Με 800 χλμ./ώρα στη λεωφόρο του μέλλοντος -Η τρελή πρόταση Γερμανών ερευνητών

Belgium Highway

Κοντά σε ένα μεγάλο τεχνολογικό επίτευγμα είναι ερευνητές σε Γερμανία και Η.Π.Α. που θα επιτρέπει στα αυτοκίνητα να ταξιδεύουν με ταχύτητες... αεροπλάνου.

Παρά το γεγονός ότι όλο και περισσότεροι είναι εκείνοι που θέλουν να επιβληθεί ανώτατο όριο ταχύτητας στην γερμανική Autobahn, μια ομάδα ερευνητών εργάζεται… προς την αντίθετη κατεύθυνση με στόχο τα αυτοκίνητα να μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητες ακόμη και πάνω από τα 600 χλμ./ώρα.

Σήμερα, το να κινείται ένα αυτοκίνητο στον αυτοκινητόδρομο με 400 και 500 χλμ./ώρα, με ασφάλεια και χωρίς να έχει την ισχύ και τις προδιαγραφές για να πετύχει αυτές τις εξωπραγματικές ταχύτητες, ακούγεται και είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, μια ομάδα ερευνητών του Πανεπιστημίου του Χιούστον στις Ηνωμένες Πολιτείες, σε συνεργασία με συναδέλφους τους στη Γερμανία (Ινστιτούτο Λάιμπνιτς και Κέντρο Τεχνολογίας Άντελβιτς), έχουν δοκιμάσει ήδη τη λύση σε συνθήκες εργαστηρίου και έχουν δημοσιεύσει και την σχετική εργασία.

Σύμφωνα και με τα όσα ανακοινώνουν οι ερευνητές, η λύση που προτείνουν για έναν αυτοκινητόδρομο όπου τα οχήματα θα μπορούν να κινηθούν με ταχύτητες αεροπλάνου μπορεί να εφαρμοστεί στους υπάρχοντες δρόμους και υποδομές και να έχει παράλληλα και άλλα οφέλη ώστε να μειωθεί το τεράστιο κόστος που απαιτείται για την κατασκευή του.

Ειδικότερα οι ερευνητές από τις δύο χώρες κατάφεραν να αξιοποιήσουν σε συνθήκες εργαστηρίου την τεχνολογία μαγνητικής αιώρησης που χρησιμοποιείται εδώ και 10ετίες στα μαγνητικά τρένα και να κάνει το ίδιο και στα αυτοκίνητα. Τα μαγνητικά τρένα κινούνται εδώ και 10ετίες με ταχύτητες που μοιάζουν άπιαστες για τα οδικά οχήματα και ξεπερνούν σήμερα τα 400 χλμ./ώρα. με βλέψεις για έως και 1.000 χλμ./ώρα στο μέλλον.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέχρι τώρα η μαγνητική αιώρηση δεν μπορούσε να αξιοποιηθεί για τα οδικά οχήματα κυρίως εξαιτίας του τεράστιου κόστους που έχει η δημιουργία ενός αυτοκινητόδρομου με τέτοιες προδιαγραφές. Για τη μείωση του κόστους οι ερευνητές προτείνουν την μετατροπή του αυτοκινητόδρομου σε ένα μικτό σύστημα μεταφορών οχημάτων, αγαθών και μεταφοράς και αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας και όχι μόνο.

Το εν λόγω σύστημα απαιτεί και δυσθεώρητα επίπεδα ψύξης και για να πετύχουν τον σκοπό τους οι ερευνητές οραματίζονται ως λύση το υδρογόνο, το καύσιμο του μέλλοντος που μπορεί στη συγκεκριμένη περίπτωση να προσφέρει σε υγρή μορφή τις υπηρεσίες του και ως ψυκτικό καθώς μεταφέρεται στους σωλήνες του συστήματος.

Με τα αυτοκίνητα να φέρουν στο κάτω μέρος τους μαγνήτες ή ηλεκτρομαγνήτες και έναν γραμμικό ηλεκτρικό κινητήρα ο υπερ-αυτοκινητόδρομος των ερευνητών θα αξιοποιεί την τεχνολογία μαγνητικής αιώρησης για να σηκώνει από το έδαφος τα οχήματα. Χωρίς τριβές από την επαφή των τροχών με το οδόστρωμα και χωρίς να αξιοποιούν τους κινητήρες τους, τα εν λόγω οχήματα θα μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες μεταξύ 500-800 χλμ./ώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η μαγνητική αιώρηση που αξιοποιείται στα τρένα θα μπορούσε να δώσει τη λύση για ταχύτατες μεταφορές και στα οδικά οχήματα.
Η μαγνητική αιώρηση που αξιοποιείται στα τρένα θα μπορούσε να δώσει τη λύση για ταχύτατες μεταφορές και στα οδικά οχήματα.

Οι παραπάνω ταχύτητες θα επιτυγχάνονται χωρίς να καταναλώνεται ηλεκτρική ενέργεια αφού οι ράγες με τα υπεραγώγιμα υλικά που βρίσκονται στο δρόμο δεν παρουσιάζουν απώλειες και θα αξιοποιούνται και για την μεταφορά και αποθήκευση ρεύματος κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου.

Με την δημιουργία αυτού του τύπου υπερ-αυτοκινητόδρομου οι ερευνητές αναφέρουν πως οι μεταφορές αγαθών και επιβατών με αεροπλάνο μπορεί ακόμη και να εξαφανιστούν στο μέλλον, τουλάχιστον όπου δεν απαιτείται διάσχιση ωκεανών και έτσι προκύπτει ένα ακόμη όφελος για το περιβάλλον.

Επόμενο βήμα για τους ερευνητές είναι να δοκιμάσουν το σύστημα τους και σε πραγματικές συνθήκες με την αξιοποίησή του προς όφελος του κοινού να απέχει ακόμη βέβαια αρκετά χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ