Mazda CX-60: Πρεμιέρα και 1η επαφή με το νέο SUV των Ιαπώνων

Νέο Mazda CX-60 2022

Η Mazda προχώρησε στην επίσημη αποκάλυψη του νέου plug-in υβριδικού SUV CX-60 με τους Ιάπωνες να κάνουν την επίθεση τους στη μεσαία premium κατηγορία με αξιώσεις. Το γνωρίσαμε από κοντά... πριν από αυτή και σας αναφέρουμε!

Δίνοντας ιδιαίτερο βάρος στην προσεγμένη αισθητική και την απτή ποιότητα κατασκευής το ολοκαίνουριο Mazda CX-60, είναι το ισχυρότερο μοντέλο παραγωγής που έχει παρουσιάσει ποτέ η ιαπωνική εταιρεία και φέρνει μαζί του, ένα σορό νέες τεχνολογίες αλλά το επόμενο βήμα της σχεδιαστικής φιλοσοφίας Kodo. Πίσω από αυτή βρίσκεται φυσικά η νέα πλατφόρμα της Mazda, στην οποία έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή και αναφορικά με τα δυναμικά της χαρακτηριστικά, με στόχο να φέρει πιο κοντά τον οδηγό με το αυτοκίνητο, ανταποκρινόμενη και στην Jimba-Ittay φιλοσοφία των Ιαπώνων που επιδιώκει ακριβώς αυτό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η προσοχή και στη δυναμική συμπεριφορά, είναι κάτι άλλωστε που χαρακτηρίζει και τα περισσότερα μοντέλα των Ιαπώνων και δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από τη νεά ναυαρχίδα της. Για το CX-60 αυτό πηγάζει πηγάζει και από το γεγονός ότι η κίνηση μεταδίδεται βασικά στον πίσω άξονα και οι εμπρός τροχοί «ενεργοποιούνται» μόνο όταν υπάρξει ανάγκη για υψηλότερα επίπεδα πρόσφυσης και ευστάθειας.

Οι Ιάπωνες έχουν πάρει πολύ στα σοβαρά την είσοδο τους στην μεγάλη premium κατηγορία και με το νέο CX-60 θέλουν να διεκδικήσουν επί ίσοις όροις το δικό τους μερίδιο, χωρίς να προβάλλουν δικαιολογίες. Αυτό δείχνουν και τα διπλά ψαλίδια που έχουν τοποθετηθεί στον εμπρός άξονα, τα οποία συμπληρώνονται από άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω που έχει εξελιχθεί με βάση την εμπειρία που έχει συγκεντρώσει η Mazda από την εξέλιξη του MX-5.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τη μηχανική πρόσφυση του συνόλου αλλά και την αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός έρχεται να βελτιώσει και το ηλεκτρονικό σύστημα Kinematic Posture Control (KPC), που είδαμε επίσης για πρώτη φορά στο MX-5. Αξιοποιώντας το σύστημα πέδησης του CX-60 το KPC λειτουργεί σταθεροποιητικά αναφορικά με τον πίσω άξονα στην είσοδο της στροφής, φρενάροντας τον πίσω εσωτερικό τροχό. Από τα μεγάλα θετικά στοιχεία του συστήματος είναι ότι δεν προσθέτει ούτε ένα γραμμάριο βάρους αφού είναι επί της ουσίας ένα λογισμικό που επεμβαίνει μέσω του υπάρχοντος υλισμικού του μεσαίου SUV.

Το παραπάνω μπορέσαμε ως ένα βαθμό να το επιβεβαιώσουμε και εμείς στην πράξη. Μία εβδομάδα πριν από το παγκόσμιο ντεμπούτο του νέου CX-60 οι άνθρωποι της Mazda μας έδωσαν την ευκαιρία να δούμε και να γνωρίσουμε από κοντά τη νέα premium δημιουργία τους, σε μια αποκλειστική στατική παρουσίαση για επιλεγμένα μέσα από όλο τον κόσμο, η οποία πραγματοποιήθηκε στη Γερμανία. Περισσότερα γι' αυτή την πρώτη «προσωπική» επαφή με το CX-60 παρακάτω μετά την ολοκλήρωση της παρουσίασης του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το CX-60 είναι το πρώτο από τα δύο μοντέλα που θα παρουσιάσουν οι Ιάπωνες για την ευρωπαϊκή αγορά με βάση αυτή την πλατφόρμα και εκείνο φυσικά που γίνεται άμεσα αντιληπτό λόγω διαστάσεων είναι η τοποθέτηση μεταξύ των μοντέλων της μεσαίας κατηγορίας. Το μήκος του νέου CX-60 φτάνει τα γενναιόδωρα 4.745 χλστ. με το μήκος και το πλάτος να βρίσκονται αντίστοιχα στα 1.890 και 1.680 χλστ. αντίστοιχα. Στην ευρυχωρία της καμπίνας συνεισφέρει το μεγάλο μεταξόνιο των 2.870 χλστ., ενώ ο χώρος αποσκευών δεν αφήνει περιθώρια για αρνητική κριτική καθώς με τα πίσω καθίσματα στη θέση τους φτάνει στα 570 λίτρα, τα οποία εκτοξεύονται στα 1.726 λίτρα με την αναδίπλωση τους και φόρτωμα μέχρι την οροφή.

Το ισχυρότερο Mazda παραγωγής είναι PHEV

Ντεμπούτο στο ολοκαίνουριο CX-60 κάνει το νέας γενιάς υβριδικό σύστημα κίνησης της Mazda, το οποίο εξελίχθηκε εξολοκλήρου από την ίδια και παρουσιάζει τα δικά του πολύ ενδιαφέροντα τεχνικά χαρακτηριστικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο plug-in υβριδικό της σύστημα, η Mazda έχει τοποθετήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και τον ηλεκτρικό κινητήρα σε σειρά και πίσω από αυτούς το νέο αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, το οποίο μεταφέρει τη ροπή στους πίσω τροχούς μέσω άξονα. Ανάμεσα στο θερμικό και το ηλεκτρικό μοτέρ υπάρχει ένας ακόμη συμπλέκτης, ο οποίος αποσυμπλέκει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης από τον ηλεκτρικό και έτσι δίνει τη δυνατότητα στο CX-60 να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά.

Η απόδοση του plug-in υβριδικού συστήματος της ιαπωνικής εταιρείας δεν έχει να ζηλέψει κάτι από αντίστοιχες προτάσεις του ανταγωνισμού με τον άμεσου ψεκασμού Skyactiv-G 4κύλινδρο κινητήρα των 2,5 λίτρων να αποδίδει συνδυαστικά με τον ηλεκτρικό κινητήρα 327 ίππους και 500 Nm ροπής. Ξεχωριστά η απόδοση του θερμικού μοτέρ ανέρχεται στους 192 ίππους και τα 261 Nm ροπής, ενώ εκείνη του ηλεκτρικού μοτέρ είναι 136 ίπποι με τη ροπή να ανέρχεται στα 250 Nm.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χάρη στο αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, η Mazda αναφέρει ότι στο δικό της σύστημα οι απώλειες ισχύος είναι μικρότερες σε σχέση με ένα κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, ενώ πιο άμεση είναι και η απόκριση στο βύθισμα του δεξιού πεντάλ. Μικρότερες είναι οι απώλειες και σε σχέση με ένα συμβατικό αυτόματο με υδραυλικό μετατροπέα καθώς αυτός απουσιάζει από την πρόταση τη Mazda και έχει δώσει τη θέση του σε έναν υγρό πολύδισκο συμπλέκτη. Επίσημα η ιαπωνική εταιρεία ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,8 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς με το σύστημα 4κίνησης i-Activ AWD να δίνει το «παρών» και να μεταφέρει ροπή στον εμπρός άξονα όταν αυτό χρειαστεί.

Το υβριδικό σύστημα ολοκληρώνεται από την παρουσία συστοιχίας μπαταριών 355V με ενεργειακή χωρητικότητα 17,8 kWh. Η συστοιχία επιτρέπει στο μεγάλο SUV να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για έως και 60 χλμ. (με ταχύτητα κίνησης έως και 100 χλμ./ώρα), ενώ η μικτή κατανάλωση βρίσκεται στα μόλις 1,5-1,6 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 33-37 γρ./χλμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι άλλοι δύο κινητήρες που θα έρθουν να προστεθούν ως επιλογές για το CX-60, καθώς η Mazda θα παρουσιάσει τους δικούς της εν σειρά εξακύλινδρους. Ο πρώτος που θα κάνει την εμφάνιση του εντός του 2022 θα είναι ένας τρίλιτρος e-Skyactiv, ο οποίος θα συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Την επόμενη χρονιά την είσοδο του στην ευρωπαϊκή αγορά, θα κάνει και ο μεγαλύτερος 6κύλινδρος πετρελαίου e-Skyactiv D, επίσης σε σειρά με χωρητικότητα που φτάνει στα 3,3 λίτρα, ενώ θα υποστηρίζεται και αυτό από τη MHEV τεχνολογία των Ιαπώνων.

Έρχεται στα μέτρα σας αυτόματα

Μία ακόμη εντυπωσιακή τεχνολογία-λειτουργία που φέρνει μαζί του το νέο Mazda CX-60 είναι το Mazda Driver Personalisation System. Αξιοποιώντας μια κάμερα που «διαβάζει» το ύψος των ματιών του οδηγού και σε συνδυασμό με την εισαγωγή του ύψους από αυτόν ως δεδομένο, το σύστημα της ιαπωνικής εταιρείας ρυθμίζει αυτόματα το κάθισμα, το τιμόνι τους καθρέπτες αλλά και το Head Up Display του μεγάλου SUV. Μάλιστα, όπως μας ενημέρωσαν οι άνθρωποι της ιαπωνικής εταιρείας μέσω της κάμερας θα γίνεται αυτόματα στο μέλλον η αναγνώριση του οδηγού και έτσι η θέση οδήγησης για το εκάστοτε άτομο που βρίσκεται στο τιμόνι θα ρυθμίζεται επίσης αυτόματα, με το CX-60 να μπορεί να κρατήσει στη μνήμη του έως και έξι διαφορετικά προφίλ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το CX-60 θα είναι διαθέσιμο σε τέσσερα διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού, με το Prime-line να αφορά τις στάνταρ εκδόσεις και το Exlusive-line να αποτελεί την μεσαίας διαβάθμισης επιλογή. Στην κορυφή έρχονται να «κάτσουν» οι εκδόσεις Homura και Takumi, οι οποίες ξεχωρίζουν όχι μόνο για τα κορυφαία επίπεδα εξοπλισμού αλλά και για τς ιαπωνικής αισθητικής λεπτομέρειες με τις οποίες έχουν διανθιστεί.

Κομψότητα και πολυτέλεια δια της ιαπωνικής οδού

Όπως σας είπαμε και νωρίτερα είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά το νέο CX-60, το μοντέλο που εκφράζει το επόμενο βήμα για τους Ιάπωνες αναφορικά με τη σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo. Αυτή είναι η πρώτη φορά που η Kodo εφαρμόζεται σε ένα τόσο μεγάλο αμάξωμα με το νέο SUV της Mazda να διατηρεί όλα εκείνα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν και τα μικρότερου μεγέθους μοντέλα της, τη διακριτική κομψότητα που συνδυάζεται με ιδανικές δόσεις δυναμισμού και οπτικής στιβαρότητας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Mazda CX-60 είναι ένα μεγάλο σε μέγεθος αυτοκίνητο με τη μάσκα της ιαπωνικής εταιρείας να κυριαρχεί στο εμπρός μέρος, με τις ρέουσες γραμμές που ξεκινούν από μπροστά και φτάνουν μέχρι και το πίσω μέρος να δημιουργούν ένα ιδιαίτερα αρμονικό στο μάτι σύνολο. Παράλληλα το μακρύ καπό που φέρνει την καμπίνα των επιβατών οπτικά πιο πίσω, καταφέρνει να τονίζει παράλληλα την πισωκίνητη αρχιτεκτονική της νέας πλατφόρμας. Για τόσο μεγάλο αμάξωμα θετικές είναι και οι εντυπώσεις που που προκαλούν οι μικρές και κάποιες φορές σχεδόν ανεπαίσθητες λεπτομέρειες με τις οποίες έχει «ντυθεί» σχεδιαστικά το νέο SUV καιγίνονται αντιληπτές μόνο αν πλησιάσει κανείς πολύ κοντά. Λεπτομέρειες που, όπως μας τόνισαν και οι άνθρωποι της ιαπωνικής εταιρείας, ενισχύουν ακόμη περισσότερο την σχέση του κατόχου με το CX-60 στο πέρασμα του χρόνου.

Η αίσθηση μεγάλης προσοχής στη λεπτομέρεια κάνει ακόμη πιο αισθητή την παρουσία της στο εσωτερικό του νέου Mazda. Παρά το γεγονός ότι είχαμε μπροστά μας ένα μοντέλο προπαραγωγής, στο οποίο θα μπορούσαν να δικαιολογηθούν αρκετές ατέλειες, εντούτοις αυτές έλαμπαν δια της απουσίας τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η συναρμογή και η συναρμολόγηση βρίσκονται σε πολύ υψηλά επίπεδα, ενώ τις καλύτερες των εντυπώσεων αποσπούν η διακόσμηση της καμπίνας στην κορυφαία έκδοση Takumi. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κάλυψη των περισσότερων επιφανειών είναι υψηλής ποιότητας και ευχάριστα στην αφή, άσχετα αν το χέρι αγγίζει δερμάτινη, πλαστική ή υφασμάτινη επιφάνεια. Το ανοιτόχρωμο υλικό που έχει χρησιμοποιηθεί σε πολλά μέρη του ταμπλό και του κεντρικού τούνελ είναι πραγματικό ξύλο, οι επιφάνειες που μοιάζουν με μεταλλικές... είναι, ή τουλάχιστον έχουν επιμεταλλωθεί, και τα κουμπιά και τα χειριστήρια έχουν μια στιβαρή και ευχάριστη αίσθηση κατά τη χρήση τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρά το μεγάλο μέγεθος του CX-60, η θέση οδήγησης δείχνει να προσφέρει σωστή εποπτεία τουλάχιστον προς τα εμπρός, ενώ η Mazda έχει φροντίσει με τη σχεδίαση του καπό να δείχνει τα όρια του αυτοκινήτου στον οδηγό με φυσικό τρόπο. Για την πληροφόρηση του οδηγού φροντίζει ένας μεγάλος πίνακας-οθόνη με διαγώνιο στις 12,3 ίντσες όση είναι και η διαγώνιος της κεντρικής οθόνης του συστήματος πολυμέσων. Το τελευταίο ελέγχεται από το μεγάλο πιεζοπεριστροφικό χειριστήριο τοποθετημένο ανάμεσα στα δύο καθίσματα και μας είναι γνωστό για την ευκολία που προσφέρει στον οδηγό και από άλλα μοντέλα των Ιαπώνων, ενώ πολύ καλά επίπεδα βρίσκεται και η γενικότερη εργονομία του CX-60.

Και σε αυτό το περιβάλλον οι λεπτομέρειες είναι εκείνες που δημιουργούν μία ακόμη πιο ευχάριστη ατμόσφαιρα από την αναμενόμενη και γίνονται αντιληπτές μόνο δια της φυσικής παρουσίας. Ξεχωρίζουν οι ραφές του υφάσματος που καλύπτει το ταμπλό του CX-60 αλλά και η μαύρη δερμάτινη λωρίδα στην πλάτη των ηλεκτρικών καθισμάτων, που με μια δεύτερη ματιά δεν είναι μαύρη τελικά, ενώ έχει και μοτίβο εμπνευσμένο από εκείνα των κιμονό...

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με σοβαρές βλέψεις

Το νέο Mazda, το ισχυρότερο και πιο προηγμένο τεχνολογικά μοντέλο που έχει παρουσιάσει η ιαπωνική εταιρεία δείχνει να έχει τα φόντα για να δημιουργήσει τον δικό του ζωτικό χώρο σε μια ιδιαίτερα απαιτητική κατηγορία SUV. Με την προσεγμένη αρχιτεκτονική της πλατφόρμας του, τις προηγμένες λύσεις αλλά και το μοναδικό plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης που φέρει μας κάνει πραγματικά να θέλουμε να το γνωρίσουμε καλύτερα, κάτι που θα γίνει φυσικά όταν έρθει η ώρα για τη δοκιμή του.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ