citroen aposirsi

Η νέα τεχνολογία της Mazda -Πώς μπορεί να σώσει τους κινητήρες βενζίνης και diesel

mazda-mobile-carbon-capture-tank

Η Mazda είναι πεπεισμένη ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν λαμπρό μέλλον, και πρόσφατα δοκίμασε με επιτυχία μία πρωτοποριακή τεχνολογία η οποία θα μπορούσε να μειώσει αισθητά τις εκπομπές ρύπων.

Οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρείας, πιστοί στη φιλοσοφία ότι η ηλεκτροκίνηση δεν είναι η μοναδική λύση για το μέλλον της αυτοκίνησης, ετοιμάζονται για ένα μεγάλο τεχνολογικό άλμα, αφού πειραματίστηκαν επιτυχώς με ένα σύστημα δέσμευσης του διοξειδίου του άνθρακα που μπορεί να «αιχμαλωτίσει» μέρος των εκπομπών ρύπων.

Ο οικονομικός διευθυντής της Mazda για τις αγορές της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής, Jeff Guyton, αποκάλυψε πριν λίγο καιρό ότι η εταιρεία έχει εξελίξει ένα πρωτότυπο σύστημα δέσμευσης τοποθετημένο στην εξάτμιση, το οποίο μπορεί να αποθηκεύει περίπου το 20% του διοξειδίου του άνθρακα ενός αυτοκινήτου σε ειδική δεξαμενή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόσφατα το σύστημα αυτό δοκιμάστηκε σε αγώνες αντοχής και τα πρώτα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά. Πιο συγκεκριμένα, η πρώτη δοκιμή πραγματοποιήθηκε στον έβδομο γύρο του πρωταθλήματος Super Taikyu και κρίθηκε επιτυχής.

Η Mazda πραγματοποίησε δοκιμή με έως και τέσσερις ώρες συνεχούς οδήγησης με αυξημένο φορτίο, γεγονός που επέτρεψε την αποτελεσματική αξιολόγηση των δυνατοτήτων του συστήματος υπό συνθήκες πολύ πιο απαιτητικές από εκείνες που αντιμετωπίζει ένας μέσος οδηγός στον δρόμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρέπει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι το μεγαλύτερο ποσοστό εξοικονόμησης CO₂ δεν προέρχεται από τον ίδιο τον κινητήρα, αλλά από το βιοκαύσιμο που χρησιμοποιήθηκε για την κίνηση του αγωνιστικού οχήματος.

Το καύσιμο HVO100 που χρησιμοποιήθηκε έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τις εκπομπές έως και κατά 90% σε σύγκριση με έναν συμβατικό βενζινοκινητήρα ή πετρελαιοκινητήρα, με την τεχνολογία δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα να προσθέτει ένα επιπλέον 20%.

Το σύστημα δεσμεύει περίπου το ένα πέμπτο του εκπεμπόμενου CO2, τραβώντας τα καυσαέρια μέσα από μια διαδικασία αφύγρανσης και δεσμεύοντας το διοξείδιο του άνθρακα σε ένα υπόστρωμα ζεόλιθου - ενός ορυκτού που χρησιμοποιείται στη γεωργία για τη βελτίωση του εδάφους, διατηρώντας υγρασία και θρεπτικά συστατικά.

Το δεσμευμένο αέριο αποθηκεύεται σε μια μικρή δεξαμενή πάνω στο αυτοκίνητο, η οποία κάποια στιγμή θα χρειάζεται αντικατάσταση ή άδειασμα, διαδικασία για την οποία η εταιρεία δεν έχει δημοσιοποιήσει λεπτομέρειες σχετικές με το πώς θα γίνεται. Ωστόσο έχει επιβεβαιώσει ότι τα επόμενα βήματα θα επικεντρωθούν στη βελτιστοποίηση της τεχνολογίας για χρήση σε οχήματα παραγωγής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ