μπορεί να παραχθεί σε μια πληθώρα ηλιόλουστων περιοχών χωρίς να απαιτούνται ακριβές επενδύσεις και υποδομές.

Προσώρας το ηλιακό πετρέλαιο της Synhelion προορίζεται για τις θαλάσσιες και εναέριες μεταφορές, χωρίς ωστόσο να αποκλείεται στο μέλλον να το αξιοποιήσει και για τις οδικές.

Το εγχείρημά της ήδη έχει γνωρίσει μεγάλη δημοφιλία, με την εταιρεία να έχει συγκεντρώσει περίπου 96 εκατ. ευρώ, ενώ λειτουργεί και ένα πιλοτικό εργοστάσιο στη Γερμανία.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ