Με... χαμηλή τάση τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις ΗΠΑ

electric-car-problem

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων άγγιξαν το ανώτατο όριο και πλέον έχουν αρχίσει μια καθοδική πορεία.

Στις ΗΠΑ, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων διολισθαίνουν. Για να προσπαθήσουν να πείσουν, οι κατασκευαστές προσπαθούν να μειώσουν το κόστος παραγωγής και τον αριθμό των ανταλλακτικών στο αυτοκίνητο. Αλλά και στην Ευρώπη οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιβραδύνονται...

Παρά τα μεγάλα σχέδια ηλεκτροκίνησης που προωθούνται από τον Νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού και των ρύπων του Τζο Μπάιντεν, φαίνεται ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι λιγότερο ελκυστικά από το αναμενόμενο. Ο λόγος δεν είναι άλλος από τον ανεπαρκή αριθμό υποδομών φόρτισης καθώς και την περιορισμένη αυτονομία των οχημάτων σε μια χώρα όπου οι αποστάσεις είναι πολύ μεγάλες και η δημόσια συγκοινωνία ανεπαρκής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο πληθωρισμός και τα υψηλά επιτόκια δανεισμού έχουν επίσης ωθήσει τους Αμερικανούς μακριά από την ηλεκτρική ενέργεια, η οποία είναι πιο ακριβή από το θερμικό τους ισοδύναμο. Αρκετοί Αμερικανοί κατασκευαστές επαναβαθμονομούν τα οχήματά τους, αναθεωρούν τους στόχους τους, καθυστερώντας τα νέα μοντέλα για την πώληση των αποθεμάτων τους.

«Η επιβράδυνση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων είναι πιο έντονη από ό,τι για άλλες κατηγορίες οχημάτων και το οικονομικό πλαίσιο δεν είναι η μόνη εξήγηση», σχολιάζει για το AFP ο Neil Saunders, διευθυντής της Globaldata.

Σύμφωνα με μελέτη της CTA, διοργανώτριας του Electronics Show (CES) στο Λας Βέγκας, το 76% των οδηγών που σκέφτονται να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα το θεωρούν αξιόπιστο μέσο μεταφοράς. Όμως το κόστος αγοράς παραμένει ένα από τα πιο προβληματικά σημεία μαζί με την έλλειψη σημείων φόρτισης. Πράγματι, η διαφορά μεταξύ ηλεκτρικών και θερμικών οχημάτων στις ΗΠΑ είναι μεγαλύτερη από ό,τι στην Ευρώπη, αφού ένα λίτρο βενζίνης κοστίζει 50% φθηνότερα σε σχέση με την Ευρώπη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, ορισμένοι κατασκευαστές έχουν βασιστεί σε μεγάλο βαθμό στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αυτό ισχύει για τον Stellantis, όπου η χώρα αντιπροσωπεύει την κορυφαία αγορά πωλήσεων. Ο κατασκευαστής πιστεύει ότι το 50% των πωλήσεών του θα είναι ηλεκτρικές έως το 2030 στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, πίσω από την Κίνα. Η Volkswagen ανακοίνωσε επίσης μια επένδυση 2 δισεκατομμυρίων ευρώ στη Νότια Καρολίνα για την παραγωγή ηλεκτρικών SUV και pick-up.

Όμως στη χώρα, ο βασιλιάς του ηλεκτρισμού παραμένει ο Elon Musk. Ο διευθυντής της Tesla ανέφερε επίσης ότι «ανησυχεί για το περιβάλλον υψηλών επιτοκίων στο οποίο βρισκόμαστε» τονίζοντας την ανάγκη μείωσης των τιμών των οχημάτων, ώστε οι μηνιαίες πληρωμές των νοικοκυριών να παραμείνουν σταθερές. Ο όμιλος, ο οποίος έχει σημειώσει αρκετές πτώσεις τους τελευταίους μήνες, πούλησε περισσότερα από 490.000 από τα περίπου 873.000 νέα ηλεκτρικά οχήματα που πωλήθηκαν κατά τους πρώτους δέκα μήνες του έτους, σύμφωνα με τον ειδικό Kelley Blue Book. Μέχρι το τέλος του 2023, ο Elon Musk θα λανσάρει το Cybertruck του, το νέο του φουτουριστικό ηλεκτρικό pick-up, σχεδιασμένο προσπαθώντας να μειώσει το κόστος παραγωγής του όσο το δυνατόν περισσότερο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μειώστε το κόστος απλοποιώντας τα οχήματα

Για τον John Lawler, τον οικονομικό διευθυντή της Ford, πρέπει να επιστρέψουμε στο προ-Covid και προ του πληθωρισμού επίπεδο του 13% του μηνιαίου προϋπολογισμού των νοικοκυριών που αφιερώνεται στα αυτοκίνητα. Οι κατασκευαστές επιδιώκουν να μειώσουν τον αριθμό των ανταλλακτικών οχημάτων προκειμένου να μειώσουν το κόστος.

«Κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να απλοποιήσουμε το όχημα», δήλωσε ο Elon Musk.

Ο αμερικανικός κολοσσός General Motors έχει επίσης αναβάλει τη μετατροπή του εργοστασίου συναρμολόγησης του Orion (Μίσιγκαν) κατά ένα χρόνο, για το τέλος του 2025. «Έχουμε εντοπίσει τεχνικές βελτιώσεις που θα εφαρμόσουμε για να αυξήσουμε την κερδοφορία των προϊόντων μας», είπε.

Πρόσφατα, το Reuters ανέφερε ακόμη και την ιδέα ενός μόνο ανταλλακτικού για το σασί ενός μελλοντικού Tesla στα 25.000 ευρώ. Για τον Emmanuel Rosner, αναλυτή της Deutsche Bank, « οι προσδοκίες ήταν τόσο υψηλές που βλέπουμε μια κατάρρευση. Όλα είναι θέμα τιμής και οι κατασκευαστές δεν έχουν βρει ακόμη την οικονομική εξίσωση για να το κάνουν φθηνότερο», είπε στο CNBC.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και στην Ευρώπη, η ηλεκτροκίνηση δυσκολεύεται

Επιβράδυνση της ηλεκτροκίνησης παρατηρήθηκε και στην Ευρώπη. Τον τελευταίο καιρό, η ζήτηση έχει εξαντληθεί, παρόλο που οι πωλήσεις συνεχίζουν να αυξάνονται, λόγω καθυστερημένων παραδόσεων οχημάτων που αγοράστηκαν πριν από αρκετούς μήνες.

«Τα ζητήματα της αυτονομίας, της εδαφικής κάλυψης των σταθμών φόρτισης, της εξέλιξης του κόστους της ενέργειας είναι όλα αβέβαια που επιβραδύνουν την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων», εκτιμά ο Julien Pillot, δάσκαλος-ερευνητής και οικονομολόγος στο INSEEC.

Σε πολλά κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης υπάρχουν πολλές αμφιβολίες για την ηλεκτρική τεχνολογία στα αυτοκίνητα. Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα του Παρατηρητηρίου Cetelem, στην Γαλλία και στην Αυστρία σχεδόν το 60% δεν πιστεύει ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα ενσωματώσει την τεχνολογική πρόοδο που θα μπορούσε να βελτιώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του αυτοκινήτου τη στιγμή που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 40%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Εναπόκειται σε ορισμένους κατασκευαστές να αποσαφηνίσουν τη βιομηχανική και εμπορική τους πολιτική, καθώς και την επικοινωνία τους, προκειμένου να μην υπόκεινται μόνιμα στον ανταγωνισμό που συχνά είναι ένα βήμα μπροστά στην ηλεκτροκίνηση. Όπως ακριβώς εναπόκειται στις δημόσιες αρχές να υιοθετήσουν μια σαφή και σταθερή γραμμή, χωρίς καθυστέρηση, για να διευκολύνουν την ενεργειακή μετάβαση στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας», καταλήγει το Παρατηρητήριο Cetelem.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ