citroen aposirsi

Μαύρα καλώδια στους δρόμους -Πότε τοποθετούνται, ποιος ο ρόλος τους

mayra-kalodia (1)

Τα μαύρα καλώδια εμφανίζονται συχνά-πυκνά στους δρόμους της Ελλάδας, και δη της Αθήνας, ωστόσο πολλοί είναι οι οδηγοί που αγνοούν ποια ακριβώς είναι η λειτουργία τους.

Η κυκλοφοριακή συμφόρηση αποτελεί πάγιο πρόβλημα του οδικού δικτύου των μεγάλων αστικών κέντρων της Ελλάδας, με την κατάσταση να έχει φτάσει στο απροχώρητο ειδικά στους κεντρικούς δρόμους της πρωτεύουσας.

Σε αυτό το πλαίσιο, επιστρατεύεται μία τεχνολογία που αποτελεί το πρώτο βήμα προς τη βελτίωση της κατάστασης. Τα μαύρα καλώδια που όλοι μας έχουμε παρατηρήσει κάποια στιγμή στη μέση ενός δρόμου διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση, με πολλούς οδηγούς ωστόσο να αγνοούν τον λόγο ύπαρξης και τη χρησιμότητά τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα καλώδια είναι τοποθετημένα – σε παράλληλη διάταξη – ώστε να περνούν από πάνω τους τα αυτοκίνητα και να τα πατάνε. Ειδικότερα, κατά τη διέλευση των οχημάτων ο αέρας μέσα στο καλώδια συμπιέζεται και καταλήγει στον μετρητή, ένα κουτί που βρίσκεται στην άκρη του δρόμου.

Το συγκεκριμένο σύστημα καταγράφει όλα τα περάσματα των οχημάτων, συλλέγοντας πλήθος στοιχείων όπως είναι τα εξής: Ο βαθμός καταπόνησης του δρόμου από τα διερχόμενα αυτοκίνητα, η ταχύτητα που αναπτύσσουν οι οδηγοί και ο αριθμός των διερχόμενων οχημάτων σε ημερήσια (ή εβδομαδιαία) βάση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπροσθέτως, τα μαύρα καλώδια επιτρέπουν τον προσδιορισμό του είδους των οχημάτων που κυκλοφορούν καθημερινά στον δρόμο, μιας και ένα φορτηγό θα ασκήσει μεγαλύτερη πίεση στα καλώδια συγκριτικά με ένα αυτοκίνητο πόλης.

Στη συνέχεια, τα στοιχεία που συλλέγονται αποστέλλονται στους αρμόδιους φορείς, οι οποίοι έχουν στα χέρια τους ένα χρήσιμο εργαλείο ώστε να προσδιοριστεί – μεταξύ άλλων - σε πόσο καιρό θα φθαρεί το οδικό δίκτυο ή αν απαιτείται η λήψη μέτρων για τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών.

Για την τοποθέτηση αυτών των μετρητών κυκλοφοριακού φόρτου είναι οι δήμοι, πολλοί από τους οποίους χρησιμοποιούν τα μαύρα καλώδια στο πλαίσιο των Σ.Β.Α.Κ. (Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας), τα στρατηγικά σχέδια δηλαδή που καταρτίζονται με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στις αστικές περιοχές και τα περίχωρά τους και την ικανοποίηση των αναγκών για την κινητικότητα των ανθρώπων και τη μεταφορά αγαθών στις περιοχές αυτές.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ